Nieuwe dimensies in professioneel zwart-witprinten met de nieuwe bizhub productieprinters van Konica Minolta

Amsterdam, 15 februari 2016 - Konica Minolta presenteert de bizhub PRO 1052e, bizhub PRESS 1052e bizhub PRESS 1250e en bizhub PRESS 1250eP. Deze nieuwe systemen luiden een nieuw tijdperk in voor zwart-wit printen, met uitgebreide mogelijkheden voor afwerking en workflowbeheer en een nieuwe kwaliteitsdimensie voor zwart-witdrukwerk. Dankzij deze nieuwe modellen hoeven aanbieders van commercieel drukwerk en organisaties met omvangrijke printactiviteiten en hoge zwart-witvolumes zich geen zorgen meer te maken over capaciteitsbeperkingen en vertragingen. Bovendien kunnen ze profiteren van een nog grotere efficiëntie, een zeer grote betrouwbaarheid en veelzijdigheid.

“De professionele klanten van aanbieders van professioneel drukwerk en van de reprografische afdelingen van grote ondernemingen verwachten zowel een uitstekende afdrukkwaliteit als betrouwbare prestaties bij de meest veeleisende printopdrachten. Met de introductie van onze nieuwe bizhub productieprinters kunnen  we niet alleen aan deze verwachtingen voldoen, maar ze zelfs overtreffen, zodat onze klanten professionele  resultaten kunnen boeken zonder dat dit ten koste gaat van de winstgevendheid van hun bedrijf”, zegt  Erik Klute, Product Manager Production Printing bij Konica Minolta. “Dankzij de nieuwe afwerkingseenheden kunnen we oplossingen bieden die de volledige automatisering van workflows en de kwaliteit van geprinte artikelen naar een hoger niveau tillen. Door het modulaire configuratieconcept is de bizhub PRESS 1250e-serie de meest flexibele serie op de markt en kunnen we aan de printbehoeften van elk bedrijf voldoen.”

Hoogwaardige afwerking met een naadloos geautomatiseerde workflow
De nieuwe modellen vereenvoudigen en versnellen workflows doordat zij de eigen inline afwerkingseenheid van Konica Minolta ondersteunen, waarmee klanten het volledige print- en afwerkingsproces kunnen automatiseren. Met de nieuwe boekjesafwerkeenheid Konica Minolta SD-513 wordt het vouwen, driezijdig bijsnijden en de vormgeving van de kaft   volledig geautomatiseerd. Hierdoor kunnen levertijden worden verkort en de productie worden verhoogd, zodat medewerkers meer tijd overhouden voor andere taken.

De eventuele vervolgstadia kunnen naadloos worden geïntegreerd tot een continue, geautomatiseerde workflow, dankzij de compatibiliteit met de geautomatiseerde boekjesafwerkeenheid van Watkiss. Dit is een krachtige, beproefde oplossing waarmee de gebruiker inline kwalitatief hoogwaardige boekjes produceert. Andere optionele modules van Konica Minolta zijn de exclusieve Envelope Kit voor het printen van enveloppen en de Decurler Unit met optionele bevochtigingseenheid voor het ontkrullen van afdrukken.

De nieuwe systemen van Konica Minolta beschikken over een professioneel programma voor het doorvoeren van afdrukinstellingen tijdens printruns (zoals het afstemmen van de tooncurve) en leveren uitstekende prestaties, wat de productiviteit ten goede komt. De bizhub PRESS 1250e/eP heeft een printsnelheid van maximaal 125 ppm A4/70 ppm A3 en de bizhub PRESS 1052e van maximaal 105 ppm A4/60 ppm A3.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Konica Minolta Business Solutions Nederland BV
Konica Minolta Business Solutions Nederland BV, gevestigd in Amsterdam, Nederland, is een volledige dochter van Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH, gevestigd in Langenhagen, Duitsland. Het hoofdkantoor bevindt zich in Tokio, Japan. Het bedrijf levert producten, systemen, diensten en software-oplossingen die voorzien in de behoefte van kantoor- en productie print-omgevingen, op het gebied van documentoplossingen. Het productaanbod omvat kleur en zwart-wit multifunctionals, productie printsystemen, laser printers en all-in-one printers. Daarnaast levert Konica Minolta managementsoftware, waarmee alle systemen naadloos kunnen worden geïntegreerd in bestaande werkprocessen en IT-omgevingen. Om klanten optimaal te ondersteunen met kwalitatief hoogwaardige en duurzame oplossingen, investeert Konica Minolta continu in onderzoek en ontwikkeling en zet daarmee regelmatig nieuwe normen voor de gehele printindustrie op het gebied van innovatie, groen en veiligheid. Konica Minolta is binnen EMEA actief in meer dan 50 landen. Meer informatie over Konica Minolta Business Solutions Nederland BV is te vinden op de website en blog. Verder kunt u in contact komen via Facebook of Twitter

Voor algemene informatie over Konica Minolta Business Solutions Nederland BV kunt u contact opnemen met:
Neeltje van de Werf
Team Manager Marketing Communications
Telefoon: +31 20 658 4275
Email: Neeltje.vanderWerf@konicaminolta.eu

Voor verdere persinformatie of fotomateriaal kunt u contact opnemen met OCTANE PR:
OCTANE PR
Telefoon: 040 266 11 30
E-mail: konicaminolta@octanepr.com