Voor door Lubbers De Jong op

Red Hat introduceert nieuwe versie OpenShift Online

Eerste cloud-native, multi-tenant containerplatform versnelt productie voor applicatieontwikkelaars

Amsterdam, 11 juli 2017 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, introduceert de nieuwe versie van Red Hat OpenShift Online, het open source, container-native, multi-tenant cloudplatform. Red Hat OpenShift Online is net als het Red Hat OpenShift Container Platform gebaseerd op Linux-containers en Kubernetes en biedt ontwikkelaars de mogelijkheid om snel en makkelijk cloud-native applicaties te bouwen, implementeren en schalen in een publieke cloudomgeving.

OpenShift Online host sinds de introductie in 2011 meer dan drie miljoen applicaties, gebouwd door honderdduizenden ontwikkelaars, startups, onderwijsinstellingen, ISV’s en bedrijven wereldwijd. Dit maakt het tot een van de meest populaire ontwikkelplatformen om apps voor de publieke cloud te bouwen.

Met OpenShift Online kunnen ontwikkelaars cloud-native apps bouwen op een cloud-gebaseerd containerplatform zonder zich zorgen te hoeven maken over de inherente complexiteit van het implementeren, beheren en schalen van applicaties. Dankzij deze oplossing van Red Hat voor de publieke cloud kunnen ontwikkelaars zich richten op het schrijven van de code, ‘prototyping’ van nieuwe functies of het creëren van nieuwe ideeën, en dit alles in een self-service-omgeving.

OpenShift is een platform dat meerdere talen ondersteunt, waaronder Java, Node.js, .NET, Ruby, Python en PHP. Het biedt geoptimaliseerde workflows die ontwikkelaars helpen bij het configureren en implementeren van applicaties in diverse frameworks, waaronder Spring Boot, Eclipse Vert.x, Node.js en Red Hat JBoss Middleware. Daarnaast helpt het om een project makkelijker op te starten en sneller te programmeren.

Red Hat OpenShift Online biedt nieuwe mogelijkheden, waaronder:
  • Vereenvoudigde implementatie – Nieuw one-click en ‘Git push’ command deployment-mogelijkheden zijn toegevoegd om de applicatie-provisioning en deployment voor ontwikkelaars en systeembeheerders te stroomlijnen, zodat ze geen volledige controle over de levenscyclus nodig hebben.
  • Automatisch schalen – Cloud-elasticiteit wordt mogelijk gemaakt door het automatisch schalen van applicaties. Hierdoor is geen handmatige interventie van ‘operations’ nodig zodra een toename in de applicatiebelasting meer applicatie-instances vereist.
  • S2I builds – Gebruik het source-to-image (S2I) framework om reproduceerbare container-images te bouwen. Hierdoor hebben ontwikkelaars geen kennis van docker nodig, en hoeven ze de images niet zelf aan te maken en te beheren. Dit heeft tot gevolg dat er minder fouten gemaakt worden en ontwikkelaars zich kunnen concentreren op het maken van de applicatie in een taal naar keuze.
  • IDE-integratie – Het platform biedt ingebouwde integratie met populaire geïntegreerde ontwikkelomgevingen (IDE’s), waaronder Eclipse, Red Hat JBoss Developer Studio en Titanium Studio.
  • Middleware servicesRed Hat OpenShift Application Services bieden de krachtige mogelijkheden van producten uit het Red Hat JBoss Middleware-portfolio als cloud-gebaseerde diensten aan op OpenShift. Deze diensten kunnen door ontwikkelaars gebruikt worden om applicaties te bouwen, te integreren met andere systemen, te orkestreren door regels en processen te gebruiken en vervolgens te implementeren in hybride omgevingen.
Prijs en beschikbaarheid
Red Hat OpenShift Online is nu beschikbaar in twee varianten:
  • Starter: een gratis dienst met 1 GB geheugen en 1 GB opslagruimte voor onbeperkt gebruik.
  • Pro: Een betaalde dienst die extra middelen voor $25 per maand per gigabyte geheugen of opslag biedt. Deze optie is in bijna 200 landen beschikbaar en OpenShift Pro bevat ook gratis Basic Support voor een beperkte periode.
Quotes
Ashesh Badani, vice president en general manager, OpenShift, Red Hat
“Applicatie-agility en, algemener, digitale transformatie is niet alleen een doel geworden, maar een noodzakelijke verandering voor veel bedrijven wereldwijd. Dit komt door de snel veranderende behoeften van klanten en concurrerende eisen. Linux-containers en cloud-native applicaties stimuleren deze transformaties. Red Hat OpenShift Online stelt organisaties in staat het pad naar productie voor hun containergebaseerde applicaties te versnellen door ontwikkelaars de mogelijkheid te bieden om snel nieuwe ontwikkelprojecten te starten en ze gemakkelijk in productie te nemen.”

Al Gillen, group vice president, Software Development and Open Source, IDC
“Cloud-native applicatieontwikkeling is de sleutel voor het ontgrendelen van digitale transformatie. De OpenShift-ondersteuning die Red Hat biedt voor Docker en Kubernetes, in combinatie met de mogelijkheid om meerdere talen, databases en applicatie-ontwikkel-frameworks te ondersteunen, biedt organisaties de mogelijkheid om applicaties te ontwikkelen die worden gekenmerkt door de relatieve afwezigheid van vendor lock-in en portability binnen infrastructuren.”

Extra informatie
Volg Red Hat
Over Red Hat
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een communitygedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: http://www.redhat.com.

Voor meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong
Anke van Heerebeek
anke@lubbersdejong.nl
020 2050428

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; fluctuations in exchange rates; the effects of industry consolidation; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; risks related to data and information security vulnerabilities; the ability to meet financial and operational challenges encountered in our international operations; ineffective management of, and control over, the Company's growth and international operations; and changes in and a dependence on key personnel, as well as other factors contained in our most recent Quarterly Report on Form 10-Q (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission's website at http://www.sec.gov), including those found therein under the captions "Risk Factors" and "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations". In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, the Shadowman logo, JBoss and OpenShift are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.
Meer over