Acer lanceert de nieuwe Predator 15 en 17, haar krachtigste gaming-laptops ooit

Samenvatting:
  • De nieuwe gaming-laptops van Acer beschikken over de 6e generatie Intel® Core™ i7-6700HQ-processor1, tot NVIDIA® GeForce® GTX980 graphics, tot wel 32 GB DDR4-geheugen en tot enterprise level 512GB2 NVMe PCIe solid state drives
  • Door de Killer DoubleShot™ Pro kunnen Ethernet- en wifi-verbindingen samenwerken voor de ultieme razendsnelle aanval
  • Het unieke Predator FrostCore triple fan-design verdrijft hitte en zorgt ervoor dat de laptops geruisloos werken en koel blijven
  • De nieuwe laptops beschikken ook over het Acer PredatorSense gaming control panel, waardoor gamers de verlichting van het toetsenbord naar wens kunnen aanpassen en gaming features met programmeerbare toetsen zelf in de hand hebben
  • Predator SoundPound biedt een combinatie van buitengewone audio-features inclusief tot wel vier ingebouwde luidsprekers en twee subwoofers voor 12 watt aan kraakheldere audio en een diepe bas
BERLIJN, DUITSLAND (2 september 2015) - Acer heeft vandaag de langverwachte Predator-laptops onthuld. De Predator 15- en 17-gaming-laptops, ontworpen voor gebruikers die op zoek zijn naar snelheid, combineren krachtige 6e generatie Intel® Core™-processoren met high-performance NVIDIA® GeForce® graphics, razendsnel DDR4-geheugen, PCIe solid state drives en geavanceerde koel- en buitengewone audiocapaciteiten. Met de zwarte behuizing met strakke contouren en een zachte coating voor een betere grip en niet te vergeten de rode accenten, zijn de Predator-laptops klaar om elke uitdaging het hoofd te bieden.

Het gas erop
Voor extreme prestaties bevatten alle modellen de Intel Core i7-6700HQ-processor, terwijl bepaalde modellen NVIDIA GeForce GTX980 graphics hebben met tot wel 32 GB DDR4-geheugen en een enterprise level van 512 GB NVMe PCIe solid state drives2, waardoor een film van 10 GB binnen 4 seconden kan worden overgebracht. Daar komt nog eens bij dat de volledige USB 3.1 Type-C-ondersteuning het mogelijk maakt dat bestanden, films, liedjes en foto’s supersnel tussen externe opslagapparaten kunnen worden overgezet.

Om vertragingen en gemiste kansen tijdens het gamen te voorkomen, bevatten de Predator-laptops van Acer Killer DoubleShot Pro, waardoor Ethernet- en wifi-verbindingen samenwerken om de ultieme razendsnelle aanval mogelijk te maken. De Killer Network Manager bepaalt de kenmerken van elke link en bepaalt ook welke apps bij elke verbinding moeten draaien.

“Voor gamers zit het verschil tussen winnen en verliezen vaak in slechts een fractie van een seconde,” vertelt Michael Cubbage, CEO van Rivet Networks. “Killer heeft, net als Acer, de missie om gamers te helpen de overwinning te behalen door hen de snelste en meest krachtige game-belevingen te leveren. De splinternieuwe Predator 15- en 17-laptops van Acer zijn voor de volle honderd procent ontworpen om gamers een voorsprong te bezorgen.”

De Predator 15-lijn bevat modellen met 15,6 inch Full HD panelen. De Predator 17-laptops hebben 17,3 inch Full HD of 4K (3840x2160) Ultra HD- beeldschermen. Beide lijnen kunnen tot drie beeldschermen ondersteunen, waaronder een NVIDIA G-SYNC™-monitor voor de ultieme realistische ervaring met gaming visuals.

Hou het hoofd koel met Triple Fan Design
Voor extreme gamers die hun laptop graag koel willen houden, zorgt Predator FrostCore ervoor dat het prestatievermogen van de laptop desgewenst kan worden aangepast. Hiervoor wordt een verwisselbare Cooler Master® fan-module ingezet, exclusief bij Acer, die in de optical disk-opening van de laptop kan worden gestopt om intense gaming-sessies af te koelen.

Acer’s anti-stofsysteem, Predator DustDefender, gebruikt twee razendsnelle ventilatoren die met tegengestelde rotatie stof verwijderen, de hitte-afvoering verbeteren en lawaai minimaliseren. De bladen van de ventilator werken met een slim stofverwijderend mechanisme dat op zeer hoge snelheid werkt om de luchtstroom rondom belangrijke onderdelen aanzienlijk te verbeteren. Door stof te verwijderen en een lage temperatuur te handhaven, zorgt Predator DustDefender voor een optimale prestatie, het vergroot het gebruikersgemak en verlengt de levensduur van de laptop.

De CoolBoost-app maakte het tot slot mogelijk om de luchtstroom van de ventilatoren naar wens aan te passen. Een Turbo Mode-optie geeft maximale ventilatorsnelheid en een maximaal koelvermogen als intensief gebruik een extra boost vereist.

PredatorSense Gaming Control Panel
De nieuwe laptops beschikken ook over het PredatorSense gaming control panel, waardoor gaming features naar wens kunnen worden aangepast door middel van bijvoorbeeld macro-programmeerbare toetsen voor tot wel 15 in-game shortcuts en lighting controls voor een persoonlijke verlichting. Het Predator ProZone backlit toetsenbord is verdeeld in vier lichtzones die individueel kunnen worden verlicht of gedimd en beschikt over een programmeerbare toets. Daarnaast is er een speciale fysieke toets waarmee gamers zowel de Windows-toets als de touchpad snel op slot kunnen doen om een onwillekeurige verkeerde actie te voorkomen.

Predator SoundPound
Acer schroeft met SoundPound, een combinatie van ongelooflijke audio-features, het entertainmentniveau flink omhoog. Predator 17-modellen hebben SoundPound 4.2, vier ingebouwde luidsprekers en twee subwoofers die voor 12 watt aan geluid zorgen. Predator 15-modellen hebben SoundPound 2.1, twee luidsprekers en een subwoofer die voor 6 watt aan geluid zorgen. Daarnaast vergroot Dolby® Audio™ surround sound de algehele geluidskwaliteit, terwijl bij beide laptops koptelefoons van studiokwaliteit kunnen worden gebruikt van wel 600 ohm (600 Ω) impedantie.

Prijzen en verkrijgbaarheid
De Acer Predator 15- en Predator 17-laptoplijnen zullen in de Benelux in november beschikbaar zijn vanaf € 1.799,- voor de Predator 15 en vanaf € 1.899,- voor de Predator 17.

Ga voor meer informatie over beschikbaarheid, productspecificaties en prijzen in specifieke markten naar www.acer.com om contact op te nemen met uw dichtstbijzijnde Acer-winkel of –retailer.

De nieuwe producten zijn vandaag onthuld op het next@acer persevenement op IFA Berlin in Duitsland, waar het bedrijf de meest recente apparaten en oplossingen voor gamers en consumenten voor de feestdagen heeft geïntroduceerd. Breng een bezoekje aan de stand van Acer op IFA 2015 in Messe Berlin (hal 12/101) of ga voor meer informatie over de nieuwe productlijn naar acer.com/nextatacer.

1 Specificaties kunnen per model variëren.
2 Toegankelijke capaciteit varieert: (MB = 1 miljoen bytes; GB = 1 miljard bytes).

Over Acer
Acer is een hardware + software + services bedrijf dat is opgericht in 1976 en geheel gewijd is aan het onderzoek, design, marketing, sale en ondersteuning van innovatieve producten die het leven van gebruikers eenvoudiger maakt. Onder de producten van Acer zijn onder andere PC’s, displays, projectors, servers, tablets, smartphones en wearables. Het bedrijf ontwikkelt daarnaast cloud solutions om het Internet of Things samen te brengen. Acer heeft 7.000 mensen in dienst en is de wereldwijde no. 4 in PC’s (IDC 2014). Acer haalde in 2014 een omzet van 10,39 biljoen USD. Ga naar www.acer.com voor meer informatie.

Acer
Irene Keur
Tel: +31 (0)73- 6459645
E-mail: irene.keur@acer.com

Sterre Swank
E-mail: sterre.swank@acer.com

Pride PR
Marloes de Ruiter
E-mail: acer@pridepr.nl

© 2015 Acer Inc. Alle rechten voorbehouden. Acer en het Acer logo zijn geregistreerde handelsmerken van Acer Inc. Andere handelsmerken en of servicelogo’s zijn, aangegeven of anderszins, eigendom van de respectievelijke eigenaren.