Nieuwe Adobe Experience Manager versnelt ontwikkeling digitale ervaringen voor verschillende kanalen

Marketeers profiteren van innovatie binnen Web Experience Management, Digital Asset Management, Mobiele App-ontwikkeling, sociale communities en aanpasbare formulieren

Adobe (Nasdaq:ADBE) heeft vandaag grote innovaties aangekondigd in Adobe® Experience Manager. De vernieuwingen omvatten onder andere innovaties voor vereenvoudiging van het re-platformen van websites, dynamische asset-levering en de ontwikkeling van mobiele apps.

Volgens het recente onderzoek Digital Roadblock: Marketers Struggle to Reinvent Themselves[1], uitgevoerd door Adobe, geeft de meerderheid van de marketeers aan een andere benadering te moeten gaan hanteren om succesvol te zijn. Driekwart van de ondervraagden geeft aan dat het uitbreiden van het aantal kanalen en platformen om doelgroepen te bereiken de belangrijkste reden is om veranderingen door te voeren. Adobe voldoet aan de vraag naar een doelgerichter ontwikkelproces voor zowel web als mobiele app marketing door nieuwe mogelijkheden te introduceren in Adobe Experience Manager:
  • Sites – Touch interface vereenvoudigt de lancering van web- en mobiele sites. Een nieuw vormgegeven template-benadering kan de projecttijd met de helft verkorten. Nieuwe dashboards bieden marketeers beter inzicht in de meest effectieve content op de eigen online kanalen. Ondersteuning voor geautomatiseerde vertaling ondersteunt bij het sneller bereiken van een internationaal publiek. Door de integratie met marktleidende commerce engines voorziet Experience Manager organisaties van flexibiliteit om rijke ervaringen te bouwen die leiden tot een aankoop op hun eigen commerce platform naar keuze.
  • Assets – Dynamische, interactieve media-ervaringen kunnen nu op verschillende apparaten worden beheerd en geleverd. Geavanceerde video-functies bevatten nu de mogelijkheid om annotaties toe te voegen en betrokkenheid te meten. Nieuwe workflows helpen om activiteiten, zoals fotoshoots voor campagnes, te stroomlijnen. Experience Manager Assets is nog beter geïntegreerd met Adobe Creative Cloud, waardoor het opslaan, synchroniseren en uitwisselen van Adobe’s digital media tools met Adobe Marketing Cloud gerealiseerd wordt. Marketeers kunnen zodoende assets inzetten binnen Adobe’s digital marketing-oplossingen, inclusief Adobe Target, Adobe Campaign en Adobe Social. Dit bevordert de levering van een consistente merkervaring in alle kanalen.
  • Apps – Experience Manager voorziet in het enige ontwikkelplatform voor mobiele apps voor zowel ontwikkelaars als marketeers, door de combinatie met de nieuwe PhoneGap Enterprise. Ontwikkelaars kunnen apps snel cross-platform bouwen, zoals apps voor retail en financiële diensten. Marketeers kunnen vervolgens de drag-and-drop interface van Experience Manager inzetten om apps te bewerken en aan te vullen. Daarnaast kunnen zij content-updates vanuit het web naar de apps overzetten. Marketeers kunnen ook de prestaties van apps in real-time analyseren door middel van de nieuwe, ingebouwde integratie met Adobe Analytics.
  • Communities – Experience Manager biedt een groot aantal mogelijkheden om merken te ondersteunen bij het opbouwen van communities en loyaliteit binnen hun eigen online omgeving. Met deze mogelijkheden kunnen organisaties nu eenvoudig communities beheren en de betrokkenheid vergroten met sentiment analyses. Met nieuwe geautomatiseerde  vertaling kunnen community-leden de taal zelf instellen en kunnen marketeers communicatiebarrières omzeilen en de groep merkambassadeurs wereldwijd vergroten.
  • Forms – Grote hoeveelheden formulieren kunnen worden gecreëerd, beheerd en beschikbaar gesteld als onderdeel van een website, mobiele site of mobiele app, inclusief de mogelijkheid om apparaat-typen en gebruikersreacties aan te passen. De formulieren kunnen worden geïntegreerd met bedrijfsprocessen wat onder andere overheidsinstanties en financiële organisaties helpt bij het vergroten van de efficiëntie en het verkorten van de reactietijd.
De mogelijkheden van Adobe Experience Manager zijn gebouwd op een uniform platform en bieden de flexibiliteit om digitale ervaringen zelf in te zetten en te beheren of via de cloud via Adobe’s managed services.

Quotes

Aseem Chandra, vice president, Adobe Experience Manager en Adobe Target, Adobe
“Digitale ervaringen hebben zich wijd verspreid van PC naar tablets, mobiele apparaten, sociale kanalen en zelfs wearable devices. Wanneer een zoekopdracht gedaan wordt op een mobiele website, een favoriete app gebruikt wordt op een tablet of wanneer deel uitgemaakt wordt van een online community, verwachten consumenten van merken dat zij een consistente, persoonlijke ervaring kunnen bieden.”

Barbara Venneman, principal and Deloitte Digital national digital marketing leader, Deloitte Consulting LLP

“Organisaties worden door de snelle ontwikkelingen in de industrie verplicht om een geïntegreerde marketing benadering toe te passen om in kwalitatief contact te komen met de consument die behoefte heeft aan een specifieke, individuele benadering. De productvernieuwingen die vandaag zijn aangekondigd door Adobe betekenen een grote stap voorwaarts in het ondersteunen van marketeers zodat zij gepersonaliseerde en consistente merkervaringen effectiever en eenvoudiger kunnen bieden aan het kanaal dat de klant kiest en in de taal die de klant het liefst gebruikt.”

Nuttige links
Beschikbaarheid
De nieuwe Adobe Experience Manager wordt eind mei 2014 verwacht en zal dan naar verwachting wereldwijd beschikbaar zijn.

###

© 2014 Adobe Systems Incorporated. All rights reserved. Adobe and the Adobe logo are either registered trademarks or trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.

[1] “Digital Roadblock: Marketers Struggle to Reinvent Themselves” Adobe, March 2014

Over Adobe Marketing Cloud
Adobe biedt een cloud-gebaseerde dienst die alle behoeften van digitale marketeers samenbrengt in één platform. De Adobe Marketing Cloud. Het bevat een complete set analytics, social, advertising, targeting en web experience management oplossingen. Samengebracht in een social-enabled en realtime interface, komen marketeers alles te weten over hun  campagnes en kunnen zij met behulp van analyse sneller en slimmer inzicht krijgen in data om vervolgens tot actie over te gaan. Kijk voor meer informatie op www.adobe.com/marketingcloud.

Over Adobe
Adobe verandert de wereld door digitale ervaringen. Voor meer informatie bezoek: http://www.adobe.nl.

Nienke Schipper-Pauw
Adobe Systems Benelux