Het Nieuwe Leren als Microsoft Learning Partner

Eindhoven, 19 november 2012

Per 1 november jl. heeft Ictivity Training de status van Microsoft Learing Partner behaald. Doordat zij onderdeel is van De Ictivity Groep (Microsoft Gold partner) maken ze nu deel uit van een select gezelschap in Nederland die zowel Microsoft consultancy als Microsoft trainingen aanbiedt.

Uit recente onderzoek* blijkt dat het rendement uit opleidingen en het computer gebruik  relatief laag is. Daarom baseert Ictivity Training haar leermethodieken op principes van Het Nieuwe Leren, dit houdt in dat cursisten met een voor hen geschikte leermethode op een voor hen geschikte tijdstip en plaats (Microsoft) kennis kunnen opdoen. Het gevolg is dat de productiviteit op de werkvloer omhoog gaat doordat de gebruikers digivaardiger worden.

De toename van innovaties aan Microsoft oplossingen vraagt ook om de nodige kennisoverdracht. Door het inzetten van het Nieuwe Leren zorgt Ictivity Training ervoor dat het maximale rendement uit de beschikbare ICT middelen wordt behaald door IT professionals.

Toine van Eijk, directeur Ictivity Training: “Voor ons is het aanbieden van officiële Microsoft cursusmaterialen en leermethoden een belangrijke toevoeging aan ons bestaande portfolio. Nog nooit heeft Microsoft zoveel nieuwe producten aangekondigd: Windows 8, Server 2012, SharePoint-, Exchange-, Lync Server 2013 en Office 2013. Belangrijke producten die aansluiten op Het Nieuwe Werken”.

Rob Tummers, bij Microsoft Nederland verantwoordelijk voor de Learning Partners zegt: “Microsoft heeft met De Ictivity Groep een goede samenwerking opgebouwd op het gebied van IT-dienstverlening. Door deze nieuwe Learning Partner status van Ictivity, kunnen we ook op training vlak beter gaan samenwerken. Dat is vooral goed nieuws voor de klanten van Ictivity, die nu Microsoft trainingen kunnen volgen op het door Microsoft vereiste niveau. De trainers hebben naast de gevraagde didactische vaardigheden ook jarenlange ervaring binnen Microsoft consultancy projecten. Dat komt de praktijkgerichtheid zeer ten goede. Wij zien uit naar de ongetwijfeld goede evaluaties van cursisten bij Ictivity!”

* Universiteit van Twente: CTRL ALT DEL 2012

Over De Ictivity Groep:
Ictivity is een onafhankelijk landelijk opererende IT dienstverlener. Van advies tot nazorg (of beheer) helpt Ictivity organisaties bij het efficiënt inrichten van de ICT infrastructuur. Hierdoor zijn alle systemen en applicaties altijd en overal beschikbaar. Dit doet Ictivity met een team van ruim 120 gepassioneerde IT professionals. Juist deze mensen maken het verschil omdat een afspraak met hen ook echt een afspraak is.

Ictivity is gevestigd in Eindhoven, Amsterdam en Rotterdam.

De kernactiviteiten van De Ictivity Groep bestaan uit:

• Consultancy – advies en implementatie gericht op infrastructurele ICT oplossingen
  • Staffing – detachering & outtasking
  • Training – ICT gerichte opleidingen
  • Managed Services – In delen of totaal ontzorgen van organisaties
  • 4IP high-end connectivity oplossingen

De Ictivity Groep is actief binnen de overheid, semi-overheid en de zakelijke markt. Ictivity bedient voornamelijk grotere organisaties met een eigen ICT afdeling. De eigen ICT afdeling voert het dagelijkse beheer uit en Ictivity wordt ingeschakeld bij ICT advies, 3e/4e lijns werkzaamheden en niet structurele zaken zoals projecten en bij storingen aan de ICT infrastructuur. Ictivity verkoopt geen hard- of software en kan op die manier ook haar onafhankelijkheid als ICT dienstverlener waarborgen.

Kijk voor meer informatie kijk op www.ictivity.nl

Voor meer informatie:
Tanya Weidema