Voor door Wisse Kommunikatie op

Daniel Österbergh nieuwe Vice President Channel & Alliances, EMEA bij ServiceNow

Aanstelling Österbergh draagt bij aan behalen omzetdoelstelling van $4 miljard in 2020

ServiceNow, de enterprise cloud company, heeft Daniel Österbergh aangesteld als Vice President Channel & Alliances in EMEA. Österbergh heeft agressieve plannen om het aandeel van de channel te verhogen. Door het werven van nieuwe strategische partners, het aanboren van nieuwe mogelijkheden bij kernbedrijfsonderdelen en een nieuwe commerciële go-to-marketstrategie uit te rollen, moet deze doelstelling behaald worden.

Österbergh rapporteert aan Tony Beller, Worldwide VP Channel & Alliances, en geeft leiding aan een groeiend team van regionale channel en alliance managers in EMEA. IT Service Management (ITSM) blijft een belangrijk speerpunt, maar daarnaast zal het team zich focussen op het opbouwen van relaties met channelpartners van andere belangrijke business unit functies zoals Customer Service Management, Security Operations, en HR.

Österbergh werkt nauw samen met de strategy group van ServiceNow en met de EMEA VP Sales, Philip van der Wilt, om ervan verzekerd te zijn dat field en channel sales volledig met elkaar in lijn zijn.

Österbergh heeft meer dan tien jaar ervaring in senior channel functies bij verschillende IT-bedrijven. Zo was hij hiervoor werkzaam als senior channel director, EMEA Europe West bij EMC, waar hij de omzetbijdrage van channel in vijf jaar wist te verhogen van 50% naar 80%. Ook is Österbergh meer dan vijf jaar werkzaam geweest bij Avaya als Head of SMB, waar hij verantwoordelijk was voor de channel sales strategie.

"Ik volg ServiceNow al een aantal jaren en het is duidelijk dat het bedrijf een unieke positie in de markt heeft door een eindgebruikerservaring te bieden die we ook als consument gewend zijn," aldus Österbergh. "Het aangaan van partnerships die beide partijen voordelen bieden vormt een belangrijk onderdeel van onze go-to-marketstrategie. Waarmee we onze partners de mogelijkheid bieden om nieuwe businessgesprekken te voeren, hun klanten te informeren over digitale transformatiestrategieën en nieuwe markten te betreden naast  IT Service Management."

Op 25 januari 2017, heeft ServiceNow de financiële resultaten van het vierde kwartaal en het fiscale jaar 2016 bekendgemaakt. De totale omzet bedroeg $1.390,5 miljoen in het fiscale jaar 2016, goed voor een groei van 38%.

ServiceNow EMEA draagt actief bij aan deze groei en vergroot haar klantenbestand iedere maand. Partners spelen een belangrijke rol in de regionale go-to-marketstrategie van ServiceNow, met in totaal meer dan 200 bedrijven waarmee partnerschappen zijn in de EMEA-regio.

-----------------------------

Noot voor de pers: Meer informatie over ServiceNow is te vinden op www.servicenow.com. U kunt ook contact opnemen met Wisse Kommunikatie, telefoon: 026-4431523 of e-mail servicenow@wisse-worldcom.nl.

Over ServiceNow
ServiceNow verandert de manier waarop mensen werken. Wij helpen ondernemingen hun operationele processen te versnellen en beter schaalbaar te maken door service centraal te stellen in alle activiteiten, taken en processen van het dagelijkse werk. Klanten gebruiken ons servicemodel om workflows te definiëren, te structureren en te automatiseren. Zo worden ze minder afhankelijk van e-mail en spreadsheets en wordt op deze manier de interne dienstverlening gemoderniseerd en inzichtelijk gemaakt. ServiceNow biedt service management voor iedere afdeling binnen een organisatie, waaronder IT, HR, Facility Management en field service. Wij leveren een ‘lights-out, light-speed'-ervaring met onze enterprise cloud – gebouwd om alles te kunnen beheren as-a-service. Wilt u meer weten? Kijk dan op www.servicenow.com.

Bijlagen:
- Osterbergh.png