NHR benoemt Tom Pappas tot Vice President Sales and Marketing EMEA

Lijnden, 17 juni 2014 - Het Amerikaanse Network Hardware Resale (NHR) heeft Tom Pappas (45 jaar) benoemd tot Vice President Sales and Marketing voor de regio EMEA. Pappas vervult sinds 2011 verschillende leidinggevende marketing- en verkoopfuncties binnen het niet-beursgenoteerde familiebedrijf.

NHR vertoont imposante groeicijfers in de VS en groeit ook in Europa gestaag door. Pappas is verheugd over zijn promotie, maar is nuchter genoeg om te weten dat het alweer snel business-as-usual is. ‘Business development in nieuwe landen, marktpenetratie in nieuwe marktsegmenten, leads genereren en nieuwe klanten inboeken is voor ons dagelijkse kost.’ Op de achtergrond wordt binnen NHR momenteel koortsachtig gewerkt aan een complete rebranding inclusief naamswijziging die komende zomer zijn beslag moet krijgen. Pappas zal als de kersverse Vice President Sales en Marketing eindverantwoordelijk zijn voor de executie van deze campagne in de EMEA regio. Voordat Pappas in dienst trad bij NHR werkte hij bij verschillende hardware- en softwarebedrijven, waaronder Nortel, BlueCielo en Progress Software. Rode draad in zijn carrière is dat hij als Nederlands sprekende Amerikaan vaak de juiste man op de juiste plaats was om de expansie van Amerikaanse ondernemingen die overzeese ambities hadden in Europa te begeleiden. Nederland fungeert sinds jaar en dag immers als bruggenhoofd om de rest van de wereld te veroveren.

Pappas, getrouwd met een Nederlandse vrouw en zoon van Griekse emigranten, is geboren en getogen in de Verenigde Staten en kwam na een opleiding aan de vermaarde Amerikaanse militaire academie West Point uiteindelijk in 1992 in Europa terecht waar hij enkele jaren later aan Nyenrode University studeerde. Pappas haalde een International MBA. Hij maakte binnen NATO-verband carrière en bereikte de rang van kapitein. Leidinggeven zit Pappas in het bloed. Op 24-jarige leeftijd stuurde hij al een groep van 47 mensen aan. Over de principes van leidinggeven kun je volgens hem eindeloos discussiëren, maar ‘leidinggeven moet je gewoon doen’, zo luidt het nuchtere commentaar van Pappas, die in zijn vrije tijd ex-militairen pro deo begeleidt bij het vinden van een nieuwe baan in het bedrijfsleven. Of zoals Henry Miller al zei: ‘Een echte leider heeft geen behoefte om te leiden - hij is tevreden wanneer hij de weg kan wijzen.’

Over Network Hardware Resale
Network Hardware Resale (NHR) is een leverancier van kwalitatief hoogwaardige pre-owned en nieuwe servers, netwerk- en opslagapparatuur. NHR is opgericht in 1986 en is gevestigd in Santa Barbara, Californië. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Lijnden nabij Amsterdam. Het bedrijf is een onafhankelijke wederverkoper van pre-owned en refurbished Cisco, Brocade / Foundry en Juniper netwerkapparatuur, server- en storage-apparatuur van HP, IBM, Dell en Sun en is een Premier lid van Dell's PartnerDirect-programma. NHR is de enige Amerikaanse leverancier van optische IP-Menara Networks / Ethernet transport-oplossingen. NHR biedt ook wereldwijde verkoopondersteuning en technische ondersteuning vanuit de andere vestigingen in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Singapore. Meer dan 10.000 klanten, waaronder ‘Global 1000' bedrijven, kleine en middelgrote organisaties, service providers, telecom- en overheidsorganisaties en onderwijs- en zorginstellingen, vertrouwen op het uitgebreide productportfolio en de service van NHR. Meer informatie op www.networkhardware.com.

##

Voor meer informatie of beeldmateriaal
Yellow Communications, Marjolein Bos, telefoon 023 555 34 24, e-mail marjoleinbos@yellow-communications.com