SpinAwards en Open-House organiseren in samenwerking met Amsterdam ArenA: SHAKE, Young Talent Innovation Festival

Samenwerking verbindt festival- & event-scene met digitale branche

Amsterdam 15 juni 2015 - Op 1 en 2 juli vindt de eerste editie van SHAKE, het Young Talent Innovation Festival, plaats in de Amsterdam ArenA. Dit is een initiatief van Stichting Open-House en Stichting SpinAwards in samenwerking met de Amsterdam ArenA. Het festival is opgezet om jong talent te stimuleren op het gebied van innovatie en creativiteit.

SHAKE
Tijdens SHAKE, Young Talent Innovation Festival worden innovatieve vragen omgezet in antwoorden. De jonge talenten gaan op 1 en 2 juli aan de slag om de ultieme digitale ervaring tijdens SENSATION en andere evenementen te bedenken. Dit werken zij vervolgens uit in een demo. Deelnemers krijgen toegang tot de ICT-infrastructuur van de Amsterdam ArenA, en worden begeleid door coaches uit de evenementen- en mediawereld.

Programma
Het programma duurt 36 uur en bestaat naast een teamopdracht uit lezingen van experts, coaching-sessies van opdrachtgevers en creatieve bureaus, workshops van toonaangevende dj’s van o.a. The School Of House (bekend van de handelsmissie met Koning Willem-Alexander naar Chicago), en een unieke overnachting in de Amsterdam ArenA. De teams worden na 36 uur beoordeeld door een jury van professionals uit de entertainmentindustrie, waaronder Duncan Stutterheim van ID&T en Jesse van Doren van Innovation Holland.

Inschrijven
De prijzenpot is gevuld met € 1.000,- en de winnaar en nummers twee en drie krijgen -bij gebleken geschiktheid - toegang tot het acceleratorprogramma van Open-House, welke start in november 2015. Inschrijven kan op www.weareshake.com per team (maximaal 5 mensen) of per persoon, waarna de organisatie de teams samenstelt. Deelname is gratis.

Samenwerking
Innovatie ontstaat wanneer je verschillende werelden met elkaar mixt. De samenwerking tussen de creatieve sectoren, de festival- & event-industrie en de digitale creatieve branche is een prachtige match, waarbij men veel van elkaar kan leren en ervoor kan zorgen dat toptalenten verbonden blijven aan Nederland. Het bijzondere aan de samenwerking tussen de SpinAwards en Open-House is dat er niet alleen nieuwe concepten worden ontwikkeld, maar deze ook kunnen worden getest en uitgerold via het netwerk van ‘launching customers’, zoals de Amsterdam ArenA, en programmapartners.

SpinAwards
De SpinAwards zijn de prijzen voor creatieve concepten die het digitale denken verder brengen. De Stichting SpinAwards vindt dat Young Talent daar een grote rol bij speelt. Daarom belonen de SpinAwards al jaren, in samenwerking met het onderwijs, het beste jonge digitale talent in Nederland met de speciale Young Talent SpinAwards. Na het succes van de afgelopen edities is het moment aangebroken om de volgende stap te zetten. Om over grenzen heen te kijken, samen met innovatieve partners zoals Open-House. Daar is SHAKE voor geboren, een Young Talent Programma met het Young Talent Innovation Festival als kickoff.

Open-House
Open-House is een innovatieplatform en lanceringsprogramma voor start-ups en bedrijven in de event- en festivalindustrie. Door samen te werken met programmapartners als BUSINESS MODELS INC. en ABN AMRO, en Launching Customers als de Amsterdam ArenA, ID&T en Into The Great Wide Open, worden de deelnemers niet alleen inhoudelijk ondersteund, maar kunnen ze hun product of dienst direct uitrollen bij festivals en events die er toe doen.

Meer informatie?
Kijk voor meer informatie op weareshake.com en volg Open-House en de SpinAwards op Twitter en Facebook. Twitter: @SpinAwards en @Openhouse_2014. Facebook: Facebook.com/SpinAwards | Facebook.com/openhousenl

---------------

Contact voor meer informatie:
SpinAwards
Melissa Manrho (voor operationele/communicatie vragen)
Communicatie Manager Stichting SpinAwards
Telefoon: 06 414 29674
E-mail: Melissa@spinawards.nl

Stephan Fellinger (voor inhoudelijke vragen)
Bestuursvoorzitter en mede-oprichter Stichting SpinAwards
Telefoon: 06 1280 9422