Ictivity trekt Fabrice Mous (Nederland Open in Verbinding) aan

Eindhoven, 30 juni 2009

Binnen de markt voor open source software en open standaarden heeft Ictivity haar kwaliteiten de laatste jaren sterk bewezen. Om haar klanten nog beter van dienst te zijn én de “Open” markt beter te bedienen heeft Ictivity Fabrice Mous aangetrokken. Per 1 juli maakt hij de overstap naar het bedrijfsleven. In zijn laatste functies bij stichting ICTU, OSOSS (Open Source als Onderdeel van je Software Strategie) en NOiV (Nederland Open in Verbinding) heeft Mous veel kennis en kunde opgedaan als adviseur en projectleider op het gebied van open source software en open standaarden. Mous zal zich binnen Ictivity met name bezighouden met advisering over open source software en business development en daarmee is hij een waardevolle aanvulling voor het Open Source/Open Standaarden team van Ictivity.

"Wat mij aantrekt in Ictivity is de brede en tegelijkertijd diepgaande beschikbare kennis binnen het bedrijf dat wordt gecombineerd met een gezonde dosis realisme. Dat laatste is beslist een noodzakelijk ingrediënt in de overweging voor het inzetten van open source software binnen IT-omgevingen. Deze combinatie maakt Ictivity tot een serieuze speler binnen het open source speelveld die niet alleen kan adviseren over de inzet van open source software maar ook implementeren als de klant daarom vraagt. Ondertussen heeft het bedrijf een enorme ervaring opgebouwd met verscheidene open source trajecten bij de verschillende organisaties binnen en buiten de publieke sector." aldus Fabrice Mous.

Tot slot is het niet onbelangrijk om te melden dat Fabrice Mous zijn wortels heeft liggen in tal van open source initiatieven. Zo was hij onder andere kernteamlid binnen het KDE-project, een van de twee dominante Open Source desktop projecten in de wereld. Daarnaast adviseert hij al 4 jaar de organisatie van het Nederlandse LinuxWorld alsook de organisatie van het ICT-stimuleringsprogramma van Economische Zaken 'Nederland Digitaal in Verbinding'. Tot slot bekleedt hij tal van functies waaronder die van bestuurslid voor de NLLGG (Nederlandse Linux GebruikersGroep Nederland) en die van interim-bestuurslid voor LPI Nederland (Linux Professional Institute).

Over Ictivity:
Ictivity is een onafhankelijke Nederlandse ICT dienstverlener met vestigingen in Eindhoven, Amsterdam en Rotterdam. Meer dan 100 ervaren medewerkers zorgen voor hoogwaardige ICT advies- en implementatiediensten op het gebied van infrastructurele oplossingen.

De kernactiviteiten van Ictivity bestaan uit:
  • Consultancy – advies en implementatie gericht op infrastructurele ICT oplossingen (Ictivity B.V.)
  • Staffing – detachering & outtasking (Ictivity B.V.)
  • Training – ICT gerichte opleidingen (Ictivity Training B.V.)
  • Managed Services – In delen of totaal ontzorgen van organisaties (Managed Services B.V.)
  • IP Solutions (4IP B.V.)
Ictivity is actief binnen de overheid, semi-overheid en de zakelijke markt. Ictivity bedient voornamelijk grotere organisaties met een eigen ICT afdeling. De eigen ICT afdeling voert het dagelijkse beheer uit en Ictivity wordt ingeschakeld bij ICT advies, 3e/4e lijns werkzaamheden en niet structurele zaken zoals projecten en bij storingen aan de ICT infrastructuur. Ictivity verkoopt geen hard- of software en kan op die manier ook haar onafhankelijkheid als ICT dienstverlener waarborgen.

Kijk voor meer informatie op www.ictivity.nl

Voor meer informatie:
Tanya Weidema