Adobe lanceert Spark: visuele storytelling apps voor iedereen

Adobe presenteert de Spark webapplicatie en updatet bijbehorende mobiele apps

Adobe (Nasdaq: ADBE) heeft Adobe Spark geïntroduceerd. De enige geïntegreerde oplossing voor mobiel en web voor het creëren en delen van indrukwekkende visuele verhalen. Adobe Spark is gratis en speciaal ontworpen voor alledaagse communicatie. Het is geschikt voor een brede doelgroep – zoals kleine bedrijven, social marketeers en studenten – en stelt gebruikers in staat is om mooie en aansprekende visuele content te maken die op meerdere kanalen en devices ingezet kan worden.

“Tegenwoordig kan iedereen content creëren en delen via social media, maar veel mensen hebben niet de skills, tijd en hulpmiddelen om iets te creëren dat echt de aandacht trekt”, zegt Bryan Lamkin, executive vice president en general manager, Digital Media bij Adobe. “Dankzij Adobe Spark is iedereen in staat om authentieke en professioneel ogende visuele content te creëren, hetzij voor hun project, passie, goede doel of bedrijf.”

De Adobe Spark webapplicatie synchroniseert naadloos met de mobiele apps Spark Post, Spark Page en Spark Video voor iOS. Hierdoor kunnen gebruikers hun verhaal creëren, bewerken en delen vanaf iedere locatie, ongeacht hun design-ervaring.

De geïntegreerde oplossing bestaat uit:
  • Adobe Spark webapplicatie: deze webapplicatie is browser-gebaseerd en gemaakt voor het creëren van social media posts en afbeeldingen, verhalen voor op het web en geanimeerde video’s.
  • Spark Post: een mobiele applicatie voor iOS die iedereen in staat stelt om in enkele seconden prachtige social posts en afbeeldingen te creëren.
  • Spark Page: een mobiele applicatie voor iOS die gebruikers helpt om mooie verhalen voor het web te creëren.
  • Spark Video: een mobiele applicatie voor iOS die gebruikers de mogelijkheid biedt om binnen enkele minuten aantrekkelijke, geanimeerde video’s te maken.
Bijdragen aan het succes van ondernemers en bedrijven
Adobe Spark is gericht op dagelijkse communicatie en ontworpen om eenmanszaken en kleine bedrijven te helpen om succesvol te zijn. Adobe werkt samen met Facebook Blueprint, een nieuwe internationale opleiding en certificeringsprogramma dat bureaus en adverteerders helpt om door middel van marketing op Facebook en Instagram de beoogde bedrijfsresultaten te bereiken. Facebook Blueprint-gebruikers kunnen gebruik maken van Adobe's deskundige begeleiding via tutorials, zodat ze leren hoe ze zich met Adobe Spark succesvol kunnen positioneren op platformen als Facebook en Instagram.

Adobe Spark werkt ook samen met Change.org, 's werelds grootste social change platform, voor het co-creëren van trainingsmateriaal voor mensen die een petitie willen starten en andere mensen die verandering teweeg willen brengen. Petities in videovorm ontvangen zes keer zoveel handtekeningen, dan petities zonder een video. Mensen die een petitie starten via Change.org krijgen toegang tot ondersteunende materialen voor het gebruik van Adobe Spark. Op die manier kunnen ze bijvoorbeeld effectieve uitlegvideo’s maken over hun campagnes voor goede doelen en crowdfunding-acties.

Meer informatie over Adobe Spark
Handige hulpbronnen en inspirerende Adobe Spark-content zijn terug te vinden op:
  • Adobe Spark Blog: http://spark.adobe.com/blog
  • @AdobeSpark, #SparkMade en #AdobeSpark op social media: Instagram, Twitter, Pinterest en Facebook
Prijs en beschikbaarheid
Adobe Spark is vanaf nu gratis beschikbaar via spark.adobe.com. Om de apps te gebruiken is een Adobe ID, Google- of een Facebook-login nodig, zodat projecten tussen verschillende devices gesynchroniseerd kunnen worden. Spark Post, Spark Page en Spark Video – voorheen bekend als Adobe Post, Adobe Slate en Adobe Voice – zijn wereldwijd gratis in het Engels te downloaden voor de iPad en iPhone via de Apple App Store.

###

© 2016 Adobe Systems Incorporated. All rights reserved. Adobe and the Adobe logo are either registered trademarks or trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.

Over Adobe
Adobe verandert de wereld door digitale ervaringen. Voor meer informatie bezoek: http://www.adobe.nl

Kijk ook op de Adobe-Twitter: https://twitter.com/AdobeNederland
en op de Facebook-pagina: https://www.facebook.com/AdobeBenelux