Adobe onthult uitgebreide reeks oplossingen waarmee marketeers mobiele apps kunnen ontwikkelen

Nieuwe functies PhoneGap Enterprise en ondersteuning voor Apple iBeacons verhogen het marketing ROI

Adobe (Nasdaq: ADBE) presenteert een reeks innovaties die bedrijven helpen om in real-time een mobiele app-ervaring op maat te creëren, te beheren en aan te bieden die perfect is afgestemd op de eisen van hun klanten en prospects. De nieuwe functies bouwen voort op Adobe’s marktleidende positie op de mobiele markt en dekken het volledige spectrum van mobiele marketing af, van de ontwikkeling van dynamische mobiele apps tot het beheer en het in de markt zetten van content voor apps in alle belangrijke app stores en het meten van mobiele marketingcampagnes tot het aanspreken van app-gebruikers in de buurt van een Apple iBeacons.

“Met Adobe Marketing Cloud kunnen ontwikkelaars mobiele apps creëren en afleveren terwijl marketeers de content beheren, meten en te gelde maken,” zegt Brad Rencher, Senior Vice President en algemeen directeur Digital Marketing Business bij Adobe. “Adobe Marketing Cloud is de meest volledige, geïntegreerde oplossing voor marketeers in de sector, en de oplossingen die vandaag zijn aangekondigd, versterken ons marktleiderschap op het gebied van marketing via mobiele app.”

Adobe Marketing Cloud maakt het mogelijk om nauwkeurig te analyseren in welke mate klanten aangesproken worden via mobiele ervaringen op verschillende toestellen. Deze oplossing omvat bovendien krachtige optimalisatie-tools waarmee in real-time content kan worden getoond op basis van de locatie van de gebruiker. Marketeers kunnen hun ROI nu aanzienlijk verhogen door effectief klanten te werven, te boeien en te binden via mobiele apps en websites. Dankzij de gebruiksvriendelijke, geïntegreerde workflows in Adobe Marketing Cloud wordt het eenvoudiger om ervaringen te beheren, te analyseren en te optimaliseren voor de verschillende app stores. De nieuwe mobiele functies omvatten onder meer:
  • Eenvoudiger apps ontwikkelen met PhoneGap Enterprise: Adobe introduceert een nieuwe dienst, PhoneGap Enterprise, een robuuste set van tools die zorgen voor een ware revolutie in de ontwikkeling van mobiele apps. Nu kunnen zowel marketeers als ontwikkelaars apps ontwikkelen. Deze oplossingen helpen ontwikkelaars om apps te bouwen voor verschillende platforms, te voldoen aan de hoge eisen ten aanzien van de time-to-market en ondersteuning te bieden voor integraties van derden. Marketeers kunnen eenvoudig de content van apps bijwerken, apps optimaliseren na de lancering en reviews op hun apps beheren zonder dat zij zelf in staat hoeven te zijn om apps te kunnen ontwikkelen. Met de unieke sleepfunctie kunnen marketeers eenvoudig content – zoals afbeeldingen, filmpjes, interactieve content of tekst – wijzigen en een preview van de wijzigingen bekijken. Alle updates zijn onmiddellijk zichtbaar voor alle platforms, waaronder iOS en Android. Mobiele apps die ontwikkeld zijn met PhoneGap Enterprise kunnen standaard geïntegreerd worden met Adobe Experience Manager. Dit zorgt voor een consistent beheer van content voor iedere app, mobiele site of website. Marketeers kunnen content beheren voor hybride en native apps zonder zich te hoeven bekommeren om verschillende app stores, diverse besturingssystemen of toestellen van verschillende grootte.
  • Content beheren voor Digital Publishing Suite (DPS): Adobe Experience Manager integreert al met Adobe Digital Publishing Suite (DPS) waardoor marketeers en commerciële uitgevers apps kunnen creëren, publiceren en meten waarbij content centraal staat.
  • Mobiele marketingcampagnes meten: Adobe Mobile Services 2.0 stelt marketeers in staat om te meten welke campagnes het aantal downloads van een mobiele app op de belangrijkste marktplaatsen, zoals de Apple App Store of Google Play, doen toenemen. Marketeers kunnen ook het gedrag van gebruikers meten nadat de app is gedownload. Hierbij valt te denken aan lanceringsevenementen, engagement van gebruikers, het delen van content via sociale media en productaankopen. Zo kunnen zij zich een goed beeld vormen van de waarde van de levenscyclus van apps voor gebruikers. Door de doeltreffendheid van paid, owned en earned marketingcampagnes voor mobiele apps te meten, kunnen bedrijven de ROI nu nauwkeurig in de gaten houden en hun uitgaven volledig optimaliseren.
  • Profiteren van ondersteuning voor Apple iBeacons: Adobe is de eerste mobiele dienstverlener die activiteiten kan meten van mobiele apps die in verbinding staan met iBeacons in sportstadions, in winkels en op andere externe locaties. Met Adobe Mobile Services 2.0 kunnen bedrijven analyseren waar gebruikers zich bevinden in de buurt van een iBeacon en kunnen zij met die informatie aan de slag. Zo kunnen zij nagaan hoe lang gebruikers in de iBeacon-zone blijven, wanneer zij binnenkomen en naar buiten gaan, hoe zij zich bewegen en nog veel meer. Marketeers kunnen ook eenvoudig lokale meldingen en promoties tonen wanneer gebruikers zich in de buurt van een iBeacon bevinden. Daarnaast kunnen bedrijven de interacties met de app ook koppelen aan alle andere gegevens over het app-gebruik in Adobe Analytics.
  • Klanten opnieuw aanspreken via mobiele apps: Dankzij de integratie van Adobe Campaign en Adobe Mobile Services 2.0 kunnen marketeers trouwe klanten nu opnieuw aanspreken via push-notificaties voor verschillende mobiele applicaties. Met behulp van de Adobe Campaign interface kunnen bedrijven onmiddellijk promoties, belangrijk nieuws, kortingen, kredietsaldo’s, vluchtgegevens en nog veel meer tonen op een consistente manier voor alle toestellen.
Eén van de andere mobiele functies die vandaag is geïntroduceerd voor andere Adobe Marketing Cloud-oplossingen is Adobe Target Premium. Met deze functie is het mogelijk om A/B-tests te verrichten voor in-app content en gerichte klantervaringen te bieden op basis van de locatie en de gebruikersgegevens. Zo kunnen marketeers ervoor zorgen dat hun apps meer effect sorteren.

Over Adobe Marketing Cloud
Adobe biedt een cloud-gebaseerde dienst die alle behoeften van digitale marketeers samenbrengt in één platform. De Adobe Marketing Cloud. Het bevat een complete set analytics, social, advertising, targeting en web experience management oplossingen. Samengebracht in een social-enabled en realtime interface, komen marketeers alles te weten over hun  campagnes en kunnen zij met behulp van analyse sneller en slimmer inzicht krijgen in data om vervolgens tot actie over te gaan. Kijk voor meer informatie op www.adobe.com/marketingcloud.

Nuttige links
###

© 2014 Adobe Systems Incorporated. Alle rechten voorbehouden. Adobe en het Adobe-logo zijn geregistreerde handelsmerken of handelsmerken van Adobe Systems Incorporated in de Verenigde Staten en/of in andere landen. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectieve eigenaars.

Over Adobe

Adobe verandert de wereld door digitale ervaringen. Voor meer informatie, ga naar: www.adobe.nl

Kijk ook op de Adobe-Twitter: http://www.twitter.com/AdobeNederland
en op de Facebook-pagina: http://www.facebook.com/AdobeBenelux