Datum: (117 dagen oud)
PR: Lubbers De Jong

Red Hat combineert Kubernetes met schaalbare cloudinfrastructuur in nieuwste versie van Red Hat Cloud Suite

Amsterdam, 29 juni 2017 Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplosisngen, kondigt de beschikbaarheid aan van de nieuwste versie van Red Hat Cloud Suite. Naarmate cloud-native, gecontaineriseerde applicaties steeds belangrijker worden voor CIO’s die zich op digitale transformatie richten, moeten de IT-infrastructuur en beheertechnologie aangepast worden aan de unieke behoeften van moderne toepassingen met behoud van de bestaande systemen. Met Red Hat Cloud Suite kunnen organisaties makkelijker cloud-native applicaties bouwen en implementeren en de workloads beheren via een enkele oplossing. Hierdoor kunnen bedrijven moderniseren zonder investeringen in de bestaande IT-infrastructuur te verspillen.

Red Hat Cloud Suite, dat in april 2016 is geïntroduceerd, biedt een end-to-end, deployment-ready oplossing voor digitale transformatie. Belangrijk hiervoor zijn Linux-containers omdat die bedrijven in verschillende branches kunnen helpen flexibeler te worden en beter te reageren op veranderende behoeften van de klant.

De oplossing is gebouwd op het Red Hat Enterprise Linux-platform en richt zich op digitale transformatie en de adoptie van Linux-containers door het Red Hat OpenShift Container Platform te combineren met een schaalbare infrastructuur door middel van het Red Hat OpenStack Platform en Red Hat Virtualization. Samen met Red Hat CloudForms voor hybride en multicloudbeheer biedt Red Hat Cloud Suite een uniforme vooraf geïntegreerde oplossing voor bedrijven die willen profiteren van Linux-containers - van het developer workstation tot bedrijfskritische cloudimplementaties voor een meer digitaal getransformeerde onderneming.

De belangrijkste nieuwe functies in Red Hat Cloud Suite zijn:
  • Enterprise-niveau Kubernetes – De nieuwste versie van het Red Hat OpenShift Container Platform biedt als onderdeel van Red Hat Cloud Suite een uitgebreid op Kubernetes gebaseerd containerapplicatieplatform. Het Red Hat OpenShift Container Platform ondersteunt zowel de creatie van nieuwe cloud-native applicaties als bestaande workloads die stateful resources vereisen.
  • Red Hat CloudForms met Ansible-automatisering - De automatiseringsaanpak van Red Hat voor multicloudbeheer bestaat uit de integratie van Ansible-automatisering in Red Hat CloudForms wat de implementatie van CloudForms in een organisatie vergemakkelijkt en de beheermogelijkheden uitbreidt.
  • Configureerbare OpenStack-diensten – Gebruikers kunnen voor de Red Hat Cloud Suite-clouds die gebouwd zijn op het Red Hat OpenStack Platform precies aangeven welke diensten waarop moeten draaien. Dit helpt om de efficiëntie te verbeteren door de mogelijkheid om specifieke diensten naar behoefte te schalen en beheren, in plaats van alle diensten tegelijk.
  • Flexibele, krachtige virtualisatiemogelijkheden – De nieuwste versie van Red Hat Virtualization stelt gebruikers in staat om waar nodig een standaard een ‘thin’ hypervisor te gebruiken voor aanvullende software en diensten voor unieke gebruiksscenario’s. Verder is het virtualisatiebeheer verbeterd door de toevoeging van Cockpit om meer inzicht te geven in gevirtualiseerde omgevingen en workloads.
Digitale transformatie met hybride cloudoplossingen
Vandaag houdt Red Hat een virtueel evenement met verschillende experts en visionairs. Zij discussiëren over de vraag hoe Linux-containers samen met een schaalbare infrastructuur en cloudbeheer digitale transformatieprojecten kunnen versnellen. Naast markttrends over hybride cloudoplossingen komen diverse pijnpunten aan de orde. Keynote-sprekers zijn:
  • Lars Herrmann, general manager, Integrated Solutions, Red Hat
  • Alan Grantham, vice president, Architecture and Technology, Forsythe Hosting Solutions
  • Gary Chen, research manager, Software Defined Compute, IDC
Na de keynotes zal tijdens diverse sessies dieper worden ingegaan op onderwerpen als moderne applicatieontwikkeling, cloudinfrastructuur en IT-optimalisatie. Neem donderdag 29 juni om 17.00 uur deel aan het digitale transformatie-event of kijk het later terug.

Quotes
Lars Herrmann, general manager, Integrated Solutions, Red Hat
“Linux-containers bieden een duidelijk traject voor de digitale transformatie van grootzakelijke bedrijven. Als ze gecombineerd worden met een hybride cloudtechnologie als OpenStack bieden ze een end-to-end oplossing voor organisaties die de toekomst van IT wiillen omarmen zonder de huidige op te offeren. Red Hat Cloud Suite biedt de technologie om deze transformatie te stimuleren en de bestaande IT-investeringen te behouden, onder meer met het Kubernetes-platform in Red Hat OpenShift Container Platform en de toonaangevende opensourcevirtualisatie van Red Hat Virtualization. Dit wordt allemaal geleverd in een gebruiksklare oplossing die aan bijna elke vraag op het gebied van IT-infrastructuur voldoet.”

Gary Chen, research manager, Software Defined Compute, IDC
“Open source blijft een belangrijke aanjager voor innovaties in cloud computing. Organisaties zijn steeds meer geïnteresseerd in multi-platformarchitecturen die zowel microservices-gebaseerde, cloud-native applicaties ondersteunen als traditionele workloads. Met Red Hat Cloud Suite kunnen klanten dit nieuwe paradigma omarmen en sneller applicaties leveren in een zeer schaalbare, geïntegreerde en volledig beheerde omgeving.”

Extra informatie
Volg Red Hat
Over Red Hat
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een communitygedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: http://www.redhat.com.

Voor meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong
Anke van Heerebeek
anke@lubbersdejong.nl
020 2050428

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; fluctuations in exchange rates; the effects of industry consolidation; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; risks related to data and information security vulnerabilities; changes in and a dependence on key personnel; the ability to meet financial and operational challenges encountered in our international operations; and ineffective management of, and control over, the Company's growth and international operations, as well as other factors contained in our most recent Annual Report on Form 10-K (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission's website at http://www.sec.gov), including those found therein under the captions "Risk Factors" and "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations". In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, Red Hat Enterprise Linux, the Shadowman logo, Ansible, CloudForms and OpenShift are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries. The OpenStack Word Mark is either a registered trademark/service mark or trademark/service mark of the OpenStack Foundation, in the United States and other countries, and is used with the OpenStack Foundation's permission. Red Hat is not affiliated with, endorsed or sponsored by the OpenStack Foundation, or the OpenStack community.