Europees Parlement kiest Ictivity als open source partner

Eindhoven, 1 december 2010

Het Europees Parlement gaat in zee met ICT-dienstverlener Ictivity voor support en expertise op haar J2EE open source omgeving.

Het Europees Parlement gebruikt open source technologie voor het bouwen, ontwikkelen en hosten van haar enterprise Java-applicaties en services. Het inzetten van op open standaarden gebaseerde componenten biedt het Europees Parlement een maximale flexibiliteit en interoperabiliteit voor haar J2EE omgeving.

Europese organisaties uit de publieke sector zoeken naar wegen om de interoperabiliteit te verhogen, de integratie tussen verschillende applicaties te verbeteren en daarbij de volledige flexibiliteit in hun ICT aanbod te behouden. Een keuze voor open source software past erg goed in dit beleid.

“Voor onze J2EE omgeving hebben wij gekozen voor open source software omdat wij menen dat dit type software en haar ontwikkelingsmodel betekenisvolle toegevoegde waarde biedt voor de publieke sector” aldus het Europees Parlement. “Met open source technologieën zoals JBoss en Tomcat bouwen we aan een duurzame- en open IT infrastructuur voor nu en in de toekomst”.

Samen met haar Belgische partner Kangaroot levert Ictivity 3e lijns support, kennis en consultancy diensten op het gebied van open source producten aan het Europees Parlement. Als middelgrote IT-dienstverlener levert Ictivity een positief verschil met op maat gesneden dienstverlening.

“Snelheid en flexibiliteit, aandacht en focus, openheid en responsiviteit zijn voor ons de basis in het leveren van IT-diensten aan onze klanten. We zijn vastbesloten om een sterke en lange-termijn relatie op te bouwen met het Europees Parlement waarbij een goede dienstverlening voor ons voorop staat” aldus Geert Visser, commercieel directeur Ictivity Groep.

Over Ictivity:
Ictivity is een onafhankelijke Nederlandse ICT dienstverlener met vestigingen in Eindhoven, Amsterdam en Rotterdam. Meer dan 100 ervaren medewerkers zorgen voor hoogwaardige ICT advies- en implementatiediensten op het gebied van infrastructurele oplossingen (zowel op basis van open- als closed source).

De kernactiviteiten van Ictivity bestaan uit:
  • Consultancy – advies en implementatie gericht op infrastructurele ICT oplossingen
  • Staffing – detachering & outtasking
  • Training – ICT gerichte opleidingen
  • Managed Services – In delen of totaal ontzorgen van organisaties
  • 4IP – connectivity oplossingen
Ictivity is actief binnen de overheid, semi-overheid en de zakelijke markt. Ictivity bedient voornamelijk grotere organisaties met een eigen ICT afdeling. De eigen ICT afdeling voert het dagelijkse beheer uit en Ictivity wordt ingeschakeld bij ICT advies, 3e/4e lijns werkzaamheden en niet structurele zaken zoals projecten en bij storingen aan de ICT infrastructuur. Ictivity verkoopt geen hard- of software en kan op die manier ook haar onafhankelijkheid als ICT dienstverlener waarborgen.

Kijk voor meer informatie op www.ictivity.nl

Voor meer informatie:
Tanya Weidema