Datum: (1049 dagen oud)
PR: LVTPR

Riverbed SteelHead breidt optimalisatie voor cloud-apps uit en zorgt voor veilige en kostenefficiƫnte levering van apps over hybride WANs

Apps strategisch en veilig beheren over hybride WANs, waarbij bedrijfsdoelen bepalen hoe de applicaties worden geleverd

Hoofddorp, 5 augustus 2015 – Riverbed Technology introduceert met Riverbed® SteelHead™ 9.1 nieuwe mogelijkheden om ervoor te zorgen dat cloudapplicaties werken zoals verwacht. Met deze versie is de IT-afdeling in staat om applicaties over hybride WANs (Wide Area Networks) te leveren en zo de bedrijfsresultaten en kostenefficiëntie te optimaliseren. Waar vandaan applicaties worden geleverd, waar data staat opgeslagen en waar gebruikers werken in hedendaagse complexe bedrijfsomgevingen, daar maakt SteelHead 9.1 het voor IT-teams mogelijk om applicaties strategisch en veilig over hybride netwerken te leveren. Dat gebeurt door de inzet van kostenefficiënte en publieke internetlinks voor bedrijfskritische workloads om de return-on-investment (ROI) te maximaliseren. Als aanvulling op deze nieuwe direct-to-net-capaciteit heeft Riverbed zijn Riverbed SteelHead SaaS-optimalisatie en -flexibiliteit verder uitgebreid met nieuwe, universele SaaS-licenties en performanceoptimalisatie voor Box, ServiceNow, SAP SuccessFactors en Microsoft Dynamics CRM. Dit alles naast de ondersteuning voor Salesforce en Microsoft Office 365, die SteelHead al biedt.

Tegenwoordig zijn veel bedrijven hybride organisaties en werken ze met een combinatie van on-premises, SaaS- en cloudgebaseerde applicaties en infrastructuur. Nu er meer en meer SaaS-applicaties in het bedrijf worden geïntroduceerd, is aan IT de taak deze te leveren. IT moet daarbij de beste balans vinden tussen kosten en prestaties om zakelijke doelen te behalen. Terwijl een hybride architectuur en SaaS-applicaties bedrijven helpen bij het verlagen van hun kosten en het verkorten van de time-to-market, zorgen ze ook voor uitdagingen op het gebied van beheer bij CIO’s en IT-teams, die ernaar streven een optimale en consistente ervaring te leveren aan de eindgebruiker. In het cloudtijdperk is het echter steeds moeilijker geworden om latency op te lossen, netwerkpaden voor performance te controleren, kosten voor bandbreedte en infrastructuur in de hand te houden, quality of service (QoS) te waarborgen en inzicht te behouden in het netwerk. Dat komt doordat er meer applicaties dan ooit zijn, met meer netwerkverbindingen die niet door IT beheerd kunnen worden.

Als toonaangevende oplossing voor WAN-optimalisatie helpt Riverbed SteelHead organisaties bij het aanpakken van clouduitdagingen door het verhogen van de zichtbaarheid, optimalisatie en controle over hedendaagse hybride WANs. SteelHead maximaliseert de applicatie- en eindgebruikersprestaties en verlaagt tegelijkertijd de kosten en complexiteit. De laatste updates stellen IT in staat om eindgebruikers de beste ervaringen te bieden voor alle applicaties met veilige optimalisatie op alle netwerken, inclusief het internet.

“Cloud computing heeft een onstuimige kant en dan heb ik het over de prestaties van applicaties. Als bedrijf dat al meer dan tien jaar marktleider is op het gebied van applicatieperformance, wijst Riverbed de weg door deze storm. SteelHead 9.1 biedt de meest complete oplossing om ervoor te zorgen dat alle applicaties – of ze nu on-premises of in de cloud draaien – presteren zoals de business dat vereist”, zegt Paul O’Farrel, Senior Vice-President en General Manager SteelHead en SteelFusion Product Groups van Riverbed. “Applicatieperformance en bedrijfsprestaties staan nu op één lijn, en SteelHead 9.1 biedt nog meer veiligheid en flexibiliteit, zodat IT meer dan ooit kan profiteren van de cloud en het internet.”

Blog: Riverbed 9.1: Step on the Gas to Accelerate Cloud Adoption in the Hybrid Enterprise

Verbeterde prestaties voor het internet
Doordat werknemers steeds vaker toegang tot het internet nodig hebben voor onderzoek, social media, het delen van bestanden en samenwerkingssites, Video on Demand (VoD) en zelfs YouTube, breidt SteelHead 9.1 de controle van IT naar het publieke internet uit met nieuwe mogelijkheden en voordelen.
  • Geïntegreerde webproxy verbetert internetprestaties. Riverbed levert de meest uitgebreide oplossingen om de eindgebruikerservaring te verbeteren en te zorgen voor minder verkeer over direct-to-net-connecties. SteelHead 9.1 introduceert een volledig geïntegreerde en transparante http(s)-proxy met web-object-caching voor al het internetverkeer. Dit bespaart bandbreedte door het voorkomen van opeenvolgende transfers van mogelijk grote bestanden. Door requests lokaal af te handelen, maakt SteelHead 9.1 een einde aan connection set-up time, waardoor de applicatie nog beter presteert. Deze mogelijkheden zijn vooral interessant voor grote videobestanden die werknemers steeds vaker gebruiken voor trainingen en vergaderingen.
  • Universele SaaS-optimalisatie. Met de release van SteelHead 9.1 krijgen SteelHead SaaS-klanten meer flexibiliteit en verbetert hun productiviteit voor slechts 1,99 dollar per gebruiker per maand middels universele licenties. SteelHead SaaS wordt aangeboden als abonnement en zorgt voor een acceleratie van SaaS-applicaties. Daardoor presteren applicaties 33 keer sneller en is het mogelijk om 97 procent bandbreedte te besparen. De release biedt de flexibiliteit om de performance van de meest belangrijke applicaties te optimaliseren. Zo draagt SteelHead 9.1 bij aan het verlagen van de kosten en het verbeteren van de zakelijke flexibiliteit. De nieuwe mogelijkheden en voordelen voor SteelHead SaaS zijn inclusief:
    • nieuwe, universele licenties voor alle ondersteunde SaaS-applicaties. Met SteelHead 9.1 wordt SteelHead SaaS nu aangeboden als een enkel abonnement per gebruiker voor alle ondersteunde SaaS-applicaties. Klanten kunnen optimalisatie voor aanvullende SaaS-applicaties met een druk op de knop in de managementconsole activeren zonder aanvullende aankoop;
    • performanceoptimalisatie voor meer SaaS-applicaties. Bedrijven zetten verschillende SaaS-applicaties in om de zaken draaiende te houden. Het overstappen van hosted applicaties naar SaaS brengt echter vaak uitdagingen met zich mee op het gebied van netwerkcapaciteit, applicatieperformance en eindgebruikerservaring. Naast de applicatiespecifieke optimalisatie, zichtbaarheid en controle die eerder werd geleverd voor Salesforce.com en de ondersteuning voor Microsoft Office 365, maakt SteelHead 9.1 nu naadloze activering mogelijk van applicatieoptimalisatie voor Box, ServiceNow, SAP SuccessFactors en Microsoft Dynamics CRM, zonder aanvullende kosten. SteelHead SaaS komt zelfs met meer performanceverbeteringen voor deze SaaS-workflows.
Riverbed SteelHead 9.1 is algemeen beschikbaar, meer informatie is hier te vinden. SteelHead SaaS met universele licenties is naar verwachting begin augustus 2015 beschikbaar. Bekijk de SteelHead CX 70 hardware series voor meer informatie over de laatste toepassingen.

Riverbed SteelHead en het Riverbed Application Performance Platform™
Het Riverbed Application Performance Platform biedt CIO’s end-to-end-overzicht, optimalisatie en controle door de gehele organisatie. Een belangrijk onderdeel van het platform, Riverbed SteelHead, is de nummer 1-oplossing voor geaccelereerde levering van alle applicaties voor de hybride onderneming. SteelHead geeft meer inzicht in de performance van applicaties en eindgebruikerservaringen, en maakt het mogelijk om SLA’s vast te leggen voor bedrijfsprestaties door middel van een applicatie-aware benadering voor hybride netwerken gebaseerd op centraal ingestelde, businessgerelateerde policy’s.

Neem contact op met Riverbed Over Riverbed
Riverbed loopt voorop in applicatieprestatie-optimalisatie. Het bedrijf – met meer dan een miljard dollar aan jaaromzet – biedt het meest complete platform voor de Hybrid Enterprise. Dit concept zorgt ervoor dat applicaties presteren zoals verwacht, data op het juiste moment beschikbaar is en performance-issues proactief te detecteren en op te lossen zijn, voordat ze de bedrijfsvoering schaden. Riverbed stelt hybride ondernemingen in staat om de applicatieprestaties te transformeren. Daardoor stijgt de medewerkersproductiviteit en is met IT de operationele flexibiliteit te vergroten. Dat zorgt voor concurrentievoordeel. Riverbed werkt voor meer dan 26.000 klanten, waarvan 97 procent deel uitmaakt van de Fortune 100, en 98 procent van de Forbes Global 100. Kijk voor meer informatie op www.riverbed.com.

Voor meer informatie:

LVTPR