ilionx richt nieuwe business unit op voor Management Consultancy

Bedrijfsonderdeel ondersteunt organisaties bij digitale transformatie

ICT-dienstverlener ilionx heeft een nieuw bedrijfsonderdeel opgericht: ilionx Management Consultancy (IMC). Deze business unit helpt organisaties bij het uitvoeren van hun strategie door bedrijfsprocessen, IT-systemen en medewerkers op één lijn te brengen. Roelant Reijmerink en Werner Mullink zijn aangesteld om leiding te geven aan de business unit.

Werner Mullink: “Er vindt een verschuiving plaats in de behoeften van organisaties. Waar men voorheen met name ondersteuning zocht bij de implementatie van een specifieke IT-oplossing, zijn bedrijven nu veel meer bezig met hoe de IT-oplossing binnen de organisatie wordt gedragen en of de doelen worden bereikt. Vanuit deze behoeften hebben we de nieuwe business unit opgericht. We kijken niet alleen naar de techniek, maar naar de hele organisatie en hoe we processen en systemen zo optimaal mogelijk kunnen inrichten om de bedrijfsdoelen te behalen. Daarbij hebben we oog voor de rol van de medewerker en zetten we verander- en adoptietrajecten in om hen te begeleiden in de nieuwe werkwijze.”

Ervaren consultants binnen de nieuwe business unit ondersteunen organisaties bij de ontwikkeling van hun strategie en in de stappen die zij nemen om hun doelen te bereiken. De consultants beheren projecten, voeren veranderingen door in bedrijfsprocessen en systemen en dragen zorg voor de adoptie van de nieuwe werkwijze door medewerkers. Het doel hiervan is om organisaties efficiënter, flexibeler en succesvoller te maken gebruikmakend van de nieuwste ICT-toepassingen.

Roelant Reijmerink: “We vinden het belangrijk om eerlijk en transparant te zijn naar onze klanten en hechten veel waarde aan een betrouwbare en succesvolle samenwerking. Doordat we zowel kennis in huis hebben van projectmanagement als van nieuwe technologieën, kunnen we aangeven wat de impact van een verandering is op de organisatie. Hierdoor is direct inzichtelijk wat de kosten zijn en met name wat het oplevert.”

Over ilionx
ilionx is een ondernemende en klantgerichte ICT-dienstverlener met vestigingen in Utrecht, Almere, Zwolle en Groningen, en heeft als motto 'Daadkracht in vooruitgang'; daadkracht om vandaag te beginnen aan de oplossing en morgen daarvan de voordelen te ervaren. ilionx levert sinds 2002 integrale ICT-diensten van initiatie tot en met realisatie en beheer en is ISO 27001- en ISO 9001-gecertificeerd. De missie is om organisaties succesvoller te maken door middel van vooruitstrevende ICT-oplossingen met hoog gekwalificeerde professionals. ilionx is een robuuste partner in langdurige samenwerkingsovereenkomsten, waarbij kwaliteit, flexibiliteit en slagvaardigheid kernwaarden zijn. ICT-diensten worden onder meer geleverd aan De Nederlandsche Bank, Gasunie, het Openbaar Ministerie, de Belastingdienst, DAF Trucks, Sonepar, TNO en Nationale Hypotheek Garantie. Kijk voor meer informatie over ilionx op de website: http://www.ilionx.com of volg ilionx op Twitter via @ilionx.

Voor verdere persinformatie of fotomateriaal kunt u contact opnemen met LEWIS:
LEWIS
Telefoon: 040 235 46 00