DEKRA door de LoRa™ Alliance erkend als geautoriseerd testbedrijf

DEKRA's dochteronderneming AT4 wireless is door de LoRa Alliance geaccrediteerd om tests uit te voeren volgens het LoRaWAN™ certificeringsprogramma. De testlabs in Herndon (USA) en Malaga (Spanje) kunnen nu alle testprogramma's voor de certificering van LoRa-apparatuur en -infrastructuur uitvoeren. De accreditatie is geldig voor de Amerikaanse, Canadese en Europese markt.

LoRaWAN™ is een open platform voor veilige, low power wide area networks (LPWAN). De LoRa Alliance beschouwt het als haar taak om ervoor te zorgen dat alle apparatuur zich op een voorspelbare manier gedraagt als ze met een LoRaWAN-netwerk verbonden wordt en dat ze met alle beschikbare gateway-producten goed samenwerkt. Het certificeringsprogramma verzekert klanten ervan dat hun apparatuur in elk LoRa-netwerk naar behoren functioneert. Dat is een essentiële voorwaarde voor het wereldwijde gebruik van ‘Internet of Things' (IoT) apparatuur dat op LPWAN's draait.

"Het is een belangrijke stap voor ons, dat we nu zowel in Europa als met ons testlaboratorium in Amerika een LoRa Alliance Authorized testbedrijf geworden zijn. Daardoor kunnen we een compleet portfolio van tests en certificeringen van alle belangrijke wireless- en mobiele technologieën aanbieden. LoRa verovert op dit moment snel een sterke marktpositie als een Wide Area Network Technology voor IoT, terwijl DEKRA als testbedrijf een leidende positie heeft in een behoorlijk aantal verticals, die snel met IoT integreren. Dan moet je denken aan de automobielindustrie, de medische sector, maar ook aan ICT en telecom, consumer products, industrie en retail", zegt Bert Zoetbrood, CEO van DEKRA in Nederland en tevens wereldwijd verantwoordelijk voor de business unit Product Testing & Certification.

------------------------------

Noot voor de pers: dit persbericht staat ook op pers.dekra.nl. Voor meer informatie over DEKRA kunt u contact opnemen met Theo Snijders van Wisse Kommunikatie, telefoon: 026-4431523 of per e-mail: theo.snijders@wisse-worldcom.nl.

Meer informatie over DEKRA vindt u op www.dekra.nl.