HEOS by Denon breidt multiroom-ervaring uit

Overal verbazingwekkend geluid met HEOS

Eindhoven / 2 mei 2016 - Denon, toonaangevend fabrikant van eersteklas audioproducten voor thuis- en persoonlijk gebruik, brengt belangrijke verbeteringen aan in zijn populaire draadloze multiroom-geluidssysteem HEOS. HEOS by Denon, in 2014 door Denon gelanceerd, heeft een toppositie ingenomen op de markt van multiroom-audio. Met de introductie van producten als de draagbare HEOS 1, de HEOS HomeCinema en een steeds groter wordend aanbod van in-app muziekdiensten heeft HEOS de grenzen verlegt wat betreft de mogelijkheden van multi-roomaudio.

In het verlengde daarvan kondigt Denon met trots de volgende generatie HEOS HS2 (HEOS Series 2) modellen aan, te beginnen met de nieuwe HEOS 1-, HEOS 3-,  HEOS 5- en HEOS 7-luidsprekers plus de HEOS Amp-versterker en HEOS Link-voorversterker. De nieuwe HEOS (HS2)-serie, met verscheidene upgrades voor een nog betere multiroom-luisterervaring, zijn vanaf nu leverbaar.
  • De nieuwe HEOS (HS2)-serie is voorzien van een ingebouwde Bluetooth-functie, waarmee de streamingmogelijkheden via je smartdevice onbeperkt zijn. Met de HEOS-app kun je je Bluetooth-bron bovendien in elke kamer in je huis weergeven door eenvoudig HEOS-zones te groeperen.
  • Ingebouwde Bluetooth breidt het aantal toestellen via welke je kunt streamen uit; door compatibiliteit toe te voegen met Windows Phone, pc en Mac aan de bestaande Android, Apple I-devices en Amazon Fire-opties. Dit biedt de gebruiker meer keuzevrijheid - ze kunnen schakelen tussen hun smartdevices en andere opslagsystemen op hun pc en Mac.
  • HEOS is gemaakt door een merk dat zijn sporen heeft verdiend op het gebied van audio, en heeft reeds aangetoond een krachtpatser op geluidsgebied te zijn. De nieuwe HEOS (HS2)-serie neemt dus de volgende logische stap met de introductie van audioweergave met hoge resolutie voor een ultieme luisterervaring. Thuis op je gemak via netwerk of USB luisteren naar ongecomprimeerde WAV- (PCM-), ALAC- (Apple-Audiocodec zonder verlies) en FLAC- (Free 'Lossless' Audiocodec) muziekbestanden tot 24 bits/192 kHz. Daarnaast is het binnenkort ook mogelijk te luisteren naar DSD (DSD is het audiocodeerformaat van SACD) en AIFF (Audio Interchange File Format) audiotracks.
“We presenteren met genoegen deze nieuwe upgrade voor ons HEOS-platform, waarmee audio met hoge resolutie kan worden afgespeeld, met ingebouwde Bluetooth, aanzienlijk meer verwerkingskracht, die de prestaties ten goede zal komen en nieuwe functies mogelijk maakt die we maar al te graag welkom heten in de HEOS-familie” aldus Brendon Stead, SVP-productontwikkelaar bij Denon.“Consumenten zijn erg blij met onze HEOS-productlijn en we kijken ernaar uit het platform nog beter te maken met nieuwe softwarefuncties.”

HEOS is speciaal geschikt voor meerdere ruimten en heeft vier fantastische draadloze speakers voor meerdere zones; De HEOS 1, HEOS 3, HEOS 5 en HEOS 7. De HEOS Link en HEOS Amp maken de HEOS-functionaliteit beschikbaar voor HiFi-systemen en passieve speakers. De soundbar en subwoofer van de HEOS HomeCinema maken het veelgeprezen HEOS-geluid bovendien overal beschikbaar voor tv's.

HEOS geeft de favoriete muziek van gebruikers haarzuiver weer via de wereldwijde toonaangevende cloudbronnen als Spotify®, TIDAL, Soundcloud® , Deezer en TuneIn. Daarnaast heb je de mogelijkheid content vanaf je smartdevice, pc, Mac of NAS-station naar ieder thuisnetwerk te streamen.

De HEOS-serie van Denon zal in de toekomst verder worden uitgebreid met nieuwe, innovatie producten. Het HEOS draadloze multiroom-audiosysteem is verkrijgbaar bij een select aantal Denon-dealers. Ga voor meer informatie naar www.denon-hifi.nl of Denon op Facebook via Facebook.com/DenonBenelux.

Over Denon
Denon is al sinds 1910 leverancier van professionele apparatuur voor de opnamestudio- en omroepbranche. Het bedrijf is koploper op het gebied van fabricage van hoogwaardige systemen voor home theatres en audio- en softwareproducten. De producten van het merk Denon worden internationaal erkend als innovatief en grensverleggend. Denon kan terugblikken op een lange reeks technische innovaties, waaronder de ontwikkeling en eerste commerciële toepassing van digitale PCM-audio.

Over D&M Holdings
D&M Holdings is een mondiaal opererend bedrijf dat over de hele wereld beheer- en distributieplatforms levert aan vooraanstaande ondernemingen in de consumentenmarkt, voertuigbranche en het commerciële en professionele audio- en videosegment, waaronder Denon®, Marantz®, Boston Acoustics®, Denon DJ en D&M Professional. Onze technologieën tillen de beleving van beeld en geluid naar een hoger niveau. Alle product- en merknamen met een handelsmerksymbool zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van D&M Holdings of haar dochterondernemingen. Ga voor meer informatie naar www.dmglobal.com.

Voor meer informatie:
Neem voor meer informatie over reviewsamples en andere vragen contact op met:

Pride PR
Marloes de Ruiter & Nikki Hendriks
T: 071-5680028
E: DM@pridepr.nl

Denon is een handelsmerk of geregistreerd handelsmerk van D&M Holdings, Inc.