Voor door LVTPR op

Nieuwe competitie: wie is Europa’s veiligste zakelijk bestuurder?

Met de Driver of the Year Awards zet TomTom Telematics zich in voor verkeersveiligheid

Amsterdam, 12 april 2017 – TomTom Telematics introduceert de Driver of the Year Awards. Doel is hiermee bij te dragen aan veiligere en verantwoordelijkere rijstijlstandaarden onder Europese zakelijke wagenparken.

Deze competitie zal op basis van de rijprestaties van deelnemers een klassement opmaken om zo uit totaal veertien landen de veiligste, meest efficiënte bestuurder te vinden. De scores worden berekend door de fleet managementoplossing TomTom WEBFLEET op basis van het aantal keren abrupt remmen en sturen – en de ernst ervan - per kilometer.

Tien finalisten strijden vervolgens met elkaar om de titel ‘European Driver of the Year’ op het racecircuit van Catalunya in Barcelona op 21 oktober 2017.

“We hebben deze competitie geïntroduceerd om de veiligheid van bestuurders meer prioriteit te geven binnen Europese bedrijven en om ze aan te moedigen hun wagenparken kostenefficiënter te laten rijden”, zegt Taco van der Leij, VP Marketing van TomTom Telematics.

“Naar schatting zijn aanrijdingen goed voor meer dan een kwart van alle werkgerelateerde sterfgevallen in de EU. Mobiele medewerkers kunnen echter in staat gesteld worden veiliger te rijden – en daardoor verantwoordelijker om te gaan met brandstofverbruik en het milieu – met de juiste begeleiding, technologische ondersteuning en training. Deze veiligere en zuinigere rijstijl is te bereiken met onze OptiDrive 360, dat daarnaast inzicht geeft in rijgedrag van bestuurders in heel Europa.”

Bestuurders kunnen meedoen in een van de twee competitiecategorieën: vrachtwagens (zware commerciële voertuigen), of bestelwagens (lichte commerciële voertuigen) en personenauto's. De bestuurder met de hoogste score in elke categorie en in elk van de vijf regio’s gaat door naar de finale. Deze regio’s zijn de Benelux (België, Nederland en Luxemburg), Frankrijk, de mediterrane landen (Italië, Portugal en Spanje), Centraal-Europa en Scandinavië (Oostenrijk, Denemarken, Duitsland, Zweden en Zwitserland) en VKI (het Verenigd Koninkrijk en Ierland).

Bedrijven kunnen zich registreren voor deelname via de website van TomTom Telematics. Daar zijn ook alle algemene voorwaarden en de regionale klassementen beschikbaar.

Over TomTom Telematics
TomTom Telematics is een business unit van TomTom, die zich volledig richt op fleet management, voertuigtelematica en connected car-diensten. WEBFLEET is een Software-as-a-Service-oplossing (SaaS) die wordt gebruikt door kleine en grote bedrijven om de voertuigprestaties te verbeteren, brandstof te besparen, bestuurders te ondersteunen en de wagenparkefficiëntie in haar algemeenheid te verhogen. Daarnaast levert TomTom Telematics diensten aan verzekeringsmaatschappijen, verhuurbedrijven, leasemaatschappijen, auto-importeurs en ondernemingen die zowel bedrijven als consumenten bedienen.

TomTom Telematics behoort tot de meest toonaangevende aanbieders van telematicaoplossingen in de wereld met meer dan 700.000 abonnementen wereldwijd. Het bedrijf ondersteunt bestuurders in meer dan zestig landen en biedt het krachtigste lokale supportnetwerk dat er is, naast de grootste keuze in sectorspecifieke applicaties en integraties van externe partners. Meer dan 46.000 klanten profiteren dagelijks van het hoogste niveau wat betreft betrouwbaarheid, integriteit en beschikbaarheid van de ISO/IEC 27001:2013-gecertificeerde diensten die opnieuw geauditeerd zijn in november 2016.

Meer informatie is te vinden op tomtom.com/telematics.

Volg ons op Twitter @TomTomWEBFLEET.

Mediacontact:
LVTPR