N510 IP PRO-basisstation van Gigaset pro gecertificeerd door Unify

Arnhem, 26 juli 2016 – Het N510 IP PRO DECT IP-basisstation van Gigaset pro is gecertificeerd door Unify, het Atos-label voor communicatie- en samenwerkingssoftware en -service. Hierdoor mag Gigaset pro – Europees marktleider in zakelijke-communicatieoplossingen – dit toestel voorzien van het Unify Ready-embleem en kunnen Unify-resellers het product toevoegen aan hun assortiment. De N510 IP PRO voor mobiele communicatie in het mkb is gecertificeerd op de SIP-Interface van OpenScape Voice v8: een native SIP-gebeerd realtime Voice over IP-systeem (VoIP). Eerder kreeg ook de Maxwell 10 van Gigaset pro een Unify-certificering.

Dankzij de certificering draait de N510 IP PRO op de zeer betrouwbare, uitgebreide en fouttolerante hardware van OpenScape Voice. Dit systeem is schaalbaar tot 100.000 gebruikers per systeem. Het systeem is lokaal te implementeren als private, gehoste of publieke cloudoplossing.

De volgende functies van het systeem zijn geslaagd voor de interoperabiliteitstest met OpenScape Voice.
  • Registratie
  • Basisoproep (Basic Call; BC)
  • Uitgebreide basisoproep (Basic Call Extended; BCE)
  • Speciale basisoproep (Special Basic Call)
  • Wachtstand, Consultatie, Doorschakelen (Hold, Consultation, Toggle; Call Swap), Wachtstand (Call Waiting)
  • Doorschakelen (Call Forward / Deflect)
  • Overzetten (Call Transfer)
  • Afronden (Call Completion)
  • Conference Call / DTMF
  • Extra spraakfuncties (Multi Line Hunting Group (MLHG), Message Waiting Indicator (MWI) van Xpressions (User’s VoiceMail Box)

In 2015 ging Gigaset pro een nieuwe partnerovereenkomst aan met Unify. Als Advanced Technology Partner van Unify heeft Gigaset pro toegang tot een groot netwerk van resellers en een groot aantal bestaande Unify OpenScape-klanten. Beide bedrijven hebben toegang tot uitgebreide ondersteuning en organiseren evenementen om een sterke community op te bouwen. De certificering van de N510 IP PRO is een nieuwe toevoeging aan dit partnerschap.

Gunnar Boll, Head of Devices bij Unify: “Na certificering van de Maxwell 10 doet het ons deugd nu ook de N510 IP PRO te certificeren. Het telefoonsysteem ondersteunt draadloze communicatie tot zes gebruikers en vier parallelle gesprekken, wat het een perfecte zakenpartner maakt voor kleine bedrijven die op zoek zijn naar een professionele telefonieoplossing. We zijn er trots op dit product aan ons uitgebreide Unify-portfolio toe te voegen.”

Ron Cottaar, Marketing Director EMEA bij Gigaset pro: “OpenScape Voice is een eersteklas spraakoplossing met 99,99 procent betrouwbaarheid – met als resultaat jaarlijks minder dan 5,5 minuten aan downtime. Door de certificering van onze N510 IP PRO voor dit platform worden onze klanten met dit communicatiesysteem nog productiever.”

Over Gigaset pro
Gigaset pro – onderdeel van de Gigaset Group – bedient zakelijke klanten over de gehele wereld met zijn brede portfolio met premium producten en biedt professionele communicatieoplossingen, op maat gemaakt, voor elk bedrijf. De producten van Gigaset pro zijn erop gericht uitstekende prestaties te leveren op elk gebied – of dat nu gebruiksvriendelijkheid, flexibiliteit of compatibiliteit is. Gigaset distribueert zijn pro-portfolio via een netwerk van gecertificeerde partners met een focus op EMEA.

Neem voor meer informatie contact op met:
LVTPR
Eline Alberts / Gijs van Beek