Nieuwe Toshiba Satellite Pro’s: ideaal voor school en kantoor

Bestand tegen intensief gebruik

Breda, 15 februari 2016 - Toshiba Information Systems Benelux breidt zijn Satellite Pro-lijn uit met drie nieuwe modellen: de A30-C, de A40-C en de R40-C. Deze laptops, die specifiek gericht zijn op gebruik in het onderwijs en het midden- en kleinbedrijf, verhogen de productiviteit en efficiency, in de klas, op kantoor én onderweg. De drie modellen, verkrijgbaar in twee schermformaten, 33,8 cm (13”) en 36,6 cm (14”), bieden keuze te over voor elke medewerker en elke organisatie, in combinatie met een hoge mate van betrouwbaarheid, gebaseerd op ruim dertig jaar kennis en ervaring op het gebied van innovatieve laptopontwikkeling.

De nieuwe Satellite Pro’s zijn speciaal ontworpen voor het bedrijfsleven: van het lichtgewicht design tot het brede scala aan beschikbare configuraties en functies. Alle modellen zijn voorzien van zesde generatie Intel Core-processors, om een optimale mix van prestaties en batterijlevensduur te garanderen, tezamen met de nieuwste draadloze docking- en displaytechnologie. Om de productiviteit verder te vergroten en mogelijke reflectie te verminderen, zijn ze uitgerust met een niet-reflecterend scherm voor gebruik buitenshuis en in fel verlichte kantoren.

Satellite Pro A30-C en A40-C: mobiel en productief
De 33,8 cm (13”) Satellite Pro A30-C, de ideale metgezel om altijd bij de hand te hebben, stelt studenten en professionals in staat om overal te werken waar ze zich bevinden, terwijl de Satellite Pro A40-C met zijn 36,6 cm (14”) scherm de perfecte balans biedt tussen mobiliteit en productiviteit, desgewenst als desktopvervanger. Beide zijn het slanke, lichte, makkelijk draagbare mobiele laptops, met een levendig HD- of Full HD-scherm, die geen concessies doen aan performance, connectiviteit en duurzaamheid. De batterijlevensduur van maximaal acht uur[1] houdt ze de hele (werk)dag lang in de lucht, wat zorgt voor maximale productiviteit en vrijheid, ook als de gebruiker niet achter zijn bureau zit.

Verder worden zowel de Satellite Pro A30-C als de Satellite Pro A40-C geleverd met Toshiba’s Reliability Guarantee[2]. Dit betekent dat de laptop in het onwaarschijnlijke geval dat hij defect raakt gratis gerepareerd wordt en de koper de volledige aankoopsom vergoed krijgt. Zo is de aanschaf volkomen risicoloos. Om nog meer vertrouwen te wekken in de levensduur van het product zijn beide modellen onderworpen aan de Highly Accelerated Life Test (H.A.L.T.)[3] door het onafhankelijke Duitse instituut TÜV Rheinland®. Tijdens deze test wordt het gebruik gedurende drie jaar gesimuleerd om te verifiëren of de laptops van duurzame kwaliteit zijn.

Dankzij de optioneel verkrijgbare smartcardlezer voor beveiligd inloggen en Trusted Platform Module 2.0 (TPM) voor data-encryptie kunnen bedrijven ervan op aan dat hun informatie en gegevens strikt vertrouwelijk blijven. De optionele vingerafdruklezer op de Satellite A40-C geeft extra gemoedsrust. Informatie delen is een fluitje van een cent met de vele dongelvrije, full-size aansluitmogelijkheden, waaronder HDMI en RGB, voor het maken van presentaties, USB 3.0 en een SD-kaartslot, voor het snel overdragen van content, en Intel Premium Wi-Fi, die maakt dat gebruikers onderweg snel toegang hebben tot alles wat ze nodig hebben.

Satellite Pro R40-C: flexibel en robuust
De Satellite Pro R40-C leent zich bij uitstek voor gebruik in het voortgezet onderwijs en het MKB. De laptop biedt met zijn 36,6 cm (14”) niet-reflecterende HD-scherm een betaalbare toegang tot de functies die essentieel zijn voor zakelijk computergebruik. De R40-C is een flexibele, robuuste laptop die niet alleen alles in huis heeft waar leerlingen dagelijks behoefte aan hebben tijdens hun opleiding, maar ook bestand is tegen intensief gebruik.

De uitgebreide connectiviteit, die gelijk is aan die van de Satellite Pro A30-C en A40-C, stelt gebruikers in staat alles te bewaren, te delen en te presenteren wat ze willen, zonder dat ze zich hoeven te bekommeren om extra dongels of kabels. Dankzij de geïntegreerde 3D HDD Impact Sensor zijn de gegevens beschermd tegen een eventuele val, terwijl het stille, full-size toetsenbord geknipt is voor gebruikers die een desktopvervanger zoeken om hun productiviteit op te schroeven.

Alle modellen zijn niet alleen ontworpen met het oog op dedicated zakelijk gebruik, maar ook rekening houdend met het milieu. Ze zijn dan ook EPEAT-gecertificeerd. Via de ingebouwde Eco Utility kunnen gebruikers zelf invloed uitoefenen op de milieubelasting van hun laptop. IT-beheerders kunnen de instellingen snel en eenvoudig aanpassen om de energie-efficiëntie te verhogen, het energieverbruik te verlagen en de impact van hun bedrijf op het milieu te verminderen.

Beschikbaarheid en vanaf-prijzen
Satellite Pro A30-C (januari, 699 euro excl.); Satellite Pro A40-C (februari, 619 euro excl.); Satellite Pro R40-C (maart, 376 euro excl).

[1] Gebaseerd op MobileMark 2014.
[2] Onderworpen aan de Algemene Voorwaarden. Alleen geselecteerde landen. Mocht uw laptop binnen een jaar na aankoop kapotgaan, dan kan de klant in aanmerking komen voor een gratis Standaard Garantie-reparatie en een restitutie van het aankoopbedrag. Claims kunnen alleen worden ingediend wanneer de laptop binnen 30 dagen na aankoop geregistreerd is. Voor de volledige voorwaarden, klik hier.
[3] Onder bepaalde voorwaarden getest.

Over Toshiba
Toshiba Corporation, een Fortune Global 500-bedrijf, levert toonaangevende oplossingen in de vorm van geavanceerde elektronische en elektrische producten en systemen in vijf strategische businessdomeinen: Energy & Infrastructure, Community Solutions, Healthcare Systems & Services, Electronic Devices & Components en Lifestyle Products & Services. Op basis van het commitment van de Toshiba Group, ‘Committed to People, Committed to the Future’, bevordert Toshiba wereldwijd activiteiten die groei door creativiteit en innovatie helpen waarborgen en bijdragen bij aan de totstandkoming van een wereld waarin mensen overal onder veilige en comfortabele omstandigheden leven.

Toshiba, in 1875 opgericht in Tokio, is vandaag de dag de spil in een mondiaal netwerk van meer dan 580 bedrijven en 199.000 werknemers en een jaaromzet van ruim 6,6 triljoen yen (55 miljard US dollar).

Meer informatie over Toshiba is te vinden op: www.toshiba.nl

NOOT VOOR DE REDACTIE:
Voor meer informatie, specificaties of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met onderstaande contactpersonen:

Toshiba Information Systems Benelux
Simon Bontje
Tel. +31 (0)76 - 5438712
simon.bontje@toshiba.nl

The Communication Force

Nanda Bechtholt
Tel. +31 (0)23 - 5656850
nandab@communicationforce.com

Alle in dit persbericht vermelde handelsnamen zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaar. De exacte productspecificaties zijn afhankelijk van het model en de lokale beschikbaarheid. De informatie in dit persbericht is met de grootst mogelijke zorgvuldigheid samengesteld. Toshiba Information Systems Benelux kan er echter niet voor instaan dat deze informatie juist en/of volledig is. Aan de inhoud van het persbericht kunnen dan ook geen rechten worden ontleend.