Royal Bank of Scotland kiest voor Red Hat Mobile, Container en Cloud-technologie

Red Hat Mobile Application Platform en OpenShift Enterprise basis voor nieuw Open Experience centrum

Amsterdam – 19 mei 2016 - Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van open source oplossingen, kondigt aan dat Royal Bank of Scotland zijn nieuwe Open Experience centrum draait op Red Hat-technologieën, waaronder het Red Hat Mobile Application platform en OpenShift Enterprise, Red Hat's web-scale container-applicatieplatform.

Open Experience is een centrum voor technologische oplossingen dat in februari 2016 door Royal Bank of Scotland werd gelanceerd op het hoofdkantoor in Edinburgh, Verenigd Koninkrijk. Het doel is om innovatieve nieuwe technologieën voor de bank en zijn klanten te evalueren. Open Experience is niet alleen een fysieke ruimte, maar staat ook voor een nieuwe manier van denken. Die moet Royal Bank of Scotland helpen bij het ontwikkelen van innovatieve producten en diensten in een omgeving die hechtere samenwerking tussen collega's, bedrijven en klanten stimuleert.

Het Open Experience team van deskundigen werkt samen met financiële technologische bedrijven om nieuwe ideeën te ontwikkelen, die mogelijk tot pilots voor klanten kunnen leiden. Daarnaast is het continu op zoek naar opkomende technologieën over de hele wereld.

Het Open Experience centrum is gevestigd naast de Entrepreneurial Spark business accelerator hub van de bank, die een broedplaats is voor startups en een nest voor snelgroeiende bedrijven. De deelnemers aan deze accellerator krijgen hierdoor toegang tot de technologieën en innovaties van Open Experience. Sinds de lancering in 2011 heeft de Entrepreneurial Spark accellerator meer dan 660 bedrijven ondersteund.

Met behulp van OpenShift, het bekroonde container-gebaseerde applicatieplatform van Red Hat, kunnen de ontwikkelaars van Open Experience sneller applicaties ontwikkelen, hosten en schalen en in een cloud-omgeving. De elastische, meertalige, container- en Kubernetes-gebaseerde architectuur van OpenShift automatiseert de provisioning, het beheer en de schaalbaarheid van toepassingen. Ontwikkelaars kunnen zich hierdoor kunnen richten op het schrijven van applicatiecode voor hun bedrijf, startup of hun volgende grote idee. De ondersteuning van meerdere talen en frameworks, databases en ontwikkeltools, biedt een lage toetredingsdrempel, zodat ontwikkelaars hun project gemakkelijker kunnen starten en sneller met programmeren kunnen beginnen, gebruikmakend van de talen en tools die ze al kennen en gebruiken.

Mobile is fundamenteel voor digitale transformatie en innovatie in moderne organisaties door de mogelijkheid om businessmodellen, processen en de klantervaring ingrijpend te veranderen. De veiligheid en de integratie van de back-end data voor mobiele apps heeft daarbij de hoogste prioriteit. Mobiele applicatieplatformen kunnen een integraal onderdeel zijn voor het efficiënt ontwikkelen en implementeren van back-end diensten voor mobiele toepassingen. Het Red Hat Mobile Application Platform biedt deelnemers bekroonde technologie, ontworpen om de ontwikkeling, integratie, implementatie en het beheer van mobiele oplossingen te vereenvoudigen.

Royal Bank of Scotland anticipeert op de uitbreiding van zijn relatie met Red Hat om aanvullende technologieën van het open source bedrijf in de toekomst beschikbaar te maken voor Open Experience.

Ondersteunende quotes
Craig Muzilla, senior vice president Application Platforms Business Group van Red Hat

“Innovatie en community zijn belangrijke kenmerken van open source. Wij hebben uit de eerste hand de kracht ervaren van technologische ontwikkeling op de open source manier. We prijzen de toewijding van Royal Bank of Scotland om een open omgeving te creëren waar innovatie kan gedijen. We zijn dan ook vereerd om te kunnen helpen bij het op de markt brengen van de volgende generatie van ideeën.”

Richard Crook, head of innovation engineering van Royal Bank of Scotland

“Met Open Experience willen we prikkelen, uitdagen en dromen. Wij zijn makers, denkers en bouwers. We zijn blij om met Red Hat samen te werken om een ??innovatieplatform te leveren aan onze innovatie-ingenieurs. Het gebruik van het Red Hat Mobile Application Platform en OpenShift Enterprise stelt ons in staat om de kans te maximaliseren dat onze beste ideeën in de handen van onze klanten komen.”

Simon Johnson, head of infrastructure strategy and architecture van Royal Bank of Scotland

“Door gebruik te maken van OpenShift en de mobiele software van Red Hat konden wij het Open Experience centrum ondersteunen. De infrastructuur, ondersteund door Red Hat, was van cruciaal belang om ons innovatieplatform voor Open Experience te bouwen.”

Aanvullende bronnen Leg contact met Red Hat  Over Red Hat, Inc.
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een community-gedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: http://www.redhat.com.

Over Royal Bank of Scotland
RBS is een in het Verenigd Koninkrijk gevestigd bedrijf in banking en financiële dienstverlening. RBS levert een breed aanbod van producten en diensten aan persoonlijke, commerciele en grote corporate en institutionele klanten door zijn twee belangrijkste dochterondernemingen, The Royal Bank of Scotland and NatWest, evenals door een aantal minder bekende merken waaronder Ulster Bank en Coutts.

Meer informatie voor de pers

Anke van Heerebeek
Lubbers De Jong
anke@lubbersdejong.nl

Dit persbericht is ook online beschikbaar

Red Hat's Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to the ability of Red Hat to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; the effects of industry consolidation; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Red Hat intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; risks related to data and information security vulnerabilities; ineffective management of, and control over, Red Hat's growth and international operations; fluctuations in exchange rates;  and changes in and a dependence on key personnel, as well as other factors contained in Red Hat's most recent Annual Report on Form 10-K (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission's website at http://www.sec.gov), including those found therein under the captions "Risk Factors" and "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations". In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent Red Hat's views as of the date of this press release and these views could change. However, while Red Hat may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, Red Hat specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing Red Hat's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat and the Shadowman logo are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries