Good Mobility Index Report: meer organisaties ontwikkelen en implementeren op maat gemaakte beveiligde apps

Derde kwartaal toont toename in iOS-activeringen, een trend die we eerder zagen bij de nieuwste iPhone-releases

Amsterdam, 25 november 2015 – BlackBerry Limited, wereldwijd leider in beveiligde mobiele communicatietoepassingen, presenteert vandaag het dertiende Good Mobility Index Report. Het rapport toont aan dat steeds meer organisaties op maat gemaakte beveiligde apps (custom apps) bouwen. Onder de klanten van Good Powered by BlackBerry (voorheen Good Technology) die custom apps beschikbaar maken voor de medewerkers die mobiel werken, heeft de gemiddelde organisatie 3,74 custom apps ontwikkeld om de belangrijkste zakelijke processen te mobiliseren. Verder toont het rapport aan dat er kwartaal na kwartaal een groei van 30 procent is in het aantal app-activeringen per medewerker/ klant. Tevens is er een toename van het aantal organisaties dat, naast email, verschillende andere apps aanbiedt aan medewerkers om de werkzaamheden te vereenvoudigen en productiviteit te verhogen.

Voor het vierde kwartaal op rij stond ‘beveiligde browser’ bovenaan bij alle app-categorieën, met een groei van 57 procent kwartaal na kwartaal. Dit is 37 procent van alle geïmplementeerde apps binnen organisaties. Deze trend zet waarschijnlijk door, aangezien Good Access™ nu ook ondersteuning biedt voor Windows. Op maat gemaakte apps, beveiligde IM, toegang tot documenten en de mogelijkheid om hierin aanpassingen te doen volgen daarna als meest populaire app-categorieën.

“Het Q3 Good Mobility Index Report bevestigt dat organisaties steeds meer stappen maken in het uitbreiden van mobiliteit”, zegt Michael Maas, VP Continental Europe bij BlackBerry Software. “De mogelijkheid om aantrekkelijke, beveiligde cross-platform mobiele applicaties te ontwikkelen met behulp van het Good Dynamics-platform is één van de belangrijkste voordelen waarom de overname van Good zo belangrijk was voor onze strategie.”

Voor het volledige rapport en Engelstalige persbericht:
Volledig rapport
Volledig Engelstalig persbericht

BERICHT VOOR DE REDACTIE

About BlackBerry
BlackBerry is securing a connected world, delivering innovative solutions across the entire mobile ecosystem and beyond. We secure the world’s most sensitive data across all end points – from cars to smartphones – making the mobile-first enterprise vision a reality. Founded in 1984 and based in Waterloo, Ontario, BlackBerry operates offices in North America, Europe, Middle East and Africa, Asia Pacific and Latin America. The Company trades under the ticker symbols “BB” on the Toronto Stock Exchange and “BBRY” on the NASDAQ. For more information, visit www.BlackBerry.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Tel: +31 (0)40 266 1130
E-mail: goodNL@octanepr.com