EDS Agility Alliance wint 2008 ASAP Alliance Program Excellence Award

Capelle a.d. IJssel, 27 maart 2008 – EDS maakt bekend dat de ‘2008 Association of Strategic Alliance Professionals (ASAP) Alliance Award’ is gewonnen door de EDS Agility Alliance. Deze prijs erkent de systematische en opmerkelijke aanpak van EDS bij de vorming en het beheer van een geïntegreerd portfolio van belangrijke partners. De EDS Agility Alliance wordt gevormd door EDS, Cisco Systems, EMC, Microsoft, Oracle, SAP, Sun Microsystems en Xerox Corporation.

“Om onze dienstverlening efficiënt en competitief te houden, doen we zeer bewust een beroep op wereldwijde partners”, zegt Peter Overakker, Vice President EMEA North bij EDS. Zij ondersteunen en versterken onze voortdurende focus op innovatie. De erkenning van ASAP bewijst dat die aanpak internationaal erkend, gewaardeerd en bewonderd wordt.”

De EDS Agility Alliance is een samenwerkingsverband van wereldwijde technologieleiders. Deze alliantie is gericht op het gezamenlijk ontwerpen, ontwikkelen, leveren en ondersteunen van de volgende generatie IT-diensten via het ‘next-generation global delivery system’ van EDS, het zogeheten EDS Agility Enterprise Platform.

“De kwaliteit van de genomineerden voor de awards van 2008 was erg hoog en die van de winnaars uitzonderlijk,” aldus Nick Palmer, chairman van het ASAP Awards Committee. “De toenemende kwaliteit van de genomineerden toont de groeiende impact aan van allianties en een groeiend bewustzijn over de waarde van een doeltreffend beheer van allianties.”

The Association of Strategiic Alliance Professionals (ASAP)
De ASAP, opgericht in 1999, is een toonaangevende professionele vereniging die zich richt op het vormen en afronden van allianties.De verening telt wereldwijd 1800 leden en biedt een forum voor het uitwisselen van best practices. Bovendien biedt ASAP ook een certificeringprogramma in alliance management aan. Voor meer info: www.strategic-alliances.org

EDS
EDS, één van 's werelds meest vooraanstaande ICT-dienstverleners, levert zakelijke en technologische oplossingen aan zijn klanten. EDS was meer dan 45 jaar geleden grondlegger van de it-outsourcing markt. Vandaag de dag levert EDS een breed dienstenportfolio voor outsourcing van informatietechnologie en bedrijfsprocessen aan klanten in de industrie, financiële dienstverlening, gezondheidszorg, telecommunicatie, energie, transport, retail en overheid overal ter wereld. Kijk voor meer informatie op eds.nl. Klanten van EDS in Nederland zijn o.a. ABN AMRO Bank, Aegon, DSM, Koninklijke Ahold en het ministerie van Verkeer & Waterstaat.

Voor meer informatie:
Bas Winckels