Progress introduceert DigitalFactory met nieuwe digital transformation-oplossingen

Progress DigitalFactory biedt uitkomst bij cruciale klantgerichte uitdagingen op het vlak van digitale transformatie door de scheidslijnen tussen afdelingen te doorbreken

De meeste zakelijke beslissers zijn van mening dat digitale transformatie zeer noodzakelijk is. Maar weinig ondernemingen hebben echter daadwerkelijk actie ondernomen. Dit blijkt uit onderzoek¹ van Progress (NASDAQ: PRGS). Deze beslissers willen de komende twaalf maanden flinke stappen maken met digitale transformatie, zodat ze geen financieel of competitief nadeel ervaren. Om deze reden heeft Progress de DigitalFactory-oplossingen gepresenteerd, waarmee bedrijven hun digitale organisatie optimaal kunnen inrichten.

Progress DigitalFactory is een nieuw, cloud-gebaseerd platform dat voorziet in schaalbare oplossingen voor digitale, omni-channel ervaringen. DigitalFactory-oplossingen maakt samenwerken flexibeler en eenvoudiger voor IT-medewerkers, marketeers, ontwikkelaars en zakelijke gebruikers die werken aan de digitale transformatie van hun organisatie. Gebruikers van DigitalFactory kunnen zeer eenvoudig zelf hun digital assets beheren of de customer journey uitstippelen, zonder afhankelijk te zijn van anderen om aanpassingen door te voeren.

De lancering van DigitalFactory richt zich op drie kernoplossingen die in de komende maanden beschikbaar zullen zijn, met additionele oplossingen die in 2017 verwacht worden.

DigitalFactory for Sites
DigitalFactory for Sites verbetert de online zichtbaarheid van bedrijven dankzij de mogelijkheden in beheer en bewerken van websites en digitale assets. Daarbij wordt voldaan aan de vereiste beveiliging en wettelijke eisen. Contentcreatie, beheer en hergebruik van content is eenvoudig, zodat digital marketeers zich kunnen richten op het creëren van nieuwe content in plaats van het herstructureren van bestaande assets.

DigitalFactory for Sites voorziet tevens in de mogelijkheid om web assets in relatief korte tijd op grote schaal te ontwikkelen en uit te zetten. De zakelijke gebruiker wordt ondersteund bij het operationeel management doordat zij de content op de juiste manier, in de juiste context en op het juiste moment kunnen verspreiden. Zakelijke gebruikers zijn door betere collaboratiemogelijkheden niet meer afhankelijk van IT, waardoor de uitvoering stukken soepeler verloopt.

DigitalFactory for Engagement
Wereldwijde organisaties hebben nog steeds moeite om te bepalen wie er verantwoordelijk is voor de digitale transformatie. Is het de CIO of de CMO? Of is het een gezamenlijke verantwoordelijkheid? Uit het onderzoek¹ van Progress blijkt dat 72 procent van respondenten wereldwijd het gevoel heeft dat de (budget)verantwoordelijkheid voor digitale initiatieven bij IT ligt. 78 procent heeft aangegeven dat een betere samenwerking tussen IT en marketing noodzakelijk is voor een succesvolle digitale transformatie.

DigitalFactory for Engagement is een unieke oplossing voor soepele beslissingen die de CIO en CMO samen kunnen maken. Het volgt een ‘content-first’ benadering, waarbij de content geleverd via meerdere kanalen op een aantrekkelijke en uniforme manier geleverd wordt. Er bestaat consistentie tussen diverse afdelingen, assets en eigendommen, ongeacht de keuze van het device. De oplossing biedt volledige controle over de digitale assets en voorziet in een ‘author once’-mogelijkheid, waarbij de focus ligt op creatie en hergebruik van content, in plaats van een traditionele, geïsoleerde aanpak.

DigitalFactory for Engagement verbetert de customer journey door marketeers een unified content command center te bieden waar zij de klantervaring in één oogopslag kunnen zien. De IT- en de ontwikkelafdeling kunnen tevens websites en mobiele apps binnen enkele uren ontwikkelen en bouwen door middel van één platform en codebase. Het is de enige multifunctionele oplossing die mobiel en web naadloos combineert, omdat het de customer journey volgt, personaliseert en optimaliseert. Ondertussen versterkt de oplossing de beveiliging, governance, workflow en compliance zonder te tornen aan de flexibiliteit van de oplossing.

DigitalFactory for Mobile
Voor veel organisaties blijft een mobile-first benadering een prioriteit voor de komende tijd, omdat het de belangrijkste aandrijver voor groei is. DigitalFactory for Mobile biedt organisaties die kiezen voor een mobile-first strategie, een snelle, op maat gemaakte mobiele ervaring die geschikt is voor elk device en databron. Ontwikkelaars hebben de mogelijkheid om apps te creëren voor iOS, Android en Windows op een enkel platform, zonder downloads, extra installaties of configuraties uit te voeren. De DigitalFactory for Mobile-oplossing is een typische ‘one-stop-shop’ die voldoet aan de behoeften rondom cloud-gebaseerde ontwikkeling voor mobiel. Wanneer organisaties er klaar voor zijn om mobiel te integreren in de omni-channel ervaring, kunnen zij de overstap naar de DigitalFactory for Engagement-oplossing zeer snel en eenvoudig maken, zonder lastige migraties.

“Toen wij startten met onze digitale transformatie, hebben we vier fundamentele pijlers geïdentificeerd die ten grondslag liggen aan het succes van de transformatie: optimaliseren van de betrokkenheid van de klant, de samenwerking met partners, het ontlasten van de IT-afdeling en het vereenvoudigen van operaties”, zegt Phil Pead, CEO van Progress. “Technologie is niet de enige oplossing en de transformatie naar een digitaal bedrijf is niet op korte termijn te realiseren. Een goede samenwerking is hierbij erg belangrijk. De oplossingen die Progress biedt helpen de klanten niet alleen bij het aanpakken van de zakelijke uitdagingen, maar dienen ook als een goede basis voor de gestelde digitale doelen voor de toekomst. Met de Progress DigitalFactory-oplossingen en de volledige reeks van Progress-producten en -diensten, wordt cross-team samenwerken veel eenvoudiger waardoor successen sneller geboekt kunnen worden.”

“Een zeer goede gebruikerservaring is de belangrijkste ROI-factor binnen digitale transformatie-initiatieven. Onze klanten zijn op zoek naar geïntegreerde experience-platformen die hen ondersteunen bij het optimaliseren van de customer journey”, zegt John Deprez, CTO van Emakina Group, een Europese, marktleidende digital agency. “DigitalFactory van Progress past bij onze aanpak van het begeleiden van klanten bij deze complexe transitie. Het biedt interessante kansen om concurrerend te kunnen blijven in deze markt die zich snel ontwikkelt.”

Tijdens het Progress Summer Summit op 23 juni aanstaande in Rotterdam wordt uitgebreid gesproken over Progress DigitalFactory. Meer informatie en registratie: https://www.progress.nl/campaigns/progress-juni-2016-evenement

¹Progress survey, “Are Businesses Really Digitally Transforming or Living in Digital Denial?” May 2016

###

Progress and DigitalFactory are trademarks or registered trademarks of Progress Software Corporation or one of its subsidiaries or affiliates in the U.S. and other countries. Any other trademarks contained herein are the property of their respective owners.

Note Regarding Forward-Looking Statements
This press release contains statements that are "forward-looking statements" within the meaning of Section 27A of the Securities Act of 1933, as amended, and Section 21E of the Securities Exchange Act of 1934, as amended. Progress has identified some of these forward-looking statements with words like "believe," "may," "could," "would," "might," "should,""expect," "intend," "plan," "target," "anticipate" and "continue," the negative of these words, other terms of similar meaning or the use of future dates.

Forward-looking statements in this press release include, but are not limited to, statements regarding Progress' business and the timing of certain product releases. There are a number of factors that could cause actual results or future events to differ materially from those anticipated by the forward-looking statements, including, without limitation:  (1) Progress’ ability to release its product development initiatives in a timely manner; (2) market acceptance of Progress’s product development initiatives; (3) pricing pressures and the competitive environment in the software industry; (4) business and consumer use of the Internet and the continuing adoption of Cloud technologies; (5) the receipt and shipment of new orders; (6) the timely release of enhancements to Progress’s products and customer acceptance of new products; and (7) the positioning of Progress’s products in its existing and new markets; (11) variations in the demand for professional services and technical support. For further information regarding risks and uncertainties associated with Progress' business, please refer to Progress' filings with the Securities and Exchange Commission, including its Annual Report on Form 10-K for the fiscal year ended November 30, 2015. Progress undertakes no obligation to update any forward-looking statements, which speak only as of the date of this press release.

Over Progress
Progress (NASDAQ:PRGS) vereenvoudigt de ontwikkeling, de implementatie en het beheer van bedrijfsapplicaties op iedere smartphone, tablet of laptop, zowel lokaal als in de cloud. Dit met minimale complexiteit van IT en een lage total cost of ownership. Meer informatie: www.progress.nl of bel ons op: 010-235 1111 (NL) / 015-307700 (BE).

Volg Progress Software op Twitter: @ProgressSW_BNL

Voor verdere persinformatie of fotomateriaal kunt u contact opnemen met het team van LEWIS
E-mail: progressNL@teamlewis.com