Riverbed vernieuwt SteelCentral: nog beter inzicht in cloud, unified communications en gevirtualiseerde omgevingen

Nieuwe release verbetert performancemanagement in digitale onderneming

Hoofddorp, 18 mei 2016 – Riverbed, marktleider in applicatieperformance, brengt een aantal verbeteringen aan in Riverbed SteelCentral. Zo zijn de mogelijkheden voor troubleshooting nog geavanceerder en zijn het monitoren in de cloud, het gebruiksgemak en de schaalbaarheid verder verbeterd. De aanpassingen zijn onderdeel van een betere integratie van SteelCentral-platformen. Dit betekent nog uitgebreider monitoringmogelijkheden in de cloud met Microsoft Azure en Amazon Web Services (AWS), Platform-as-a-Service (PaaS) en gecontaineriseerde omgevingen, monitoring van de prestaties van grootschalige, gevirtualiseerde netwerken, monitoring van unified communications (UC) met nieuwe ondersteuning voor Skype for Business, en diagnosticeren en troubleshooting.

Uitgebreid inzicht in de cloud, PaaS en containers. IT-afdelingen kiezen voor clouddiensten en technologieën als PaaS, containers en microservices om nog flexibeler te zijn. Zo zijn applicaties sneller aan te bieden en zijn ze op te schalen naarmate het gebruik toeneemt. Met de nieuwe release van SteelCentral is de IT-afdeling in staat monitoring van applicaties die van deze technologieën gebruik maken, automatisch te schalen. IT-teams – zowel uitvoerend als ontwikkelend – hebben realtime inzicht in de prestaties van applicaties om zo bestaande problemen te kunnen oplossen en prestaties proactief te verbeteren. Daarnaast introduceert deze release out-of-the-box monitoring voor applicaties die draaien op Microsoft Azure Cloud Services. Deze optie is ook beschikbaar voor AWS-klanten in de Amazon Web Services-marktplaats.

Verder zorgt SteelCentral ervoor dat applicaties zijn te monitoren, die draaien op PaaS en gecontaineriseerde omgevingen. Naarmate deze omgevingen tijdens piekperioden dynamisch op- en afschalen, zijn traditionele prestatiemonitoringtools niet in staat prestaties goed weer te geven. Deze SteelCentral-release introduceert de applicatieprestatiegrafiek die interacties tussen applicatiemodules realtime visueel in kaart brengt, ongeacht de onderliggende infrastructuur. Hierdoor zijn zaken die door de flexibiliteit van de omgeving niet zichtbaar zijn, wel aan het licht te brengen. Daardoor kan de IT-afdeling de problemen met de grootste impact op de business observeren en oplossen.

Prestatiemonitoring van grootschalige, gevirtualiseerde netwerken. IT-organisaties kiezen steeds vaker voor servervirtualisatie vanwege kostenbesparingen en het gemak waarmee gevirtualiseerde servers te leveren en te installeren zijn. Echter, naarmate het datacenter steeds gevirtualiseerder wordt, ontstaan er vaak blinde vlekken. Dankzij SteelCentral monitoren bedrijven verkeer tussen gevirtualiseerde servers. SteelCentral heeft de manier waarop packet capture data is opgenomen, veranderd. Zo is het monitoren en het troubleshooten van hoogpresterende, gevirtualiseerde netwerken veel efficiënter uit te voeren.

Uitgebreid monitoren van unified communications. Bedrijven gebruiken steeds meer UC-applicaties. Daardoor is het vaststellen van de belangrijkste oorzaak van netwerkdegradaties, device- of gebruikersfouten voor de IT-afdeling steeds tijdrovender geworden. SteelCentral monitort prestaties van meerdere UC-oplossingen – waaronder voor het eerst Microsoft Skype for Business in samenwerking met Cisco- en Avaya UC-verkeer – met een dashboard van meerdere leveranciers. Dit dashboard biedt in één oogopslag een overzicht van de algehele UC-prestaties. Netwerkengineers kunnen informatie over gebruik en adoptie, en telefoongesprekprestaties inzien. Ook zijn prestatieproblemen op te lossen in gangbare taal en met gebruikelijke workflows voor de meest voorkomende UC-issues. Training is niet nodig. Daarnaast is een prestatieanalyse van wereldwijde UC nu gecombineerd met prestatieanalyses van netwerken, andere applicaties en de infrastructuur in de SteelCentral-portal. Zo beschikken IT-teams over één overzicht van alle prestaties.

De nieuwe-generatie diagnosticeren en troubleshooten. Applicatieprestaties nemen binnen bedrijven steeds meer een centrale rol in. Het proactief monitoren en troubleshooten van de applicatie-infrastructuur is een essentieel onderdeel van het managen van de business – of die applicatie nu in de cloud of on-premise staat. Met deze release maakt Riverbed het IT-managers eenvoudiger netwerk- en applicatieproblemen op te lossen.

SteelCentral heeft de interface van SteelCentral NetProfiler gemoderniseerd om de gebruiksvriendelijkheid en de prestaties te verbeteren. Het Preferred Interfaces-scherm en Network Hotspots-dashboard tonen de meest gebruikte interfaces en de interfaces met de slechtste user response-tijden. Daardoor zien netwerkbeheerders snel de plekken die extra aandacht vereisen om de algehele netwerkprestaties te verbeteren en proactief aanpassingen te kunnen doen.

Thomas Verhaeghe, countrymanager Benelux van Riverbed: “Deze release van SteelCentral maakt het cloudgebaseerd monitoren van prestaties nog eenvoudiger. De nieuwe mogelijkheden maken dat er efficiënter gewerkt kan worden en boosten de productiviteit. Steeds meer bedrijven omarmen nu digitale diensten en clouddiensten. SteelCentral biedt het inzicht dat nodig is voor het succesvol doorvoeren van deze transformatie. SteelCentral is de enige prestatiebeheeroplossing die zoveel inzicht in één centraal overzicht biedt: van de eindgebruikerservaring tot en met de prestaties van applicaties, het netwerk en de infrastructuur. Daarmee is deze oplossing echt het commandocentrum van de digitale onderneming.”

Riverbed SteelCentral bevat verbeteringen in verschillende, essentiële platformonderdelen, waaronder SteelCentral AppInternals, SteelCentral NetProfiler, SteelCentral Portal en SteelCentral UCExpert. Alle updates van het Riverbed SteelCentral-platform zijn nu beschikbaar.

Volg Riverbed
·        Riverbed Blog
·        Riverbed Community
·        Twitter (@Riverbed)
·        SlideShare
·        Google+

Over Riverbed
Riverbed loopt voorop in applicatieperformanceoptimalisatie. Het bedrijf – met meer dan een miljard dollar aan jaaromzet – biedt het meest complete platform voor de Hybrid Enterprise. Dit concept zorgt ervoor dat applicaties presteren zoals verwacht, data op het juiste moment beschikbaar is en performance-issues proactief te detecteren en op te lossen zijn voordat ze de bedrijfsvoering schaden. Riverbed stelt hybride ondernemingen in staat om de applicatieprestaties te transformeren. Daardoor stijgt de medewerkersproductiviteit en is met IT de operationele flexibiliteit te vergroten. Dat zorgt voor concurrentievoordeel. Riverbed werkt voor meer dan 27.000 klanten, waarvan 97 procent deel uitmaakt van de Fortune 100 en 98 procent van de Forbes Global 100. Kijk voor meer informatie op www.riverbed.com.

Voor meer informatie:

LVTPR