CommScope’s OM4 glasvezel maakt 100 Gigabit Ethernet mogelijk over 340 meter

Eerste demonstratie tijdens Cisco Live!

Bunnik, 22 maart 2011 — CommScope, Inc., wereldwijde marktleider op het gebied van infrastructuuroplossingen voor communicatienetwerken, heeft een 100 Gigabit Ethernet (GE) datatransmissie mogelijk gemaakt via een 340 meter lange multimode glasvezellink met 7 MPO-connecties. Daarmee overtreft CommScope de industriestandaarden. De demonstratie vond plaats tijdens Cisco Live! in London, waarbij de SYSTIMAX® LazrSPEED® multimode glasvezelkabel werd gebruikt, in samenwerking met Ixia en Reflex Photonics Inc.

De 100 GE standaard werd in juni 2010 door het IEEE 802.3ba comité goedgekeurd voor transmissies over maximaal 150 meter OM4 glasvezelkabel. CommScope’s bewijst dat het bereik effectief kan worden verdubbeld door het gecombineerde gebruik van zeer snelle connectiviteitsoplossingen en geavanceerde opto-electronica. De demonstatie hiervan werd voor het eerst in het openbaar gegeven in plaats van in een laboratorium en achter gesloten deuren.

“Een foutloze transmissie via een totale kabellengte van 340 meter met daarin zelfs 7 MPO connecties in de huidige datacenteromgevingen is een grote prestatie,” zegt Carl van Bethray, Regional Director Benelux CommScope. “Wij hebben onze oplossingen altijd zo gebouwd dat zij de industriestandaarden zouden overtreffen. Deze oplossing bewijst de waarde die een ‘high performance’ bekabelingstructuur kan hebben. Bedrijven worden steeds afhankelijker van snelle en betrouwbare transmissie voor virtualisatie en cloud services. CommScope’s LazrSPEED oplossingen bieden voldoende marge om het bereik van 100 GE ruimschoots uit te kunnen breiden tot voorbij de standaardlimieten. Hierdoor zijn langere kabelroutes in gebouwen mogelijk, zonder extra investering in apparatuur. 100 Gigabit Glasvezel verbindingen tussen bijvoorbeeld verschillende zalen in datacenters kunnen door de extra lengte gunstigere of veiligere routes kiezen.”

Dave Schneider, senior manager Market Development Ixia, voegt hieraan toe: “Ixia’s K2 100 Gigabit Ethernet testinterfaces werden gebruikt om de 100 GE werking te valideren over CommScope’s OM4 glasvezelkabel. De standaard bit error rate (BERT) tests bevestigen foutvrije werking. De praktijktest bevestigt onze mening dat 100 GE technologie klaar voor gebruik is binnen datacenters.”

“Reflex 100G CFP optische glasvezeltranseivers en CommScope OM4 glasvezel vormen de fysieke laag van 100 Gb/s Ethernet,” zegt Robert Coenen, Vice Present Sales and Marketing bij Reflex Photonics. “Het succes van deze demonstratie laat echt zien dat de snelle fysieke netwerkinfrastructuur klaar is voor grootschalig gebruik en het 100 GE-ecosysteem daarop gebouwd kan worden. Het is fantastisch om met de meest geavanceerde technologie te werken om nieuwe mogelijkheden te creëren voor datacenters.”

CommScope biedt complete netwerkinfrastuctuuroplossingen aan die ervoor zorgen dat bedrijven, ongeacht het aantal medewerkers, de branche of het IT-budget, kunnen profiteren van de zakelijke en technologische kansen. CommScope’s SYSTIMAX® en Uniprise® producten omvatten spraak, data, video en geconvergeerde connectiviteitsoplossingen voor bedrijfskritische applicaties die een hoge bandbreedte, betrouwbaarheid en kwaliteit vereisen. CommScope’s Wired for Wireless oplossing biedt verschillende soorten bekabeling voor nieuwe gebouwen en campussen om te zorgen voor beter draadloos bereik, ook in gebieden met zwakke of geblokkeerde signalen.

—EINDE BERICHT—

Over CommScope
CommScope, Inc. levert de essentiële infrastructuren die communicatie mogelijk maakt. We stellen mensen in staat om naadloos met elkaar in verbinding te staan en te communiceren, op het tijdstip, de locatie en de manier waarop zij dat willen. Onze oplossingen en diensten voor draadloze en bekabelde netwerken maken het gebruik van applicaties voor data, video en spraak mogelijk die hoge bandbreedte vereisen – thuis, op het werk en onderweg. Op basis van elke nieuwe technologiegolf helpt CommScope mensen wereldwijd contact te leggen en zich verder te ontwikkelen. Op basis van talloze gerespecteerde merknamen, zoals Andrew®, SYSTIMAX® en Uniprise®, ondersteunt CommScope klanten in meer dan 100 landen, met een focus op technische innovatie, kwaliteit, integriteit en ethisch handelen.

Over Ixia
Ixia is marktleider op het gebied van geconvergeerde IP performance testsystemen en service verificatie platforms voor draadloos en bekabelde infrastructuren en services. Ixia's testsystemen worden door netwerkleveranciers en leveranciers van telefoonoplossingen, halfgeleiderfabrikanten, dienstverleners, overheden en bedrijven gebruikt om de prestaties en de betrouwbaarheid van complexe netwerken, apparaten en toepassingen te valideren. Ixia's multiplay testsystemen spelen in op de groeiende vraag naar het testen van spraak, video, data, services en netwerkcapaciteit onder praktijkomstandigheden.

Over Reflex Photonics Inc.
Reflex Photonics werd in 2002 opgericht en is vooruitstrevend ontwikkelaar van extreem snelle ‘parallelle kanaal’ optische connectiviteitsoplossingen voor halfgeleider behuizingen en data-overdrachtstoepassingen. Het bedrijf speelt in op de groeiende vraag naar snelle interconnecties in enterprise-class storage / serveromgevingen en telecomswitches / routers, waardoor ontwikkelaars van apparatuur kleinere, goedkopere en energiezuinige systemen kunnen ontwerpen die resulteren in een hogere betrouwbaarheit en snellere verbindingen.

Voor meer informatie:
CommScope BV, C. van Bethray, cvanbethray@commscope.com