Sensus-methode nu beschikbaar via SURFmarket

Procesoptimalisatie voor onderwijs en onderzoek

Vanaf eind 2016 is de procesmanagement software van Sensus-methode verkrijgbaar via SURFmarket. SURFmarket en Sensus-methode hebben hierover een overeenkomst gesloten. SURFmarket is in ons land de ICT-marktplaats voor onderwijs- en onderzoeksinstellingen. Sensus-methode heeft eraan bijgedragen dat Nederland wereldleider is in procesoptimalisatie. Door de nieuwe samenwerking kunnen hogescholen, universiteiten en andere bij SURFmarket aangesloten instellingen tegen zeer gunstige voorwaarden licenties aanschaffen voor het gebruik Sensus-software. Daarnaast kunnen studenten via SURFspot voor hun studie of stage gebruikmaken van Sensus BPM Software.

Ondertekening van de overeenkomst tussen SURFmarket en Sensus-methode
Fotobijschrift:
Ondertekening van de overeenkomst tussen SURFmarket en Sensus-methode. Links: Gregor Dekkers, directeur Sensus-methode, rechts Jan Bakker, directeur SURFmarket

Kennismaking met Sensus-methode
Goed afgestemde bedrijfsprocessen helpen onderwijsinstellingen bij het realiseren van meer rendement en kwaliteit, risicoreductie, foutloos werken en snel innoveren. Bovendien is procesoptimalisatie een waardevol hulpmiddel om gestelde doelen te bereiken.

De Sensus-methode biedt een aanpak om voor elke projectfase de juiste informatie boven tafel te krijgen over alle facetten van een proces. Het hart van de methodiek is een krachtig softwarepakket dat wordt ondersteund door een visuele procesmanagementtaal die uniek is in de wereld. Deze visuele taal maakt Sensus-software wereldwijd toepasbaar. De methode bestaat sinds het jaar 2000 en werd aanvankelijk alleen in Nederland ingezet. Sensus-software is intussen operationeel in meer dan 30 landen.

Motor voor innovatie en vernieuwing
Volgens de Sensus-methode beschreven processen zijn toegankelijk en transparant: ze laten zien wie wat doet, hoe lang het duurt, wat het kost en dus ook welke toegevoegde waarde iedere activiteit heeft voor het totale bedrijfsproces. Het management kan daarop mogelijke risico's bepalen en eventueel maatregelen nemen. Dat vertaalt zich in meetbare winst en vormt tegelijkertijd een solide basis voor verbetering, verandering, innovatie en vernieuwing. De kosten die dit met zich meebrengt zijn door deze samenwerking gering.

Methode en software sluiten 100% op elkaar aan, waardoor de software exact werkt zoals de gebruiker verwacht. Veel onderwijsinstellingen zetten de Sensus-methode in voor de optimalisatie van hun eigen bedrijfsvoering. Voor studenten heeft het veel voordelen om de methode al tijdens hun studie onder de knie te krijgen.

Gregor Dekkers, directeur van Sensus-methode: “Onderwijsinstellingen kunnen dankzij onze samenwerking met SURFmarket kwaliteitsverbetering doorvoeren met Sensus BPM Software. Ook studenten kunnen de software via SURFspot verkrijgen en gebruiken om hun rapport of hun onderzoek te verbeteren.” Meer informatie over Sensus-methode is te vinden op www.sensus-methode.nl.

SURFmarket: ICT-marktplaats voor het onderwijs
SURFmarket is de ICT-marktplaats voor hogeronderwijs en onderzoek en middelbaar beroepsonderwijs. SURFmarket is onderdeel van SURF, het ICT-­samenwerkingsverband waarin de Nederlandse universiteiten, hogescholen, middelbaar beroepsonderwijs en onderzoeksinstellingen gezamenlijk investeren in ICT-innovatie. Bij SURF aangesloten instellingen kunnen via SURFmarket tegen de best mogelijke voorwaarden gebruikmaken van onder meer software, clouddiensten en digitale content.

SURFmarket bemiddelt en verzorgt inkoop, veelal via aanbestedingen, op voorwaarden die specifiek zijn voor educatieve instellingen. Vervolgens faciliteert SURFmarket het afsluiten en afrekenen van licenties en de distributie van en toegang tot de betrokken ICT-producten en –diensten. SURFmarket verbindt technologie en mensen, waardoor de mogelijkheden van ICT optimaal kunnen worden benut. Meer informatie over SURFmarket is te vinden op www.surf.nl/surfmarket.

Voor meer redactionele informatie:
Sensus-methode B.V.
Michiel Ronde, marketing manager