Barry van Beem nieuwe Director Public & Transportation bij EDS

Capelle a.d. IJssel, 8 januari 2008 – EDS heeft Barry van Beem benoemd tot Director Public & Transportation. Van Beem wordt in Nederland verantwoordelijk voor alle activiteiten ten behoeve van bestaande én nieuwe klanten van EDS in de sectoren Overheid en Transport.

Van Beem heeft uitgebreide managementervaring opgedaan in de ICT-sector. In diverse functies lag daarbij de focus op de publieke sector. Zo was hij voor zijn komst naar EDS Directeur overheid bij Accenture. In deze rol was hij ondermeer verantwoordelijk voor de groei in de publieke sector en was hij strategisch adviseur voor overheidsorganisaties. Daarvoor bekleedde Van Beem diverse managementfuncties bij Getronics PinkRoccade en Yacht ICT.

“EDS is internationaal gezien een topspeler met diepgaande en herbruikbare kennis en ervaring in de publieke sector. EDS heeft veel te bieden waarmee we ons marktaandeel in Nederland aanzienlijk kunnen vergroten”, zegt Van Beem. “De kennis en ervaring die ik zelf sinds 1995 in de industrie en in de markt heb opgedaan, wil ik inzetten om de positie van EDS in de publieke sector uit te bouwen en te verstevigen.”

“De overheidssector is op dit moment sterk in beweging”, zegt Peter Overakker, Vice President EMEA North bij EDS. “Het verder ontginnen van deze markt in Nederland is daarom voor ons een belangrijk speerpunt. Hierbij zullen we zeker gebruik maken van onze uitstekende referenties in België, UK en de USA. De kennis en ervaring van Barry van Beem zijn daarom voor ons zeer waardevol. We zijn dan ook zeer verheugd hem bij onze organisatie te mogen verwelkomen.”

Een foto op hoge resolutie is op te vragen via eds(at)whizpr.nl

EDS
EDS, één van 's werelds meest vooraanstaande ICT-dienstverleners, levert zakelijke en technologische oplossingen aan zijn klanten. EDS was meer dan 45 jaar geleden grondlegger van de it-outsourcing markt. Vandaag de dag levert EDS een breed dienstenportfolio voor outsourcing van informatietechnologie en bedrijfsprocessen aan klanten in de industrie, financiële dienstverlening, gezondheidszorg, telecommunicatie, energie, transport, retail en overheid overal ter wereld. Kijk voor meer informatie op eds.nl. Klanten van EDS in Nederland zijn o.a. ABN AMRO Bank, Aegon, DSM, Koninklijke Ahold en het ministerie van Verkeer & Waterstaat.

Voor meer informatie:
Bas Winckels