Toshiba Portégé X20W-D: 's werelds dunste en lichtste zakelijke 2-in-1-laptop met ‘full power’ 7e generatie Intel® Core™-processors1

Slanke, veelzijdige hybride device met een accuduur van maximaal 16 uur

Breda, 24 januari 2017 - Toshiba Information Systems Benelux presenteert vandaag de Portégé X20W-D, 's werelds dunste en lichtste zakelijke 2-in-1-laptop met de 7e generatie Intel® Core™-processor (U-serie). De hybride beschikt over 360-gradenscharnieren waarmee het scherm kan worden omgedraaid, zodat het apparaat van een krachtige laptop in een veelzijdige tablet verandert. De Portégé X20W-D heeft een accuduur van maximaal 16 uur2 en beschikt over step-charge-technologie, waarmee een half uur opladen vier uur extra werktijd oplevert.

"We hebben de Portégé X20W-D ontwikkeld binnen de kaders van ons streven om professionals van kleine en grote organisaties óveral de best mogelijke laptopervaring te geven”, zegt Ronald Ravel, Country Manager van Toshiba Information Systems Benelux. "We zijn ervan overtuigd dat onze nieuwste toevoeging aan de Portégé-familie de perfecte combinatie van mobiliteit, betrouwbaarheid en veiligheid biedt.”

Krachtig en elegant design
De Portégé X20W-D, die slechts 15,4 mm dun is en 1,1 kg weegt, biedt professionals de flexibiliteit van een laptop, tablet en notepad in één slank apparaat met een ontspiegeld Corning® Gorilla® Glass 4-scherm. Binnen het magnesium chassis van de 2-in-1-laptop huist een krachtige 7e generatie Intel® Core™-processor. Deze wordt ondersteund door Toshiba's nieuwe Hybrid Air Cooling System, dat zelfs in de meest veeleisende omstandigheden een soepele en betrouwbare werking garandeert.

Geavanceerde mobiliteit en beveiliging
De Portégé X20W-D is toegerust op professionele standaardbeveiliging en ontworpen om op verschillende manieren belangrijke bedrijfsgegevens te beschermen – van de SecurePad™ met vingerafdruklezer en IR-camera voor gezichtverificatie tot ondersteuning van Windows Hello en Intel® Authenticate. Deze functies worden ondersteund door Toshiba's eigen ingebouwde BIOS, die een extra beveiligingslaag bevat.

Zowel de BIOS als de hardware zijn ontwikkeld door Toshiba, wat het beveiligingsrisico van bemoeienis door derden wegneemt. Ook is er Trusted Platform Module 2.0 aan boord, voor betere encryptie en veilige aanmeldopties.

Verbeterde audio en bruikbaarheid
Om gebruikers van dienst te zijn in elk denkbare zakelijke scenario is de Portégé X20W-D voorzien van een AES styluspen met Wacom-technologie, een comfortabel toetsenbord met achtergrondverlichting en palm-rejection-technologie voor vlot en foutloos touchscreengebruik. De 2-in-1-laptop biedt verder een premium audio-ervaring met de stereospeakers van harman/kardon® en DTS Sound™-software.

Om de bruikbaarheid te maximaliseren kan de Portégé X20W-D worden gebruikt in combinatie met een nieuwe Thunderbolt 3 Dock, die is voorzien van een volledige reeks poorten, waaronder USB type C, HDMI, DisplayPort, VGA en LAN. Voor werknemers die veel onderweg zijn is er de USB-C Travel Dock met HDMI, VGA, LAN en USB 3.0. Beide types kunnen stroom leveren en voorkomen dat er met grote hoeveelheden kabels moet worden gesleept. Een op maat gemaakte beschermhoes met geïntegreerde penhouder zal binnenkort leverbaar zijn, zodat het apparaat onderweg optimaal wordt beschermd.

Met het oog op de toename van het aantal mobiele werknemers is het device ontworpen om eenvoudig te worden beheerd door IT-personeel. Dankzij Microsofts Windows Management Instrumentation Interface, ondersteuning van Intel® Active Management Technology en System Center Configuration Manager is het mogelijk om eventuele problemen direct via een veilige verbinding te onderzoeken, of het apparaat zich nu op dezelfde verdieping bevindt of op een andere locatie.

De Portégé X20W-D is vanaf februari 2017 beschikbaar.

[1] Correct met ingang van 24 januari 2017
2 Gemeten met Mobile MarkTM 2014. Mobile Mark is een handelsmerk van Business Applications Performance Corporation.

Over Toshiba
Toshiba Corporation, een Fortune Global 500-bedrijf, levert toonaangevende oplossingen in de vorm van geavanceerde elektronische en elektrische producten en systemen in vijf strategische businessdomeinen: Energy & Infrastructure, Community Solutions, Healthcare Systems & Services, Electronic Devices & Components en Lifestyle Products & Services. Op basis van het commitment van de Toshiba Group, ‘Committed to People, Committed to the Future’, bevordert Toshiba wereldwijd activiteiten die groei door creativiteit en innovatie helpen waarborgen en bijdragen bij aan de totstandkoming van een wereld waarin mensen overal onder veilige en comfortabele omstandigheden leven.

Toshiba, in 1875 opgericht in Tokio, is vandaag de dag de spil in een mondiaal netwerk van meer dan 580 bedrijven en 199.000 werknemers en een jaaromzet van ruim 6,6 triljoen yen (55 miljard US dollar).

Meer informatie over Toshiba is te vinden op: www.toshiba.nl

NOOT VOOR DE REDACTIE:
Voor meer informatie, specificaties of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met onderstaande contactpersonen:

Toshiba Information Systems Benelux
Simon Bontje
Tel. +31 (0)76 - 5438712
simon.bontje@toshiba.nl

The Communication Force

Martin Nieuwmans
Tel. +31 (0)23 - 5656850
martin@communicationforce.com

Alle in dit persbericht vermelde handelsnamen zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaar. De informatie in dit persbericht is met de grootst mogelijke zorgvuldigheid samengesteld. Toshiba Information Systems Benelux kan er echter niet voor instaan dat deze informatie juist en/of volledig is. Aan de inhoud van het persbericht kunnen dan ook geen rechten worden ontleend.