Insight Enterprises, Inc. meldt resultaten derde kwartaal 2016

TEMPE, Ariz., 1 november 2016 - Insight Enterprises, Inc. (Nasdaq:NSIT) heeft de wereldwijde bedrijfsresultaten van het afgelopen kwartaal, dat eindigde op 30 september 2016, bekend gemaakt.

Samenvatting verslag derde kwartaal 2016
  • Een netto omzet van $1,39 miljard. Een stijging van 4% ten opzichte van dezelfde periode in 2015. Dat komt neer op een stijging van 6% op jaarbasis als de effecten van valutaschommelingen niet worden meegenomen.
  • Een brutowinst van $181,8 miljoen. Dat betekent een lichte groei van 2% op jaarbasis als de effecten van valutaschommelingen niet worden meegenomen. De geconsolideerde brutomarge daalde met ongeveer 50 basispunten tot 13,1 procent van de netto omzet.
  • Een operationele winst van $36,4 miljoen. Dat is een stijging van 12% vergeleken met dezelfde periode in 2015 - ofwel 2,6% van de netto omzet. Als valutaschommelingen buiten beschouwing worden gelaten, is de operationele winst gestegen met 13%.
EMEA-resultaten derde kwartaal 2016
  • Een netto omzet van $311,7 miljoen. Een stijging van 6% vergeleken met het tweede kwartaal van 2015. Dat komt neer op een toename van 16% op jaarbasis als de effecten van valutaschommelingen niet worden meegenomen.
  • Een brutowinst van $38,3 miljoen. Dat is in percentages een brutomarge van 12,3%. Een afname van 6%, vergeleken met dezelfde periode in 2015. Dat betekent een groei van 3% op jaarbasis als de effecten van valutaschommelingen niet worden meegenomen.
  • De operationele winst bedraagt $270.000. Dat is een afname van 74% vergeleken met het tweede kwartaal van 2015 - ofwel 0,1% van de netto omzet. Als de effecten van valutaschommelingen buiten beschouwing worden gelaten, bedraagt de afname van de operationele winst 48% op jaarbasis.
Frank Hoekstra, Vice-President Insight Benelux: “Het voelt goed dat Insight in alle regio’s een sterke groei laat zien. Dit geldt ook zeker weer voor de Benelux, die na het Verenigd Koninkrijk de grootste omzet- en winstbijdrage in EMEA inbrengt. Dat innovatie hoog op de agenda staat, hebben de vele bezoekers van onze jaarlijkse Techshow vorige maand kunnen ervaren. Dit geeft veel vertrouwen in de groeidoelstellingen voor 2017.”

Voor het volledige Engelstalige persbericht klik hier.