FatPipe Networks benoemt SCOS als distributeur voor de Benelux

HOOFDDORP, 15 mei 2012 - FatPipe Networks™, uitvinder en patenthouder van diverse producten op het gebied van WAN-redundancy, WAN-security en WAN-optimalisatie, maakt met genoegen bekend dat het SCOS Benelux heeft benoemd als distributeur voor de Benelux.

De uitbreiding van de aanwezigheid van FatPipe in de Benelux speelt in op de toegenomen behoefte in deze regio aan redundante en geoptimaliseerde WAN-netwerken. In de Benelux bestaat de toegang tot WAN-diensten uit een mix van voornamelijk DSL, Ethernet via glasvezel, satelliet en mobiel internet. Omdat bedrijven in de Benelux steeds afhankelijker worden van hun WAN-infrastructuur, waarbij ze gebruikmaken van thin client-, Remote Desktop Protocol- (RDP), VoIP-, video- en clouddiensten, neemt hun behoefte aan WAN-redundancy en -resilience sterk toe.

“Wij zien een sterke groei in managed services-, cloud- en value-added internetdiensten. Hierdoor neemt de behoefte aan betrouwbare, flexibele, veilige en geoptimaliseerde WAN-netwerken sterk toe," aldus Christian Honore, VP Sales EMEA. “Met producten die via meerdere providers automatisch al het IP-verkeer, zoals VoIP-, VPN- en thin-client-sessies, verdelen tussen alle mogelijke combinaties van dataverbindingen, komt FatPipe volledig tegemoet aan de behoeften van bedrijven.”

FatPipe levert de best mogelijke internet/WAN-betrouwbaarheid, -optimalisatie, snelheid en veiligheid voor meer continuïteits- en efficiëntie voordelen. “Het vermogen van FatPipe om afzonderlijke internetverbindingen te combineren met betrouwbare failover- en optimalisatiefunctionaliteit verhoogt de productiviteit van onze klanten en voorkomt de dure en onverwachte negatieve gevolgen van periodieke netwerkstoringen,” aldus drs. ing. Matt F. Hamburg, directeur Business bij SCOS Benelux. “We kijken ernaar uit om bedrijven, van het MKB tot grote ondernemingen, te helpen bij hun behoeften op het gebied van WAN-netwerken.”

Over FatPipe Networks

FatPipe Networks is de uitvinder en patenthouder (8 patenten en 150 aanvragen) van technologieën waarmee de best mogelijke internet-/WAN-betrouwbaarheid, -fouttolerantie, -redundancy, veiligheid en snelheid behaald wordt. De productlijn van FatPipe omvat een reeks functionaliteiten en voordelen voor ondernemingen die bedrijfskritische internet-/WAN-applicaties over verschillende netwerkinfrastructuren gebruiken, zoals datacenters en Disaster Recovery sites.

Over SCOS Benelux

SCOS Benelux is reeds meer dan 20 jaar leverancier van WAN Acceleration, Network Monitoring en Network Security producten. SCOS is exclusieve partner van de Wireshark University van Laura Chappell. Met de producten van FatPipe biedt SCOS een complete oplossing voor het succesvol implementeren van virtualisatie, cloud computing en Disaster Recovery projecten. Onze klanten kunnen profiteren van 99,9999988% WAN-redundancy, betrouwbaarheid en snelheid, dynamische loadbalancing, WAN-optimalisatie en extra beveiliging, zoals UTM-diensten en IPSec-mogelijkheden.

Ga voor meer informatie naar www.scos.nl
info@scos.nl