EDS in leiderskwadrant voor opslagdiensten

Capelle a.d. IJssel, 7 augustus 2008 – Analistenorganisatie Gartner plaatst EDS in het leiderskwadrant van het ‘Magic Quadrant for Storage Professional and Support Services, 2008’.

Gartner beschouwt organisaties uit het leiderskwadrant als zeer vakbekwaam. Ze hebben een duidelijke visie op de toekomstige ontwikkeling van de markt. Daarnaast zijn ze actief met de opbouw van competenties om hun leiderspositie te behouden. De dienstverleners in dit kwadrant zijn wereldwijd aanwezig, bieden een uitgebreid dienstenaanbod, investeren in tools en technieken en hebben een duidelijk beeld van de huidige en de toekomstige wensen van klanten en opslagdiensten.

Naast EDS werden 11 andere storage service providers beoordeeld. Gartner evalueerde deze dienstverleners in verschillende categorieën waaronder hardware onderhoud en support services, software onderhoud en support services, consultancydiensten, implementatie- en beheerdiensten.

“De hoeveelheid data binnen organisaties groeit exponentieel”, zegt Peter Overakker, Vice President EMEA North bij EDS. “Het is ons doel om kwalitatief hoge opslagdiensten te bieden die beantwoorden aan de stijgende vraag naar beschikbaarheid, veiligheid en performance. Onze klanten vinden in ons een betrouwbare partner voor de opslag en beveiliging van hun bedrijfsinformatie op een manier die voldoet aan hun bedrijfsdoelstellingen.”

EDS opslagdiensten, waaronder Storage Management Services, Backup and Restore Services en Archive and Compliance Services, zorgen ervoor dat klanten in staat zijn de volledige levenscyclus van hun informatie beter te beheren. De diensten bieden een goede fundering voor de optimalisatie van de opslagomgeving. EDS Storage Services integreert de technologie van Agility Alliance-partners EMC en SUN.

EDS
EDS, één van 's werelds meest vooraanstaande ICT-dienstverleners, levert zakelijke en technologische oplossingen aan zijn klanten. EDS was meer dan 46 jaar geleden grondlegger van de it-outsourcing markt. Vandaag de dag levert EDS een breed dienstenportfolio voor outsourcing van informatietechnologie en bedrijfsprocessen aan klanten in de industrie, financiële dienstverlening, gezondheidszorg, telecommunicatie, energie, transport, retail en overheid overal ter wereld. Kijk voor meer informatie op eds.nl. Klanten van EDS in Nederland zijn o.a. ABN AMRO Bank, Aegon, DSM, Koninklijke Ahold en het ministerie van Verkeer & Waterstaat.

Voor meer informatie:

Bas Winckels