Nog hogere Clouddekking voor Fundaments

Vanaf vandaag draait Fundaments ook productie in Interxion AMS7 te Amsterdam. Hiermee wordt een hogere dekking geboden voor het uitrollen van de infrastructure-as-a-servicediensten. Door het opnemen van deze locatie binnen haar eigen redundante netwerkring, naast locaties Enschede, Hengelo en Zwolle, zorgt Fundaments niet alleen voor een nog betere risicospreiding door geografische scheiding, maar ook voor een nog lagere latency voor haar partners in het westen van Nederland.

Fundaments is een aanbieder van Infrastructure-as-a-Service. Zij biedt een solide basis voor partners waarop zij hun applicaties, servers en clouddiensten kunnen bouwen. Daarbij maakt Fundaments alleen gebruik van bewezen technologieën met een enterprise karakter. De stap naar uitbreiding van productielocaties in Amsterdam was dan ook een logische uitbreiding voor het IaaS-platform van Fundaments. Hierbij is ook bewust gekozen voor een nieuwe leverancier zodat Fundaments haar onafhankelijkheid rondom datacenterlocaties kan blijven waarborgen.

Interessant is dat Fundaments, met de stap naar Amsterdam, nu ook additionele diensten kan aanbieden aan haar partners. Zo kwam vanuit het onlangs gelanceerde Fundaments Fast Forward partnerprogramma een duidelijke vraag naar een goede oplossing voor DDoS-aanvallen. Met breedbandige internetkoppelingen op o.a. AMS-IX is het mogelijk om DDoS-verkeer te laten filteren, waardoor het effect van de aanval minimaal blijft. In het tweede kwartaal van dit jaar komt Fundaments dan ook met nieuwe een anti-DDoS dienst.

Over het in productie nemen van de datacenterlocaties in Amsterdam zegt Larik-Jan Verschuren, CEO bij Fundaments, het volgende: “De stap naar Amsterdam is voor ons heel logisch. Het past bij onze groei en ambities. En in Amsterdam zitten we dicht bij het vuur, wat betreft internetconnecties. Daar profiteren onze partners ook weer van.”

Noot aan de redactie

Voor vragen en beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Chantal Drok, marketing en communicatie bij Fundaments, 088 4227227, c.drok@fundaments.nl.

Over Fundaments
Fundaments levert solide en gecertificeerde Infrastructure-as-a-Service (IaaS) diensten in de cloud, aangevuld met een compleet assortiment van diensten voor een compleet te beheren infrastructuur. Fundaments werkt uitsluitend met partners, zowel aan afnemers- als leverancierskant. Daarbij staan voor Fundaments betrouwbaarheid en beschikbaarheid centraal. Daarom ligt de focus op het maximaal beheersen van risico’s en worden de diensten van Fundaments uitgevoerd vanuit Nederlandse datacenters die aan de hoogste eisen voldoen, waaronder ISO-certificering en 24×7 monitoring. Op basis van haar fundament kunnen partners snel een op maat gemaakte, betrouwbare en solide, cloud-infrastructuur inzetten voor hun eigen diensten. Voor meer informatie kijkt u op www.fundaments.nl