Henry Meijdam neemt na zes jaar afscheid als bestuursvoorzitter DDMA

Amsterdam, 24 november 2016 – Henry Meijdam is na zes jaar aan het einde van zijn tweede termijn als bestuursvoorzitter van DDMA, de brancheorganisatie voor data en marketing. Tijdens de Algemene Ledenvergadering op 23 november droeg Meijdam het stokje over aan Maarten Stramrood en Lucy van der Helm, die de komende tijd gezamenlijk als interim-voorzitter optreden. Beiden zijn al actief in het bestuur van DDMA.

henry-meijdamMeijdam was sinds november 2010 actief in het bestuur van DDMA. De ervaren bestuurder kijkt positief terug op zijn twee termijnen als voorzitter van bij de brancheorganisatie: “Het speelveld is dankzij de explosief toegenomen hoeveelheid data en de snelle digitalisering van de laatste jaren veranderd, maar in de kern gaat het nog om hetzelfde: zo goed mogelijk inspelen op de behoeften van klanten en blijven innoveren. Ik ben er trots op dat DDMA in de datagedreven samenleving inmiddels een centrale rol vervult, als serieuze gesprekspartner in Den Haag en Brussel en in de bestuurskamers van Nederlandse bedrijven. Nu mijn tweede termijn als voorzitter erop zit, geef ik vol vertrouwen het stokje door aan mijn opvolgers.”

Diana Janssen, directeur van DDMA, voegt daaraan toe: “Namens het bestuur en onze 275 leden bedank ik Henry voor zijn jarenlange inzet en bewezen diensten. Niet alleen de sector is continu aan verandering onderhevig, hetzelfde geldt voor ons als brancheorganisatie. Henry’s ervaring met het leiden van complexe organisaties is van grote waarde geweest voor DDMA. Hij weet wensen en noden van verschillende kanten met elkaar te verbinden. Dit is cruciaal voor een brede vereniging waarin organisaties die innoveren in data en marketing – adverteerders, non-profitorganisaties en bureaus –  bij elkaar komen. DDMA staat stevig op de kaart. De vereniging blijft groeien en blijft zich ontwikkelen. Henry heeft zeker bijgedragen aan deze positieve ontwikkeling.”

Lucy van der Helm is directeur van SIRE en Maarten Stramrood is Vice President Digital bij Ziggo.

Over DDMA
DDMA is de brancheorganisatie voor marketing en data. Onze 275 leden halen en brengen bij ons kennis over het inzetten van data om relevant te kunnen communiceren met hun doelgroepen. Daarom organiseren wij met en voor hen netwerk- en kennisbijeenkomsten. Wij eisen van onze leden dat zij handelen binnen het kader van de wet en de gedragscodes. Daarnaast spreken wij met de stakeholders in Den Haag en Brussel over de ontwikkeling van een duurzame data-economie.