Datum: (952 dagen oud)
PR: Wisse Kommunikatie

Akamai introduceert Cloud Networking voor betere en snellere verbinding met bijkantoren

Nieuwe diensten voor het verbeteren van applicatieprestaties, connectiviteit en veiligheid van Hybrid WAN en Direct Internet Access (DIA)

Amsterdam, 10 november 2015Akamai Technologies, wereldwijd leider in Content Delivery Network-diensten (CDN), ziet een groeiend aantal ondernemingen internet gebruiken om hun traditionele Wide Area Network (WAN)-architectuur op een hoger plan te brengen. Daarom presenteert het bedrijf vandaag Akamai Cloud Networking. Dit is een wereldwijd beschikbaar, geïntegreerd systeem, ontworpen om de end-to-end betrouwbaarheid en prestaties van zowel IP-VPN's alsook cloud en SaaS-applicaties te waarborgen, met behoud van veiligheid en compliance van deze bedrijven.

De toenemende afhankelijkheid van internet voor toegang tot bedrijfsapplicaties – inclusief bedrijfskritische Software-as-a-Service (SaaS) en cloud-gebaseerde applicaties – stelt bijkantoren voor nieuwe uitdagingen op het vlak van connectiviteit, applicatieprestaties en beveiliging. Bedrijven die gebruikmaken van Direct Internet Access (DIA)-breakouts en Hybrid WAN’s voor het vergroten van hun bandbreedte, hebben behoefte aan een snelle, betrouwbare en veilige verbinding. Deze verbinding moet voldoen aan de eisen die aan de toenemende diversiteit van zakelijke applicaties worden gesteld.

Akamai Cloud Networking heeft speciaal voor Communication Service Providers (CSP's), Network Service Providers (NSP's) en leveranciers van netwerkinfrastructuur ‘building blocks’ ontworpen. Deze zorgen ervoor dat de bestaande WAN-capaciteit kan worden geoptimaliseerd, de inzet van hybride netwerkarchitecturen eenvoudiger is en voor enterprise-klanten DIA kan worden gerealiseerd. Via strategische samenwerking met Cisco en Riverbed heeft Akamai aangetoond dat zijn optimalisatietechnologie voor internetverkeer en caching binnen bedrijfsnetwerken kan worden toegepast. Met de introductie van Akamai Cloud Networking breidt het bedrijf zijn portfolio uit met functionaliteit voor de optimalisatie van internetverkeer, SaaS- en Cloud Accelaration en Secure Web Gateway.

"Het doel van Akamai Cloud Networking is onze partners te helpen de transformatie van bedrijfsnetwerken te realiseren door nevenvestigingen en afgelegen kantoren te voorzien van een snelle, betrouwbare en veilige, directe internetverbinding", aldus Willie Tejada, senior vice-president en general manager Cloud Networking bij Akamai. "Met deze oplossing kunnen onze partners enterprise-klanten direct helpen hun internet te verbeteren. Op die manier kunnen applicaties sneller worden ontwikkeld, terwijl de bedrijfsveiligheid op peil blijft, kosten dalen en de verbinding met de cloud naadloos verloopt.”

Cloud Networking diensten van Akamai omvatten:

Optimalisatie internetverkeer: SLA-gedreven route- en TCP-optimalisatie zijn bedoeld om een betrouwbare, high-throughput packet delivery te bieden via internet. Hierbij wordt gebruikgemaakt van het Akamai Intelligent Platform.

SaaS- en cloudversnelling: Caching, data-deduplicatie, Quality-of-Service (QoS) en internetverkeeroptimalisatie over het Akamai Intelligent Platform zijn ontworpen voor de versnelling van welke SaaS- of cloudoplossing dan ook.

Secure Web Gateway: Cloud-gebaseerde outbound webfiltering en inkomende malware-beveiliging met volledige identiteitsintegratie is ontworpen om de veiligheidsvoorschriften van het bedrijf te waarborgen, zonder dat de prestaties eronder lijden. De recente overname van Bloxx, leverancier van Secure Web Gateway (SWG)-technologie, ondersteunt deze mogelijkheden.

Over Akamai
Als wereldwijd leider in Content Delivery Network-diensten (CDN), zorgt Akamai dat het internet snel, betrouwbaar en veilig is voor zijn klanten. De geavanceerde oplossingen voor web performance, mobile performance, cloud security en media delivery van Akamai veranderen de manier waarop organisaties entertainment- en gebruikerservaringen optimaliseren voor elk apparaat, waar dan ook. Om te zien hoe de oplossingen van Akamai en zijn team van internetexperts organisaties helpen om faster forward te gaan, kijk op www.akamai.com of blogs.akamai.com en volg @Akamai op Twitter.

Whizpr
Paul Maris / Marjan Schrader