Network Hardware Resale en Menara Networks slaan handen ineen en helpen netwerkproviders met uitbreiding 10G-netwerken

Lijnden, 20 maart 2012 - Network Hardware Resale (NHR), wereldwijd marktleider in levering van pre-owned en nieuwe netwerkapparatuur, maakt bekend dat het de eerste reseller in de wereld is die IP over DWDM 10G-optics van Menara Networks levert. NHR kan de oplossingen nu al direct uit de voorraden van zijn wereldwijde distributiecentra in de VS, Singapore en Amsterdam leveren. Daarmee is de oplossing voor het vereenvoudigen van het optische transportnetwerk direct beschikbaar voor carriers, kabelmaatschappijen en operators.

NHR breidt zijn netwerk, dienstverlening en service uit om alle producten van Menara Networks te kunnen leveren, met name Menara’s Full C-Band Tunable XFP en XENPAK 10Gb/s transceivers met geïntegreerde Forward Error Correction (FEC) en Optical Transport Network (OTN), de unieke, gepatenteerde technologieën. Dankzij de high-performance transceiver reikt een netwerksignaal wel tot 1.200 kilometer ver in een versterkt DWDM-netwerk en is het signaal af te stemmen in de hele
C-Band. Door de volledig geïntegreerde FEC & OTN van de XFP’s en XENPAK’s van Menara zijn afzonderlijke netwerktransportelementen, zoals DWDM-transponders en gekoppelde optics voor kort bereik, niet meer nodig. Dat maakt de architectuur eenvoudiger en leidt tot aanzienlijke besparing op beheer- en hardwarekosten. Daarmee zijn netwerkproviders in staat om hun 10G-netwerken op een kostenefficiënte manier uit te breiden.

Voordelen voor netwerkoperators:

• mogelijkheid om meer dan 50% op investerings- en beheerkosten te besparen;
  • kostenbesparing op reserveonderdelen, opslag en beveiliging en op kosten voor upgrades, distributie en opleiding van medewerkers;
  • hogere betrouwbaarheid dankzij het verminderen van het aantal netwerkcomponenten;
  • verbetering van de SLA-prestaties omdat fouten in het netwerk beter te voorkomen zijn.
“Menara Network-optics veranderen de manier waarop netwerken worden ontworpen en beheerd”, zegt Mike Sheldon, CEO NHR. “Omdat we deze nieuwe technologie nu wereldwijd aan onze klanten kunnen aanbieden, helpen we hen bij het verbeteren van de kostenefficiency, betrouwbaarheid en gebruiksvriendelijkheid van hun netwerken. “

Menara Networks FEC & OTN XFP en XENPAK bieden ondermeer:
  • compatibiliteit met Cisco, Juniper, Alcatal en andere belangrijke routerplatforms;
  • volledig afstembaar op alle 94 kanalen in de C-Band met een 50 Ghz-tussenafstand;
  • geïntegreerde G.709 OTN (Optical Transport Network) functie;
  • ingebouwde FEC (Forward Error Correction) en de mogelijkheid om pre-FEC storingen te monitoren.
Over Menara Networks
Menara Networks ontwikkelt innovatieve producten en oplossingen die de huidige gelaagde optische transportnetwerken vereenvoudigen. Dankzij de hogesnelheids-IC die het bedrijf in eigen beheer ontwikkeld heeft en de enorme expertise in het ontwerp van optische netwerken en systemen, verschaffen de producten van Menara optische netwerken superieure prestaties en hoge servicesnelheden, terwijl de kosten van netwerkelementen en het netwerk als geheel dalen. De MSA-compliant transceivers met geïntegreerde ITU-T G.709 OTN van Menara maken het voor OEM-klanten mogelijk de kracht van hun platform naadloos en snel te ontsluiten om zo nieuwe markten aan te boren en omzet te verhogen. Het bedrijf is gefinancierd door Sigma Partners, Spark Capital, Concept Ventures en de venture capital-tak van Applied Materials. Het hoofdkantoor van Menara staat in Dallas, Texas (VS). Meer informatie: www.menaranet.com.

Over Network Hardware Resale
Network Hardware Resale (NHR) is een toonaangevend leverancier van kwalitatief hoogwaardige pre-owned en nieuwe netwerkapparatuur. NHR is opgericht in 1986 en is gevestigd in Santa Barbara, Californië. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Lijnden nabij Amsterdam. Het bedrijf is een onafhankelijke wederverkoper van pre-owned Cisco, Brocade / Foundry en Juniper netwerkapparatuur en is een Premier lid van Dell's PartnerDirect-programma. NHR is de enige Amerikaanse leverancier van optische IP-Menara Networks / Ethernet transport-oplossingen. NHR biedt ook wereldwijde verkoopondersteuning en technische ondersteuning vanuit de andere vestigingen in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Singapore. Meer dan 10.000 klanten, waaronder ‘Global 1000' bedrijven, kleine en middelgrote organisaties, service providers, telecom- en overheidsorganisaties en onderwijs- en zorginstellingen, vertrouwen op het uitgebreide productportfolio en de service van NHR. Meer informatie op www.networkhardware.com.

##

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Yellow Communications, Marieke van der Hart, 023 555 34 24, marieke@yellow-communications.com