Adobe stelt het opnieuw uitvinden van marketing centraal tijdens Adobe Digital Marketing Summit

Nieuwe innovaties binnen de Adobe Marketing Cloud met real-time publieksanalyse, marketingmix planning en uitbreiding van mobiele mogelijkheden

Adobe (Nasdaq:ADBE) presenteert tijdens de Adobe Digital Marketing Summit in Salt Lake City (VS) de technologische vernieuwingen binnen de Adobe Marketing Cloud. Adobe ondersteunt nu ook geavanceerde publieksanalyses in real-time, marketingmix planning op basis van voorspellingen en levert de technologie om content voor het web en mobiele apps probleemloos te beheren. Ruim 5000 digital marketeers, uitgevers en creatieve bureaus komen tijdens de Adobe Digital Marketing Summit samen. Hier horen zij van bekende sprekers  en topmarketeers, die werkzaam zijn bij merken als Audi, Fedex, MGM, REI en Sephora, hoe digital hun werk en leven heeft veranderd.

“Marketeers willen zichzelf en hun werkwijze blijven vernieuwen, maar de meeste van hen hebben behoefte aan ondersteuning om zich staande houden binnen de digitale wereld”, stelt Brad Rencher, senior vice president en general manager Digital Marketing Business bij Adobe. “De Adobe Summit is een uitstekende plek om kennis op te doen over de nieuwste digital marketingtechnologiën,  kennis te nemen van de nieuwste marketinginzichten en om de meest effectieve marketeers ter wereld te horen spreken.”

Nieuwe diensten binnen de Adobe Marketing Cloud

Adobe voegt enkele nieuwe diensten toe aan de zes oplossingen van de Adobe Marketing Cloud die data, inzichten, context, profielen en nog veel meer bieden.
  • Master Marketing Profile biedt ondernemingen een single view van klanten en prospects om betere relaties op te bouwen en gepersonaliseerde klantbelevingen te bieden binnen alle marketingkanalen. Dynamische klantprofielen kunnen in real-time worden bijgewerkt met data over het klantgedrag die afkomstig is van de verschillende Marketing Cloud-oplossingen of systemen van derden, zoals CRM-, ERP-, transactionele of betalingsplatformen.
  • Met de profieldata zijn marketeers in staat om klantsegmenten te definiëren en te delen met andere oplossingen binnen de Adobe Marketing Cloud. Hierdoor wordt het mogelijk om gepersonaliseerde content te creëren voor advertenties, websites, social media en apps die visueel consistent is en relevant is voor de individuele klant. Master Marketing Profile is uniek binnen de industrie. Het is de eerste oplossing die marketeers van ondernemingen real-time inzicht biedt op basis van geanonimiseerde en geverifieerde klantdata.
  • Gedeelde assets maakt ook deel uit van de nieuwe diensten die zijn toegevoegd aan de Adobe Marketing Cloud. Dit stelt ondernemingen in staat om digitale assets op te slaan, op te zoeken, te delen en te synchroniseren vanuit een centrale opslagplaats die toegankelijk is vanuit de verschillende oplossingen binnen de Adobe Marketing Cloud. Marketeers kunnen de tools uit de Adobe Creative Cloud benutten en rechtstreeks samenwerken met creatieve professionals om nog sneller content te ontwikkelen voor ieder marketingkanaal vanuit één gebruikersinterface. Assets worden automatisch van een versienummer voorzien, geïndexeerd en beschikbaar gesteld voor de oplossingen binnen de Adobe Marketing Cloud. Marketeers besparen hiermee tijd en resources.
Aanvullende innovaties voor de Adobe Marketing Cloud
  • Adobe geeft ook een voorproef van de marketingmix planning-technologie. Deze nieuwe functionaliteit binnen de Adobe Marketing Cloud stelt marketeers in staat om hun online en offline marketingmix te evalueren, optimaliseren en uitvoeren. De marketingmix kan betrekking hebben op TV, PR, advertenties, evenementen, paid search, buitenreclame, social media en e-mailmarketing. Op basis van geavanceerde algoritmen biedt de marketingmix planning-technologie zowel beschrijvende als voorspellende analytics waaronder attributie, effectiviteit, forecasting en het plannen van activiteiten binnen de verschillende kanalen. Marketeers kunnen hierdoor attributie, analytics, mediaplanning en de uitvoering met elkaar verbinden terwijl zij in real-time inzicht krijgen in de effectiviteit van campagnes en direct nieuwe campagnes kunnen opstarten.
  • Adobe voegt bovendien een aantal nieuwe oplossingen en functies toe aan de Adobe Marketing Cloud voor het ontwikkelen van mobiele apps. Ondernemingen kunnen, zonder specifieke applicatie-ontwikkelvaardigheden, gepersonaliseerde mobiele apps ontwikkelen, beheren en beschikbaar stellen aan klanten en prospects.
  • Ook presenteert Adobe een grote nieuwe update van Adobe Experience Manager. De marktleider op het gebied van web experience management biedt nieuwe mogelijkheden voor het vereenvoudigen van het re-platformen van een website en het leveren van dynamische assets. Daarnaast wordt Adobe Target Premium geïntroduceerd waarmee het targetten van relevante content geautomatiseerd wordt en aanbevelingen worden gedaan voor cross-sell mogelijkheden. Ondernemingen kunnen hiermee eenvoudig geautomatiseerde campagnes opstarten.
###

© 2014 Adobe Systems Incorporated. All rights reserved. Adobe and the Adobe logo are either registered trademarks or trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners

Over Adobe Summit
Tijdens de Adobe Summit deze week worden de vernieuwingen binnen de Adobe Marketing Cloud onthuld. Keynote sprekers zijn onder andere Adobe CEO Shantanu Narayen en Brad Rencher, senior vice president Adobe Digital Marketing Business. Daarnaast worden presentaties verzorgd door gastsprekers als Robert Redford, Eric Stonestreet, Richard Sherman, Yancey Strickler en vele anderen.

Julie Bornstein, executive vice president en CMO bij Sephora, Brad Brown, senior vice president of eCommerce and Digital bij REI, John Bollen, senior vice president en Chief Digital Officer bij MGM Resorts International, Mike Rude, director of customer experience marketing bij FedEx en vele anderen lichten toe hoe je als digital marketeer moet overleven.

Over Adobe Marketing Cloud
Adobe biedt een cloud-gebaseerde dienst die alle behoeften van digitale marketeers samenbrengt in één platform. De Adobe Marketing Cloud. Het bevat een complete set analytics, social, advertising, targeting en web experience management oplossingen. Samengebracht in een social-enabled en realtime interface, komen marketeers alles te weten over hun  campagnes en kunnen zij met behulp van analyse sneller en slimmer inzicht krijgen in data om vervolgens tot actie over te gaan. Kijk voor meer informatie op www.adobe.com/marketingcloud.

Over Adobe
Adobe verandert de wereld door digitale ervaringen. Voor meer informatie bezoek: http://www.adobe.nl.

Perscontact:

Nienke Schipper-Pauw