SMS Machtiging introduceert speciale MKB-website voor automatiseren van SEPA Incasso

Software voor het volledig automatiseren van incasso's inclusief verwerking van storno's.

SEPA Incasso brengt ook na 1 februari 2014 nog steeds veel handwerk met zich. Handwerk kost tijd en geld. Door het automatiseren van het volledige proces van incasso helpt SMS machtiging MKB-bedrijven om tijd en dus geld te besparen.

In feite is het incasso proces simpel. U verwerkt een machtiging in uw boekhoudsoftware. U maakt een incasso-bestand aan en leest deze in in uw Internetbankieren-pakket. Dat is het op hoofdlijnen.

In de praktijk echter komt er meer bij kijken. Zeker met de komst van SEPA gaat het u meer tijd en dus geld kosten. SMS Machtiging biedt met haar software een totaaloplossing voor het automatiseren van het volledige incassoproces. Dus inclusief de verwerking van storno’s. Dat is nieuw voor het MKB.

Veel administratieve softwarepakketten helpen u een heel eind op weg maar gaan niet zover door het volledige proces voor u te automatiseren. De software van SMS Machtiging is geen alternatief voor uw boekhoud of financiële software, maar vormt een aanvulling.

De basis van SMS Machtiging vormt de centrale machtigingen administratie. Hierin beheren wij al uw SEPA machtigingen. Door een koppeling te maken met uw bestaande boekhoud- en financiele software worden gegevens onderling uitgewisseld.

Het unieke is dat u als uw klanten altijd inzicht en toegang hebben tot hun machtigingen. Als uw klant gaat verhuizen of een ander rekeningnummer krijgt, dan kan hij/zij dit eenvoudig via zijn eigen online account aanpassen. Deze verandering wordt dan automatisch aan alle bedrijven doorgegeven aan wie uw klant een machtiging heeft gegeven. Uw klanten werken in feite hun eigen gegevens en dus uw gegevens bij en dit bespaart iedereen tijd en geld.

Dit betekent dat MKB-bedrijven feitelijk niet meer hoeven te investeren in het aanpassen van hun eigen administratie, software en systemen. Organisaties kunnen direct aan de slag met het opzetten van een digitale SEPA machtigingen administratie die nodig is voor SEPA Incasso.

Iedere organisatie hoeft niet zelf een SEPA machtigingen administratie op te zetten maar kan eenvoudig aansluiten op de centrale machtigingen administratie van SMS Machtiging.

Inmiddels verwerkt SMS Machtiging voor meer dan 3.000 goede doelen in Nederland machtigingen en heeft zij ruime ervaring met het eenvoudig integreren van de software in websites en webshops.