Green Mobile steunt Rode Kruis

Green Mobile gaat de opbrengst van de inzameling van mobiele telefoons en tablets inzetten om de hulpverlening van het Rode Kruis in Nederland te ondersteunen. Daartoe hebben bestuurders Gert Heij van Green Mobile BV en Frank Asser, Manager Corporate Partnerships & Major Donors van het Nederlandse Rode Kruis een overeenkomst getekend. Green Mobile is een aanbieder van duurzame mobiele telefonie en biedt (on)gebruikte/beschadigde telefoons een 'Second Life'. Het Nederlandse Rode Kruis is een noodhulporganisatie.

Inzamelingsactie en tweedehands telefoons
Green Mobile geeft de mogelijkheid inzamelboxen voor oude telefoons en tablets bij de 245 afdelingen van het Nederlandse Rode Kruis te plaatsen. De ingezamelde telefoons en tablets worden door Green Mobile verwerkt en de waarde wordt omgezet in een financiële opbrengst voor de activiteiten van het Nederlandse Rode Kruis. De ingezamelde apparaten worden door Green Mobile nagekeken, gerepareerd en weer als refurbished aangeboden.

Daarnaast bestaat de mogelijkheid via de website www.greenmobile.nl een oude telefoon in te ruilen voor een refurbished telefoon. Voor elke ‘duurzame’ telefoon die via Green Mobile wordt aangekocht, doneert Green Mobile €10 aan het Nederlandse Rode Kruis.

Bedrijven
Voor het bedrijfsleven zijn meerdere acties bedacht om het Rode Kruis te steunen. Ook bedrijven kunnen de gehele opbrengst van het inleveren van oude toestellen doneren aan het Rode Kruis. Tevens bestaat de mogelijkheid om op grote schaal refurbished telefoons aan te schaffen. Green Mobile beschikt over de mogelijkheid om een blanco certificaat af te geven waarbij het ingeleverde toestel volledig wordt gewist van data.

Over het Nederlandse Rode Kruis
Het Nederlandse Rode Kruis is een internationaal opererende hulporganisatie en maakt sinds 1867 als noodhulporganisatie deel uit van de Internationale Rode Kruis- en Rode Halve Maanbeweging. Bij het Nederlandse Rode Kruis zijn 30.000 vrijwilligers aangesloten. Zij helpen in noodsituaties- en bij evenementen, zoals de Nijmeegse Vierdaagse. Ook internationaal wordt noodhulp geboden, hulp bij (voorbereidingen op) rampen, zoals onlangs voor Nepal en hulp bij de opsporing van familie.

Over Green Mobile
Green Mobile is een van de grootste circulaire mobiele telefoon inzamelaars in Nederland. Green Mobile richt zich op overheden, bedrijven en consumenten en zet in op verduurzaming van de telecom sector. Jaarlijks worden er in Nederland 4-6 miljoen mobiele telefoons verkocht en naar schatting liggen tussen de 15-21 miljoen gebruikte telefoons ergens in een la of kast. Wereldwijd worden er jaarlijks 2 biljoen nieuwe telefoons geproduceerd…! De afvalberg van de oude mobiele telefoons bedraagt circa 160 miljoen ton. Naast het feit dat er veel verontreinigende grondstoffen in oude telefoons achterblijven, zitten er ook kostbare mineralen in die nog geld waard zijn.

Bent u geïnteresseerd wat wij voor u of uw onderneming kunnen betekenen dan kunt u contact opnemen via onderstaande contactgegevens:  Green Mobile
Tjalk 62, 2411 NZ Bodegraven

T: 085 - 028 28 28