Partnership Mendix en Pivotal ondersteunt Modern Application Delivery voor agile ondernemingen

Combinatie van Mendix’ visuele no-code rapid development en Pivotal Cloud Foundry helpt organisaties supersnel cloud-native applicaties op te leveren

Rotterdam, 13 april 2015Mendix en Pivotal kondigen vandaag hun partnership aan. Door de samenwerking worden de no-code, rapid application development mogelijkheden van Mendix toegevoegd aan het enterprise Platform as a Service (PaaS) Pivotal Cloud Foundry®. Met het bundelen van deze krachten zijn CIO’s in staat een moderne IT-omgeving te creëren, waarin gebruikers uit de business met de visuele tools van Mendix zelf snel applicaties kunnen bouwen en deze vervolgens eenvoudig in productie brengen met Pivotal Cloud Foundry.

Het snelle verandertempo – gedreven door cloud, mobile en big data – en de continuous delivery van nieuwe functionaliteiten zorgen ervoor dat de doorlooptijd van application delivery sneller moet zijn dan ooit. IT-afdelingen die enkel vertrouwen op traditionele ontwikkelmethodes zijn niet in staat deze snelheid en de toenemende vraag bij te benen. Dit leidt tot groeiende backlogs en gemiste business kansen.

Mendix en Pivotal brengen een nieuwe standaard voor het snel en agile opleveren van cloud-native applicaties. Door gebruik te maken van ‘point en click’ ontwikkelmogelijkheden kunnen applicaties zes keer sneller worden gebouwd en opgeleverd dan bij traditionele ontwikkelmethodes. Met Pivotal Cloud Foundry kunnen organisaties applicaties makkelijk implementeren in een veilige internetomgeving, met een hoge beschikbaarheid. Dat betekent dat de business en IT-teams samen kunnen werken aan een snelle time to market en continue innovatie bewerkstelligen. Dat is precies wat digitale organisaties vandaag de dag nodig hebben.

“Organisaties komen naar Pivotal voor hulp bij de transformatie en het realiseren van disruptive groeikansen in hun markten”, aldus James Watters, vice president en general manager, Cloud Platform Group bij Pivotal. “Mendix voegt krachtige rapid application development mogelijkheden toe aan Pivotal Cloud Foundry. Hiermee helpen we organisaties nog meer agile te worden en zijn zij in staat continu innovatieve business oplossingen op te leveren.”

Geïntegreerde end-to-end application delivery lifecycle
Om een gestroomlijnde en volledig geïntegreerde end-to-end application delivery lifecycle te realiseren, bieden Mendix en Pivotal de volgende functionaliteiten:
  • De Mendix Cloud Foundry bouwstenen zet Mendix apps om in Cloud Foundry Droplets. De bouwstenen zijn open source en beschikbaar via de Cloud Foundry community op GitHub (https://github.com/cloudfoundry-community/cf-docs-contrib/wiki/Buildpacks).
  • One-click deployment van Mendix apps naar Pivotal Cloud Foundry (PCF), PCF op AWS of Pivotal Web Services direct binnen de Mendix Business Modeler.
  • Toegang tot voorgedefinieerde applicatiecomponenten in de Mendix marketplace die de ontwikkeling van nieuwe apps versnellen.

Mogelijk gemaakt met succesvolle Cloud Open Source standaarden
Het partnership tussen Mendix en Pivotal is gebaseerd op het gezamenlijke commitment aan het Cloud Foundry open source PaaS. Mendix is lid van de Cloud Foundry Foundation en helpt hiermee oprichter en platina-lid Pivotal bij het verder ontwikkelen van de open standaard. Daarnaast heeft Mendix een integratie gerealiseerd met het open PaaS framework dat zorgt voor een naadloze implementatie van elke op Cloud Foundry gebaseerde stack. Dit biedt organisaties en partners nog meer flexibiliteit en inzetbaarheid.

“Aangewakkerd door het groeiende momentum van open source Cloud Foundry, hebben Mendix en Pivotal een krachtige oplossing voor organisaties die willen excelleren in innovatie en de markt willen ontwrichten”, aldus Derek Roos, CEO en mede-oprichter van Mendix. “Samen zijn we in staat om op hoge snelheid enterprise applicaties te ontwikkelen die voldoen aan de alsmaar groeiende vereisten van de digitale economie.”

Beschikbaarheid
Mendix voor Pivotal Cloud Foundry is per direct beschikbaar. Meer informatie is te vinden op www.mendix.com/pivotal.

Mendix voor Pivotal Cloud Foundry wordt getoond op het Cloud Foundry Summit, wat plaatsvindt op 11 en 12 mei in Santa Clara, Amerika.

---------

Over Mendix
Mendix is de App Platform as a service expert die er voor zorgt dat organisaties sneller en beter web- en mobiele bedrijfsapplicaties kunnen ontwikkelen, integreren en aanpassen aan veranderende processen. Hierdoor is er niet in maanden, maar al in dagen ROI te boeken en toegevoegde waarde voor de business te realiseren. Mendix heeft klanten als ING, ABN AMRO, TNT Express en Dun & Bradstreet. Meer informatie vindt u op www.mendix.com. Volg Mendix ook op twitter @Mendix

Over Pivotal
Pivotal is een betrouwbare partner voor IT-innovatie. Het bedrijf biedt organisaties moderne software-gedreven ervaringen die zij kunnen gebruiken voor hun klanten en medewerkers. De combinatie van toonaangevende agile development diensten, een open cloud-platform en open suite van big data producten, versnelt de innovatiecycli voor organisaties in elke branche.

Marcommit PR
Pauline van Die