Datum: (68 dagen oud)
PR: OCTANE PR

Konica Minolta in de top één procent leveranciers in de wereldwijde ecoVadis-waardering

Amsterdam, 13 september 2017 - Met de ‘Gold’-waardering behaalt Konica Minolta Inc. de hoogst mogelijke onderscheiding in de wereldwijde ecoVadis-duurzaamheidsbeoordeling. Deze uitzonderlijk hoge waardering is het resultaat van Konica Minolta’s continue aandacht voor duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Het is tegelijkertijd een aanmoediging en erkenning van buitenaf voor de organisatie. Met name voor zijn weg naar het verlagen van de CO2-emissies van alle producten met tachtig procent ten opzichte van 2005. Dit wil Konica Minolta realiseren vóór het jaar 2050.

Organisaties zijn zich steeds sterker bewust van hun wereldwijde verantwoordelijkheid. Daarom is het in de moderne zakenwereld een nog sterker pluspunt als milieuvriendelijk en maatschappelijk verantwoord ondernemingsgedrag met bewijzen kan worden ondersteund. Bedrijven kijken niet alleen naar hun eigen duurzaamheid, maar betrekken hierbij ook hun partners in de leveringsketen. Het belang van maatschappelijke verantwoordelijkheid en milieuvriendelijkheid voor het inkoopbeleid wordt daardoor steeds groter. Op deze manier worden waarderingen, zoals het ecoVadis-duurzaamheidsrapport voor leveranciers, een belangrijk en betrouwbaar hulpmiddel om op te nemen in hun leveranciersselectieproces.

Konica Minolta in de top van duurzame bedrijven
Met deze nieuwste ecoVadis-waardering onderstreept Konica Minolta zijn rol als uitzonderlijke wereldwijde speler in maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheid. Dit is de tweede achtereenvolgende ‘Gold’-waardering voor Konica Minolta. Met dit resultaat staat de onderneming in de topéén procent voor duurzaam presterende ondernemingen en in de bovenste drie procent van leveranciers in de categorie van fabrikanten van computers en randapparatuur. Konica Minolta presteerde met name goed op de gebieden duurzaam inkoopbeleid, arbeidsomstandigheden en milieu.

Xavier Biermez, Managing Director bij Konica Minolta Business Solutions in Nederland en België, is trots op deze resultaten: “We zijn heel vereerd dat onze inspanningen zijn erkend en beloond met de ‘Gold’-ecoVadis-waardering. Dit is voor ons het bewijs dat we op de goede weg zijn. En nog belangrijker, we verminderen niet alleen onze eigen CO2-emissies, maar ondersteunen ook onze zakelijke partners en andere bedrijven om hun CO2-emissies terug te dringen, met behulp van onze expertise.”

Over het ecoVadis-duurzaamheidsrapport
ecoVadis beoordeelt wereldwijd ondernemingen en organisaties voor wat betreft hun prestaties op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Ondernemingen die erin slagen de hoogste scores te bereiken in deze metingen – waaronder dus Konica Minolta – krijgen de waardering ‘Gold’. De waarderingsprocedure is gebaseerd op scorekaarten voor elke deelnemende onderneming, die zich uitstrekken over 21 MVO-indicatoren, 150 goederen en 110 landen. Deze evaluatie-omgeving is gebaseerd op het Global Reporting Initiative, het Global Compact van de VN en ISO 26000, die betrekking hebben op de categorieën milieu, sociaal en ethisch gedrag en leveringsketen.

Over Konica Minolta Business Solutions Nederland BV
Konica Minolta Business Solutions Nederland BV is gevestigd in Amsterdam en een dochteronderneming van Konica Minolta Inc. in Tokio. Het maakt deel uit van de divisie Business Technologies van dit Japanse moederbedrijf.

Konica Minolta Business Solutions is dienstverlener op het vlak van ICT, documentgerelateerde processen en digitaal printen en blinkt uit in zakelijke adviesdiensten, implementatie- en beheerdiensten. In dit kader combineert het Optimized Print Services (OPS)-concept van Konica Minolta advies, hardware, softwareoplossingen en beheermogelijkheden die de bedrijfsprocessen van klanten (kosten)efficiënter maken. Om klanten optimaal te ondersteunen met krachtige en duurzame oplossingen investeert technologieleider Konica Minolta continu in R&D.

Met wereldwijd zo’n 43.300 werknemers (stand juni 2016) realiseerde Konica Minolta Inc. een netto-omzet van circa 7,8 miljard euro in het boekjaar 2015-2016.

Ga naar www.konicaminolta.nl, www.konicaminolta.eu of de Newsroom voor meer informatie. Verder kunt u in contact komen via Facebook of Twitter.

Termen en productnamen kunnen al dan niet (wettig) gedeponeerde handelsmerken zijn van hun respectieve-lijke eigenaars en worden hierbij erkend.

Voor verdere persinformatie of fotomateriaal kunt u contact opnemen met OCTANE PR:
Telefoon: 040 266 11 30
E-mail: konicaminolta@octanepr.com
Illustratiemateriaal kunt u ook vinden op: www.konicaminolta-images.com