Voor door Lubbers De Jong op

Red Hat schetst zijn visie voor bedrijven die met Ansible automatiseren

Amsterdam, 5 mei 2017 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, heeft zijn visie gedeeld voor met Ansible geautomatiseerde bedrijven. Ansible is het high-performance en agentless opensourceframework voor IT-automatisering.

Ansible is een baanbrekende opensource-automatiseringstechnologie voor het beheer van schaalbare IT-omgevingen. Het is specifiek ontwikkeld voor eenvoudige implementatie en gebruik, en is ’s werelds meeste populaire opensource-IT-automatiseringstechnologie. Het Ansible-opensourceproject heeft meer dan 2.400 unieke contribuanten, bijna 30.000 commits en een wereldwijde gebruikersgroep. In 2015 werd Ansible door Red Hat overgenomen met als doel gebruikers te helpen de kosten en complexiteit te verminderen van het implementeren en beheren van cloud-native en traditionele applicaties in hybride cloudomgevingen.

Automatisering bevordert innovatie
Automatisering verandert gehele industrieën en creëert innovatiemogelijkheden voor bedrijven en consumenten. Auto’s bijvoorbeeld vertegenwoordigen een meer holistische benadering van automatisering dan oorspronkelijk gepland. Navigatiesystemen, cruisecontrol en rijbaansensoren maken zelfrijdende auto’s mogelijk. Retailers richten zich op geautomatiseerde distributiecentra, veranderen daarmee de supply chain en creëren concurrentievoordeel. De elektronicabranche beweegt zich steeds meer weg van geïsoleerde toepassingen voor verlichting, alarmsystemen of thermostaten naar omvangrijke automatiseringsoplossingen voor het huishouden.

Tegelijkertijd heerst in alle branches een toenemende druk sneller te innoveren. IT-architecturen veranderen om ze geschikt te maken voor de nieuwste technologieën. Dit maakt ze concurrerend, maar zorgt ook dat ze de noodzakelijke legacy systemen kunnen ondersteunen. Het resultaat zijn vaak complexe, van elkaar gescheiden systemen die over private clouds, publieke clouds en on-premise installaties verspreid zijn. De complexiteit van moderne multi-cloudomgevingen kan zeer uitdagend zijn en zonder automatisering is het vaak onmogelijk om deze innovatie bevorderende omgevingen te beheren. Tot op heden werd automatisering over het algemeen beperkt ingezet. Van elkaar gescheiden teams gebruiken eigen tools voor ieder beheerdomein en gebruiken ze slechts in afgebakende gebieden. Het potentieel en de meerwaarde van automatisering worden daardoor drastisch beperkt.

Gartner zegt over de noodzaak om bedrijfsbreed automatisering te implementeren het volgende: “Groei bevorderen en tegelijkertijd de kosten verlagen, is voor digitale bedrijven een must. Dit is geen gemakkelijke taak voor degenen die verantwoordelijk zijn voor de IT-infrastructuur en operations. De oplossing is automatisering. Het voordeel is onweerstaanbaar – automatisering verbetert verantwoording, efficiëntie en voorspelbaarheid terwijl kosten worden bespaard en risico’s verminderd. De vraag luidt daarom waarom bedrijven daar niet verder mee zijn. Tot nu toe was automatisering deterministisch en werden enkel individuele, manuele stappen of processen geautomatiseerd om kosten te verlagen en de kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren. Deze benadering had weliswaar voordelen, maar heeft niet tot schaalbaarheid of kostenbesparingen geleid.”[1]

Red Hat’s visie voor bedrijfsbrede automatisering
Red Hat is van mening dat automatisering een noodzakelijk en strategisch onderdeel is voor innovatie en digitale transformatie. Moderne, dynamische omgevingen vereisen een nieuw soort beheeroplossing waarmee de snelheid, schaalbaarheid en stabiliteit van de gehele IT-omgeving verbeterd kunnen worden. Een groeiend aantal organisaties wereldwijd standaardiseert op Ansible als automatiserings-framework. Door Ansible-automatisering op te nemen in het portfolio – waaronder Red Hat Enterprise Linux, het Red Hat OpenStack Platform, Red Hat OpenShift, Red Hat Storage en zijn beheeroplossingen, biedt Red Hat bedrijven een strategische automatiseringstechnologie.

Om deze visie tot leven te brengen, kondigde Red Hat nieuwe innovaties in het beheerportfolio aan. Ze integreren de automatisering van Ansible om bedrijven te ondersteunen bij de transformatie van hun IT-operations, en creëren een systeem voor organisatiebrede automatisering, waarmee het IT-personeel zich kan bevrijden van routinematige taken en zich kan concentreren op waardevolle innovatie.
  • Door Ansible-automatisering te integreren in het voorspellende analyse- en actionable intelligence-platform Red Hat Insights, maakt Red Hat de geautomatiseerde uitschakeling van kritische veiligheidsrisico’s mogelijk door het dynamisch genereren van Ansible Playbooks.
  • De nieuwste versie van Red Hat CloudForms is de eerste benadering voor multi-cloudbeheer, die op Ansible-automatisering is gebaseerd. Het biedt native ondersteuning voor Ansible Playbooks en vergemakkelijkt het beschikbaar stellen van IT-diensten in clouds. Gebruikers kunnen een breed scala aan richtlijnen en processen automatiseren zonder dat daarvoor programmeercodes of scripts geschreven moeten worden.
In de komende maanden zal Red Hat Ansible in nog meer producten uit zijn portfolio integreren om de automatisering van enterprise-IT te ondersteunen. Red Hat Training voor Ansible, inclusief het Red Hat Certificate of Expertise in Ansible Automation, is wereldwijd voor klanten beschikbaar en genereert veel interesse. Op dit moment zijn er in meer dan 40 landen Ansible-automatiseringsexperts door Red Hat gecertificeerd. Bovendien werkt Red Hat Consulting samen met klanten aan de invoering en integratie van Ansible-automatisering waarmee ze gestandaardiseerde centrale automatiseringsmethoden kunnen ontwikkelen, bedrijfswaarde genereren en een fundament voor DevOps leggen.

Quote

Joe Fitzgerald, vice president, Management, Red Hat

“Ansible is in vele opzichten baanbrekend voor automatisering en heeft het potentieel enterprise-IT te veroveren en om de facto standaard voor automatisering te worden. Er zijn al bedrijven die op Ansible-technologie zijn gestandaardiseerd voor hun automatisering, en wij geloven dat het de start is van een belangrijke beweging. Door onze beheeroplossingen uit te rusten met native Ansible-ondersteuning en het gebruik ervan uit te breiden binnen ons portfolio, levert Red Hat een waardevolle bijdrage aan de realisatie van geautomatiseerde bedrijven. Gebruikers krijgen de mogelijkheid complexe, cross-domein systemen te automatiseren met de hulp van een enkele technologie.”

Extra informatie

Volg Red Hat

1 Gartner, “Automation: The Next Frontier for IT,” 18 mei 2016 http://www.gartner.com/smarterwithgartner/automation-the-next-frontier-for-it-2/

Over Red Hat
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een communitygedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: www.redhat.com

Voor meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong
Anke van Heerebeek
anke@lubbersdejong.nl
020 2050428

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; fluctuations in exchange rates; the effects of industry consolidation; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; risks related to data and information security vulnerabilities; the ability to meet financial and operational challenges encountered in our international operations; ineffective management of, and control over, the Company's growth and international operations; and changes in and a dependence on key personnel, as well as other factors contained in our most recent Quarterly Report on Form 10-Q (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission's website at http://www.sec.gov), including those found therein under the captions "Risk Factors" and "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations". In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, Red Hat Enterprise Linux, the Shadowman logo, Ansible, CloudForms and OpenShift are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries. The OpenStack Word Mark is either a registered trademark/service mark or trademark/service mark of the OpenStack Foundation, in the United States and other countries, and is used with the OpenStack Foundation's permission. Red Hat is not affiliated with, endorsed or sponsored by the OpenStack Foundation, or the OpenStack community.