KONING & HARTMAN ONTVANGT KEURMERK DUURZAAMHEID

Amsterdam, 13 februari 2014 – Onlangs heeft Koning & Hartman voor het eerst de Titel Bronze Member van FIRA ontvangen wegens haar duurzaamheidsprestaties. Dit maakte FIRA deze week bekend. Koning & Hartman onderschrijft het belang van duurzaamheid en heeft de afgelopen jaren flinke stappen genomen om duurzaamheid te integreren in de bedrijfsvoering.

Sinds 2011 kiezen bedrijven ervoor om de duurzaamheidsprestaties van hun leveranciers te volgen via het onafhankelijke FIRA Rating System. Deze inkopende bedrijven stellen specifieke eisen aan de duurzaamheid van bedrijven waar zij zaken mee willen doen. Koning & Hartman heeft geïnvesteerd in een MVO beleid en heeft zich onlangs laten toetsen door het FIRA Rating System. Dit traject is met goed gevolg afgerond waardoor het bedrijf nu de trotse bezitter is van het FIRA verificatieniveau Brons.

Koning & Hartman heeft aangetoond dat duurzaamheid een belangrijk thema is binnen de bedrijfsvoering en dat er een duidelijk beleid is om prestaties op dit gebied te verbeteren. Er is een goede balans tussen verantwoorde technische oplossingen & diensten, interne processen en het thema duurzaamheid. Er wordt transparant gecommuniceerd over de prestaties en toekomstplannen van het technologiebedrijf op het gebied van duurzaamheid en het is verankerd in de organisatie.

FIRA is een onafhankelijke organisatie die duurzaamheidsinformatie van bedrijven toetst met een Rating System. De organisatie koppelt ondernemingen die duurzaam inkopen aan potentiële duurzame leveranciers door duurzaamheidsprestaties inzichtelijk te maken op het online FIRA platform. FIRA sluit nauw aan bij internationale en nationale normen op het gebied van duurzaamheid, zoals de NEN-ISO 26000, AA1000 en GRI. Alle informatie in het FIRA Rating System is getoetst, waardoor de gegevens betrouwbaar zijn. FIRA moedigt bedrijven aan om de doelen ten aanzien van duurzaamheid te definiëren en een duurzaam groeipad te kiezen passend bij de bedrijfsvoering.

-------------------Einde Persbericht-------------

Koning & Hartman
Met ruim 800 medewerkers is Koning & Hartman een uniek technologiebedrijf voor de telecom, industrie en infrastructuur. We zijn actief in openbaar vervoer, water, energie, overheid, maakindustrie (OEM), voedingsmiddelenindustrie, farmacie, openbare orde & veiligheid en financiële dienstverlening.

Koning & Hartman werkt samen met vooraanstaande partners zoals Mitsubishi, Microsoft, Panasonic, Intel, Huawei, Kenwood, Alcatel-Lucent, Motorola, Mean Well en IPC, en levert technische oplossingen aan grote multinationals. Het hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam, de overige kantoren in Delft, Veenendaal en Vilvoorde (België). In 2013 is Koning & Hartman uitgeroepen tot Top Employer.

Koning & Hartman B.V.
River Building
Haarlerbergweg 21e-23e
1000 AK Amsterdam
Tel.: +31 (0)20 587 76 00
info@koningenhartman.com
koningenhartman.com

Voor meer informatie over Koning & Hartman kunt u contact opnemen met Rowena Ladeur, Marketing Communicatie Manager, Telefoon +31 (0) 20 - 587 68 06.