Henkel reports good sales and earnings performance in first quarter

Guidance for 2016 confirmed

• Sales increased to 4,456 million euros: organic +2.9% (reported +0.6%)
  • Emerging markets sales growth: organic +6.3%
  • Operating profit*: +6.2% to 751 million euros
  • Earnings per preferred share* (EPS): +7.6% to 1.27 euros
  • Strong EBIT margin* improvement: +80 basis points to 16.8%

Düsseldorf – “Henkel had a good start into the fiscal year 2016. We further grew sales and earnings and significantly increased adjusted return on sales to 16.8 percent. All three business units contributed to the overall good performance. We delivered strong organic growth again in our emerging markets,” said Henkel CEO Hans Van Bylen.

With regard to the current fiscal year, Van Bylen stated: “We expect the overall challenging market environment to continue in 2016 – with only moderate global economic growth, high uncertainties in the markets and unfavorable foreign exchange developments. We will therefore focus on leveraging our strong brands, our leading market positions and our innovation capabilities to achieve our ambitious targets.”

Please click here to read the full English version.

* Adjusted for one-time charges/gains and restructuring charges

Henkel is wereldwijd actief met toonaangevende merken en technologieën in drie divisies: Laundry & Home Care, Beauty Care en Adhesive Technologies. Het bedrijf - opgericht in 1876 – neemt wereldwijd leidende posities in, zowel in de consumentenmarkt als in de industrie met bekende merken als Persil, Schwarzkopf en Loctite. Bij Henkel werken circa 50.000 mensen. Henkel boekte in het fiscale jaar 2015 een omzet van € 18,1 miljard en een aangepast bedrijfsresultaat van € 2,9 miljard. De aandelen van Henkel zijn opgenomen in de Duitse aandelenindex DAX. In de Benelux bevinden de filialen van Henkel zich in Brussel, Drogenbos en Westerlo (België) en in Nieuwegein en Scheemda (Nederland). In 2015 realiseerde Henkel in de Benelux een omzet van meer dan 500 miljoen euro met ongeveer 700 medewerkers.