VMware introduceert Workspace ONE voor de levering van veilige digitale werkplekken

VMware Workspace ONE biedt een eenvoudig en veilig platform dat identity-, device-management en applicatielevering integreert

Utrecht, 9 februari 2016 - VMware, Inc. (NYSE: VMW), wereldwijd leider in cloud-infrastructuur en business mobility, introduceert een nieuw platform voor het leveren van veilige digitale workspaces die geschikt zijn voor flexibele werkstijlen en bring your own device (BYOD). Door gebruik te maken van de principes ‘consumer simple’ en ‘enterprise secure’ komt de VMware digitale werkplek tegemoet aan de business mobility-eisen van eindgebruikers en van IT-afdelingen. Dat komt doordat alle devices, applicaties en diensten samen zijn gebracht en veilig zijn te beheren via een unified toegangspunt en één identiteit.

Een digitale workspace biedt IT een meer efficiënte en eenvoudige manier om gebruikers, devices en applicaties te beheren. Dit geeft eindgebruikers een gemakkelijke manier om toegang te krijgen tot alle bedrijfsbronnen, ongeacht type apparaat. Daarnaast biedt het bedrijfsafdelingen een veilig en krachtig platform waarop ze hun bedrijfsprocessen kunnen (her)vormen voor meer effectieve, mobiele werknemers.

Het platform voor een digitale werkplek
Organisaties hebben niet veel oplossingen ter beschikking waarmee ze hun mobiele werknemers efficiënter kunnen maken. Vaak moeten ze kiezen tussen standalone puntoplossingen voor identity-, device-management en applicatielevering. VMware Workspace ONE integreert dit alles. De oplossing biedt opties voor alle soorten gebruikers, van BYOD tot aan omgevingen met volledig door corporate beheerde apparaten.

De mogelijkheden van VMware Workspace ONE omvatten:
  • Consumer-grade selfservice toegang tot cloud-, mobile en Windows-applicaties - Het is zeer eenvoudig nieuwe werknemers of applicaties toe te voegen. Werknemers hebben one-touch mobile Single-Sign On (SSO)-toegang via de Secure App Token Systems (SATS) die een vertrouwensbasis vaststelt tussen gebruiker, apparaat, bedrijf en cloud. Zodra de authenticatie heeft plaatsgevonden, hebben werknemers direct toegang tot hun gepersonaliseerde enterprise app-store waar ze zich kunnen abonneren op iedere mobile-, cloud- en Windows-applicatie.

• Flexibele keuze in apparaat: BYOD of corporate owned - Laptops, smartphones en tablets configureren zichzelf voor direct gebruik via de management-interfaces van mobiele besturingssystemen (iOS, Android en Windows 10) en het nieuwe unified beheerplatform.

• Veilige productiviteitsapplicaties: Mail, Agenda, Content en Chat - Werknemers willen mobiele applicaties die net zo eenvoudig werken als consumenten-apps. VMware Workspace ONE bevat eenvoudig te gebruiken e-mail-, agenda-, contacten-, content- en chat-toepassingen waarbij op de achtergrond onzichtbare beveiligingsmaatregelen van kracht zijn. Hierdoor worden organisaties beschermd tegen datalekken.

• Databeveiliging en endpoint-compliance met Conditional Access - Om de meest gevoelige informatie te beschermen, combineert Workspace ONE identity- en device-management met de nieuwe ComplianceCheck Conditional Access. Hiermee worden toegangsbeslissingen genomen over applicaties of apparaten op basis van traditionele voorwaarden zoals identity-regels (sterkte authenticatie, netwerk-scope) alsook device compliance-regels (GPS-locatie, applicatie whitelist/blacklist en plug-ins van AirWatch Mobile Security Alliance-partners).

• Real-time app-levering en automation - Nu er steeds meer convergentie plaatsvindt tussen desktops, laptops en tablets, gaan ook besturingssystemen zoals Windows 10 over op mobile-stijl applicatiebeheer. VMware Workspace ONE moderniseert applicatie lifecyclemanagement door applicatiepackaging en ongoing beheer te vereenvoudigen.

Beschikbaarheid en prijzen
VMware Workspace ONE is naar verwachting dit kwartaal algemeen beschikbaar. De oplossing wordt geleverd in een standaard-, advanced- en enterprise-versie met prijzen die starten bij $8,- per gebruiker per maand voor een cloud-licentie en bij $150,- per gebruiker voor een on-premise-licentie (levenslang).

--------------------------

Over VMware
VMware is is wereldwijd leider in cloud-infrastructuur en business-mobility. De oplossingen van het bedrijf, die zijn gebaseerd op VMware’s gerenommeerde virtualisatietechnologie, maken een nieuw IT-model mogelijk dat altijd beschikbaar, flexibel en bovendien veiliger is. Klanten kunnen hierdoor sneller innoveren, en automatisch en veiliger elke applicatie leveren of consumeren. VMware behaalde in 2015 een jaaromzet van 6,6 miljard dollar, heeft meer dan 500.000 klanten en meer dan 75.000 partners. VMware is gevestigd in Silicon Valley, met kantoren over de hele wereld en kan online worden gevonden op www.vmware.com/nl.

VMware
Marcel Leenhouts