Ictivity Training wordt Training- en Testcentrum van ECDL

Toine van Eijk (Ictivity)–Roy Osinga (ECDL)

Eindhoven, 17 november 2011

Ictivity Training, onderdeel van De Ictivity Groep, is Training- en Testcentrum van European Computer Driving License (ECDL) geworden. Het Europees Computer Rijbewijs is wereldwijd met ruim 12 miljoen kandidaten in ca. 150 landen het meest gevraagde basiscertificaat voor computervaardigheid.

Van medewerkers binnen organisaties wordt steeds vaker gevraagd dat ze een bewijs van computervaardigheden kunnen overleggen. Het Europees Computer Rijbewijs is HET internationaal erkende certificaat op dit vlak. Ictivity is dit partnerschap aangegaan zodat aan haar relaties een officieel certificaat kan worden verstrekt voor examens op het gebied van Windows 7, Internet, E-mail en Microsoft Office gebruikers niveau. De trainingen en examens worden verzorgd op de training locaties van Ictivity door heel Nederland én bij de klant in-huis.

Toine van Eijk, Directeur Ictivity Trainingen BV:
“Eindgebruikers kunnen zich certificeren met het Europees Computer Rijbewijs. Dit past uitstekend bij de toenemende vraag van organisaties naar het aantoonbaar maken van de computervaardigheden van hun medewerkers. Door het aangaan van dit partnerschap in combinatie met ons totale cursusaanbod kunnen we onze relaties fullservice bedienen op het gebied van eindgebruikerstrainingen.”

Roy Osinga, Directeur ECDL:
“Bedrijven laten onnodig veel geld liggen. Kijk om je heen, voorbeelden te over. Werknemers die vele uren puzzelen op een powerpoint-presentatie, klungelen met spreadsheets of nog met 2 vingers typen. Bedrijven staan onvoldoende stil bij de gevolgen die dit heeft voor de productiviteit van hun medewerkers. Toetsing en certificering helpt bij het inzichtelijk maken en het geven van voorsprong aan mensen en organisaties. ECDL Nederland werkt graag samen met hoogwaardige trainingspartners zoals Ictivity aan het digitaal vaardiger maken van de samenleving en BV Nederland.”

Over Ictivity Training BV:
Ictivity Trainingen B.V. als onderdeel van De Ictivity Groep verzorgt als “Kennishuis” opleidingen voor IT professionals (van manager tot eindgebruiker) met een team professionele trainers. Deze (maatwerk)trainingen zijn praktijkgericht en worden verzorgd door heel Nederland op eigen trainingslocaties én bij de klant in-huis.

Over De Ictivity Groep:
Ictivity is een onafhankelijk landelijk opererende IT dienstverlener. Van advies tot nazorg (of beheer) helpt Ictivity organisaties bij het efficiënt inrichten van de ICT infrastructuur. Hierdoor zijn alle systemen en applicaties altijd en overal beschikbaar. Dit doet Ictivity met een team van ruim 120 gepassioneerde IT professionals. Juist deze mensen maken het verschil omdat een afspraak met hen ook echt een afspraak is.
Ictivity is gevestigd in Eindhoven, Amsterdam en Rotterdam.

De kernactiviteiten van De Ictivity Groep bestaan uit:
  • Consultancy – advies en implementatie gericht op infrastructurele ICT oplossingen
  • Staffing – detachering & outtasking
  • Training – ICT gerichte opleidingen
  • Managed Services – In delen of totaal ontzorgen van organisaties
  • 4IP – high-end connectivity oplossingen
De Ictivity Groep is actief binnen de overheid, semi-overheid en de zakelijke markt. Ictivity bedient voornamelijk grotere organisaties met een eigen ICT afdeling. De eigen ICT afdeling voert het dagelijkse beheer uit en Ictivity wordt ingeschakeld bij ICT advies, 3e/4e lijns werkzaamheden en niet structurele zaken zoals projecten en bij storingen aan de ICT infrastructuur. Ictivity verkoopt geen hard- of software en kan op die manier ook haar onafhankelijkheid als ICT dienstverlener waarborgen.

Kijk voor meer informatie op www.ictivity.nl

Voor meer informatie:
Tanya Weidema