Acer vernieuwt zijn krachtpatsers de Aspire V Nitro-serie en de stijlvolle Aspire V 13 laptops

Samenvatting:
  • Acer kondigt vernieuwingen aan zijn krachtpatsers aan: de laptopserie Aspire V Nitro, en de laptop Aspire V 13, allemaal voorzien van 6e generatie Intel® Core™-processoren
  • De vernieuwde laptops ondersteunen de nieuwste USB 3.1 type-C-poort en toonaangevende 2x2 MU-MIMO draadloze technologie
  • De Aspire V 13 (de V3-372-serie) is ontwikkeld om gemakkelijk in een tas mee te nemen aangezien hij maar 19,65 mm dun is en slechts 1,5 kg weegt. Door de batterijduur van 8 uur kunnen gebruikers het een complete werkdag zonder stopcontact stellen.
BERLIJN, DUITSLAND (2 september 2015) - Acer heeft vandaag vernieuwingen aangekondigd aan de echte krachtpatsers, de Aspire V Nitro serie en de Aspire V 13 serie die allemaal draaien op 6e generatie Intel® Core™-processoren. De nieuwe modellen zijn aan de bovenzijde afgewerkt met aluminium en geavanceerde nano-imprinttechnologie voor een unieke touch en feel.

Razendsnelle connectiviteit, met of zonder kabel
De vernieuwde Aspire V Nitro-serie laptops en de Aspire V 13 ondersteunen de nieuwste USB 3.1 type-C-poort terwijl de Aspire V Nitro-modellen ‘Black Edition’ tot 10 Gbps ondersteunen (Thunderbolt™ 3). Alle modellen beschikken over toonaangevende Qualcomm® VIVE™ 2x2 802.11ac wifi met Qualcomm MU EFC MU-MIMO-technologie wat tot drie keer sneller downloaden1  mogelijk maakt in vergelijking met andere 802.11ac-producten. MU-MIMO-netwerken bedienen meerdere apparaten tegelijkertijd zodat een hogere efficiëntie kan worden bereikt met meerdere apparaten.

“Vooruitstrevende consumenten willen de krachtigste en energiezuinigste laptops die er zijn voor toepassingen als games, 4k videostreaming, downloaden en nog veel meer,” aldus Rahul Patel, senior vice president en general manager, connectivity, Qualcomm Technologies, Inc. “Door de uitbreiding met Qualcomm MU-MIMO-technologie heeft de Acer V Nitro-serie de optie van eersteklas wifi-connectiviteit die performance garandeert.”

De Aspire V Nitro-serie - Leven in de ‘Fast Lane’
De laptopserie Aspire V Nitro is ontwikkeld voor wie op zoek is naar een overweldigende zintuiglijke ervaring en serieuze rekenkracht. De Aspire 2015 V Nitro-serie wordt aangedreven door 6e generatie Intel® Core™-processoren, ondersteunt tot 32 GB DDR4 werkgeheugen en heeft NVIDIA® GeForce® graphics en SATA III SSD/SSHD IS/HDD-opslagmogelijkheden. De ‘Black Edition’-modellen beschikken over een NVIDIA® GeForce® GTX960M grafische kaart met tot 4GB GDDR5 grafische RAM en tot bliksemsnelle NVMe PCIe SSD's die doorgaans alleen beschikbaar zijn op zakelijke servers.

“De Acer Aspire notebook serie uitgerust met de nieuwe 6e generatie Intel Core processoren biedt gebruikers krachtige prestaties en een lange batterijduur en daarmee de beste computerervaring, aldus Kirk Skaugen, senior vice president en algemeen manager van Intels Client Computing Group. “Intel en Acer hebben een lange historie van innovatie samen door nieuwe technologiën op de markt te brengen die consumenten plezier brengen.”

De vernieuwingen van 2015 gelden zowel voor de 17 inch als de 15 inch Aspire V Nitro-modellen en zijn inclusief een strak hoekig design en een hypermoderne sleuf-antenne. De antenne is discreet ingebouwd in een hoek van het beeldscherm en zorgt voor 360 graden wifi-dekking zonder dode zones. Acer TrueHarmony Plus met Dolby® Audio™-technologie en vier ingebouwde luidsprekers zorgen voor krachtige surround sound voor games, films en bij het afspelen van muziek. De premium ‘Black Edition’-modellen zijn voorzien van een opvallende lichtbalk naast het scharnier, 4K 100% Adobe RGB-opties en Aeroblade thermische uitlaten met de sterkere en stillere maar ook dunste metallic bladen ter wereld van slechts 0,1 mm dik.

De Aspire V 13-serie - Een mix van stijl en prestaties
De nieuwe Aspire V 13 laptops worden aangedreven door 6e generatie Intel® Core™-processoren, Intel® HD graphics en hebben een systeemgeheugen van tot 16 GB DDR3L. De laptops zijn verkrijgbaar in twee stijlvolle kleuren: staalzwart en platinawit. Omdat ze maar 19,65 mm dik zijn en 1,5 kg wegen, zijn ze ideaal om makkelijk in een tas te stoppen. Door de batterijduur tot 8 uur kan de gebruiker het de hele werkdag zonder stopcontact stellen.

De Aspire V 13 heeft een Acer CrystalEye HD-webcam en Skype for Business, wat garant staat voor vloeiende audio en visuals zonder horten of stoten. Vier USB-poorten bieden volop mogelijkheden om andere apparaten aan te sluiten, terwijl twee krachtige luidsprekers met Dolby® Audio™-technologie filmische audio on-the-go bieden. Dankzij de ingebouwde Precision Touchpad (PTP), maakt de Aspire V 13 nauwkeurige navigatie en volledige ondersteuning van Windows 10-gebaren mogelijk op modellen met en zonder aanraakscherm.

Prijs en beschikbaarheid
De Acer Aspire V 17 Nitro is verkrijgbaar in de Benelux vanaf eind september, prijzen vanaf €1199.-. De Acer Aspire V 15 Nitro is ook verkrijgbaar in de Benelux vanaf eind september, prijzen vanaf € 999.-. De Acer Aspire V 13 Nitro is tegelijk verkrijgbaar, prijzen vanaf € 749.-.

Exacte specificaties, prijzen en beschikbaarheid verschillen per regio. Voor meer informatie over beschikbaarheid, productspecificaties en prijzen in specifieke markten, neem contact op met de dichtstbijzijnde Acer-vestiging of -winkel via www.acer.com.

De nieuwe producten zijn vandaag onthuld tijdens het persevenement next@acer op de IFA in Berlijn in Duitsland waar het bedrijf zijn nieuwste apparaten en oplossingen aankondigde voor gamers en consumenten. Voor meer informatie, ga naar acer.com/nextatacer.

1 MU-MIMO beschikbaarheid en specificaties zijn afhankelijk van het model en de regio. Voor de beste prestaties moet zowel de zender als ontvanger MU-MIMO ondersteunen. Het product is gebaseerd op de IEEE 802.11ac-conceptspecificatie en een multi-user scenario. De werkelijke snelheid kan variëren op basis van bereik, verbindingssnelheid, lokale omstandigheden, grootte van het netwerk en andere factoren. De claim van een tot 3x snellere transmissiesnelheid is alleen geldig in het kader van een scenario waarbij het draadloze accespoint 4 MU-streams ondersteunt.

Over Acer
Acer is een hardware + software + services bedrijf dat is opgericht in 1976 en geheel gewijd is aan het onderzoek, design, marketing, sale en ondersteuning van innovatieve producten die het leven van gebruikers eenvoudiger maakt. Onder de producten van Acer zijn onder andere PC’s, displays, projectors, servers, tablets, smartphones en wearables. Het bedrijf ontwikkelt daarnaast cloud solutions om het Internet of Things samen te brengen. Acer heeft 7.000 mensen in dienst en is de wereldwijde no. 4 in PC’s (IDC 2014). Acer haalde in 2014 een omzet van 10,39 biljoen USD. Ga naar www.acer.com voor meer informatie.

Acer
Irene Keur
Tel: +31 (0)73- 6459645
E-mail: irene.keur@acer.com

Sterre Swank
E-mail: sterre.swank@acer.com

Pride PR
Marloes de Ruiter
E-mail: acer@pridepr.nl

© 2015 Acer Inc. Alle rechten voorbehouden. Acer en het Acer logo zijn geregistreerde handelsmerken van Acer Inc. Andere handelsmerken en of servicelogo’s zijn, aangegeven of anderszins, eigendom van de respectievelijke eigenaren.