Extreme Networks rondt overname wireless LAN-divisie van Zebra Technologies af

Utrecht, 7 november 2016 - Extreme Networks, Inc. (NASDAQ: EXTR) heeft bekend gemaakt dat het de overname van de wireless LAN-divisie van Zebra Technology Corporation (NASDAQ: ZBRA) heeft afgerond. De overname van de WLAN business versterkt en verbreedt de bedrade en draadloze end-to- end software-gedreven netwerk oplossingen van Extreme en wordt de verticale marktfocus gecompleteerd.

"Deze belangrijke overname verstevigt Extreme’s positie als de op twee na grootste leverancier in onze doelmarkt, de enterprise campus markt, en biedt tal van nieuwe groeikansen om onze klanten uitgebreide nieuwe oplossingen en diensten te kunnen leveren," aldus Ed Meyercord, president en CEO van Extreme Networks. "De toevoeging van de WLAN oplossingen aan ons portfolio vergroot onze totale adresseerbare markt tot een omvang van 9,4 miljard dollar in één van de snelst groeiende marktsegmenten in de netwerkindustrie en breidt ons medewerkersbestand uit met getalenteerde managers, zeer ervaren experts op het gebied van draadloze netwerken en channelpartners. Ook krijgen we er in één klap een groot aantal vooraanstaande klanten bij."

Extreme heeft de klanten, het personeel en alle WLAN- technologie – producten en intellecuele eigendom - van Zebra overgenomen. Met de acquisitie positioneert Extreme zich als een van de marktleiders in de hospitalitymarkt, het onderwijs, de gezondheidszorg, maakindustrie en de centrale en decentrale overheidsmarkt. Door het aan boord halen van thought leaders in de industrie, de WiNG Wi-Fi technologie, toonaangevende draadloze beveiligingssoftware, een next-generation bezoekersplatform, nieuwe managed services mogelijkheden, en een belangrijk klantenbestand kan Extreme voet aan de grond krijgen in nieuwe verticale markten zoals de retail, de transport- en logistieke sector en aanvullende segementen in de hospitalitymarkt en nieuwe omzetkansen creëren.

"De wireless LAN business van Zebra Technologies vormt een strategische ‘fit’ voor Extreme Networks die de positie van Extreme in de enterprise campusnetwerkmarkt versterkt," meent Nolan Greene, senior research analis bij IDC. "De aangekochte technologie vormt een perfecte aanvulling op Extreme’s bestaande portfolio van software-gedreven netwerk oplossingen en biedt nieuwe kansen voor het gehele ecosysteem van channelpartners, distribeurs, klanten en medewerkers. De enterprise WLAN markt is een van de snelst groeiende marktsegmenten wereldwijd en Extreme verstevigt met deze deal zijn positie als toonaangevende speler in de markt."

Zoals eerder al aangekondigd verwacht Extreme dat de transactie een positieve bijdrage gaat leveren aan de cash flow en winst in fiscaal 2017 en denkt op jaarbasis meer dan 115 miljoen additionele omzet uit de het nieuwe WLAN-portfolio te genereren.

[einde persbericht]

Over Extreme Networks
Extreme Networks is een vooraanstaande wereldwijde aanbieder van bedrade en draadloze netwerk infrastructuur- en beveiligingsoplossingen. Onze oplossingen stellen organisaties in staat om hun IT kosten te verlagen, terwijl tegelijkertijd de productiviteit en efficiency van de business wordt verhoogd door een unieke combinatie van automatisering, transparantie en beheermogelijkheden.

INFORMATIE VOOR DE PERS
Voor meer informatie over Extreme Networks: www.extremenetworks.com; John Rutgers, Partner Account Manager, jrutgers@extremenetworks.com, telefoon 06-23580672