Gebruikte netwerkapparatuur biedt besparingen tot 65 procent

ROI van 119 procent met een terugverdientijd van 2,8 maanden

Amsterdam,10 oktober 2013 – Grote organisaties kunnen tot 65 procent besparen op hun hardware- en onderhoudskosten van netwerkapparatuur als ze gebruikmaken van nieuwe en gebruikte apparatuur van Network Hardware Resale (NHR). De besparingen kunnen oplopen tot 1,3 miljoen dollar in drie jaar. Dat blijkt uit onderzoek van Forrester Research.

Het onderzoek, The Total Economic Impact of Network Hardware Resale, laat zien dat organisaties met 10.000 medewerkers en een jaaromzet van 3 miljard dollar over drie jaar een ROI kunnen behalen van 119 procent met een terugverdienperiode van 2,8 maanden door netwerkapparatuur te gebruiken van NHR. ‘Gebruik van dergelijke apparatuur biedt besparing op IT-infrastructuur’, aldus het onderzoek. ‘Daarnaast wordt hardware efficiënter ingezet en kunnen inkomsten worden gegenereerd door overtollige hardware te verkopen.’

De gebieden waarop kan worden bespaard zijn hardwarekosten en onderhoudskosten, daarnaast kan het IT-budget worden aangevuld door de verkoop van niet gebruikte apparatuur. Uit het onderzoek bleek dat:
  • de besparing op hardware en onderhoud kan oplopen tot 65 procent met een totaal van 1,3 miljoen over een tijdspanne van drie jaar;
  • downtime van het netwerk voorkomen kan worden, waardoor ongeplande uitval terug kan worden gebracht van drie uur naar 30 minuten (een vermindering van ruim 80 procent), met als resultaat een besparing van 788.000 dollar in drie jaar;
  • dienstverlening efficiënter kan, wat kan resulteren in een tijdsbesparing van 75 procent op de installatie van apparatuur en een verbetering van 50 procent bij het oplossen van voorkomende problemen door het inzetten van voorgeconfigureerde hardware en snelle toegang tot expertise;
  • binnen negentig dagen de investering terugverdiend kan worden en dat een positieve ROI biedt van 119%.
“Klanten zien zich geconfronteerd met oplopende onderhoudskosten, inflexibele OEM-contracten en onnodige infrastructuur-upgrades. Daardoor vragen ze effectievere en kostenefficiëntere netwerkdiensten en onderhoudsmogelijkheden”, zegt Glenn Fasset, General Manager International van Network Hardware Resale.

Het onderzoek van Forrester Research is gratis te downloaden.

Over Network Hardware Resale
Network Hardware Resale (NHR) is een toonaangevend leverancier van kwalitatief hoogwaardige pre-owned en nieuwe servers, netwerk- en opslagapparatuur. NHR is opgericht in 1986 en is gevestigd in Santa Barbara, Californië. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Lijnden nabij Amsterdam. Het bedrijf is een onafhankelijke wederverkoper van pre-owned en refurbished Cisco, Brocade / Foundry en Juniper netwerkapparatuur, server- en storage-apparatuur van HP, IBM, Dell en Sun en is een Premier lid van Dell's PartnerDirect-programma. NHR  is de enige Amerikaanse leverancier van optische IP-Menara Networks / Ethernet transport-oplossingen. NHR biedt ook wereldwijde verkoopondersteuning en technische ondersteuning vanuit de andere vestigingen in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Singapore. Meer dan 10.000 klanten, waaronder ‘Global 1000' bedrijven, kleine en middelgrote organisaties, service providers, telecom- en overheidsorganisaties en onderwijs- en zorginstellingen, vertrouwen op het uitgebreide productportfolio en de service van NHR. Meer informatie op www.networkhardware.com.

##

Voor meer informatie:
Yellow Communications, Marjolein Bos, telefoon 023 555 34 24, e-mail marjoleinbos@yellow-communications.com