Afrekenen met iDeal én SEPA machtiging. Kan dat?

vanaf vandaag mogelijk : combi betalen via iDeal én SEPA Machtiging

Stel, u verkoopt producten of diensten via internet en u gebruikt iDeal als betaaloptie. Op een dag besluit u abonnementen te willen verkopen. U gaat online op zoek naar een oplossing. De kans is groot dat u geen oplossing vindt.

Waarom niet? Online betalingen kunnen in de check-out maar met één betaaloptie worden afgerekend. Het is niet mogelijk dat één deel van de bestelling via iDeal en één deel via PayPal betalen.

Dit geldt ook als u abonnementen wilt verkopen. U kunt tot op heden niet de eerste termijn van uw abonnement via iDeal én de vervolgbetalingen via SEPA Machtiging of automatische incasso betalen. U kunt wel uw klanten via plugins eenvoudig digitaal een machtiging laten afgeven.

Risico van storno verminderen
Automatische incasso brengt gemak maar ook een zeker risico met zich mee: storno’s. Bij onvoldoende saldo of een blokkade op een bankrekening kan er niet worden geïncasseerd.

Probleem van iDeal en plugins
Veel webshops gebruiken plugins waarmee eenvoudig betalingen via iDeal kunnen worden afgehandeld. Een iDeal-betaling én SEPA Machtiging afgeven is niet mogelijk met de huidige plugins.

De kracht van de combinatie
PayIBAN heeft een speciale oplossing ontwikkeld waarmee in iedere webshop zowel een iDeal betaling als SEPA Machtiging kan worden afgegeven. Klanten kunnen met deze oplossing de eerste termijn van uw abonnement met iDeal betalen. U heeft als winkelier de zekerheid dat u direct uw geld ontvangt én dat de vervolgbetalingen via automatische incasso ook direct kunnen worden uitgevoerd. Deze vervolgbetalingen zijn standaard voor onbepaalde looptijd per maand, kwartaal, half jaar of jaarlijks. Maar het is ook mogelijk om na een aantal maanden het abonnement automatisch te beëindigen.

Verkopen van abonnementen bepalen de toekomst van uw bedrijf
Bedrijven moeten zich steeds sneller ontwikkelen en aanpassen aan veranderingen. Verdienmodellen die gericht zijn op eenmalige betalingen zullen het verliezen van bedrijven die op basis van doorlopende betalingen verkopen. Een simpele rekensom maakt dit duidelijk : eenmalig 1 euro of iedere maand € 0,10 aan inkomsten levert na 1,3 of 5 jaar aanzienlijke verschillen aan vaste inkomsten op. De terugverdientijd op investeringen is aanzienlijk korter én de extra doorlopende inkomsten zorgen voor meer zekerheden voor uw investeerders en financiers. Last but not least, het biedt u als ondernemer én uw klanten meer zekerheden dat u zicht kunt blijven ontwikkelen.